Forum > Färdiga produktioner
martinm - En sista öl i Sydney
Rattlesnake:
Jag har lyssnat på båda versionerna och det låter konstigt om komprimeringen på båda. Det pumpar och trasar sönder ljudet. Den här typen av låt ska inte ha den typen av pump. Tycker jag.
Själva låten tycker jag är ganska egen i stilen. Svängen över E i refrängen påminner om en Lundellåt jag inte kommer på. Men den är bra.
Slutligen en lite observation om dialekter. Du sjunger på rikssvenska/stockholmska, men jag skulle gissa att du är ifrån Småland? "Universum", "bort" och "försöker" låter småländskt eller bohusländskt.Inget fel i det, men jag tycker du ska vara mer konsekvent i dialekten. Risken är annars att lyssnaren tappar fokus på texten.
bow35:
Skål!
martinm:
Eddi: Congas kanske funkar, tack.
Rattlesnake: Blir mindre komprimering i kommande mix. Jag försöker inte sjunga på rikssvenska eller stockholmska. Det är sådär det låter när jag sjunger och om jag skulle ändra det så skulle det nog låta ännu konstigare. Är från Karlskrona där vi har problem med försvinnande R, därav univessum, bått o fösöke.
Skål bow35!
/Mattin :lol:
Tant Fransa:
Bra låt! Någon sa Hylander, instämmer. Tror låten kunde vinna på mer dynamik - nu är kompet "jämntjockt och finfördelat". Skulle vilja höra mer betoning på tvåan och fyran och inte så mycket plinkiplånk dessemellan. Om du förstår?
Tant Fransa:
--- Citat från: Tant Fransa skrivet 31.03.2011, 11:26:29 ---inte så mycket plinkiplånk dessemellan. Om du förstår?
--- Slut citat ---
(snillen spekulerar... :blush:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida