Forum > Demolåtar

Guran : Human

<< < (2/4) > >>

Ola:

--- Citat från: Kornstad skrivet 26.03.2011, 11:25:19 ---Stooort sound, men det låter skönt.

Kanske skära lite botten på gurorna och försöka få bort de knäppljud och liknande som kommer ibland, vilka ligger väldigt nära i mixen. Ser fram emot en lite längre version också.   :)

--- Slut citat ---

Hej Kornstad
jepp skurit i gurorna och basen längre får vi se om det blir nått mer tack för feedback

--- Citat från: uriah skrivet 27.03.2011, 14:19:43 ---Här rädds man inte för reverb.. :lol: Och det gillar jag...
Låter skönt,men som sagt en melodi skulle behövas höras för riktig bedömning,blir lite enhanda att bara höra komp.

--- Slut citat ---

Hej uriah jo storhetsvansinne på reverb fronten har man drabbats av
nu finns det med sång att lyssna på men på egen risk  :D

--- Citat från: martinm skrivet 27.03.2011, 14:33:22 ---Oj, oj, oj, det var et stort rum du spelar in i. Funkar trots allt det bra när det är instrumentalt men jag är lite nyfiken på hur du ska få in sång i detta på ett bra sätt. O, just det, det är Pink Floyd man kommer att tänka på.
 :P

--- Slut citat ---
Hej martinm
Ja tänk om man hade ett sådant stort rum att lira in i det vore fint. nu får man nöja sig med på burk

--- Citat från: SYNTH skrivet 27.03.2011, 19:41:18 ---Inte så tokig låt ide´ lite för mycket revers blir för stort kan jag tycka! ;)

--- Slut citat ---
Hej synt
idén i sig är inte så stor så då måste man blåsa upp den lite  :mellow: :D

tack för feedback

Mvh Ola

MaxB:
ät s2-nt 5 3a*t6*h-gta3are

Betyder "lät skönt i laptophögtalare"!

Ola:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.03.2011, 23:50:40 ---ät s2-nt 5 3a*t6*h-gta3are

--- Slut citat ---
Hej max kul att höra att det. ät s2-nt 5 3a*t6*h-gta3are  :D

mvh Ola

MaxB:

--- Citat från: Guran skrivet 28.03.2011, 01:07:55 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 27.03.2011, 23:50:40 ---ät s2-nt 5 3a*t6*h-gta3are

--- Slut citat ---
Hej max kul att höra att det. ät s2-nt 5 3a*t6*h-gta3are  :D
mvh Ola

--- Slut citat ---

Spontant i alla fall. Den där numlock-knappen i laptopen spelar en ibland små spratt...

Nyanserna går förlorade i ett hav av reverb. Domedagsmusik skulle man kunna kalla det. Låter som bakgrundsmusik i film. Mörk regnig kväll - neon - bil som färdas - torkarblad sveper undan vatten från rutan - något har hänt på den här platsen men vad?

Minska på reverbet!

Ola:
Hej Max
aha numlock knappen. trodde det var ett mystiskt kodat medelande  :D   joora så,,,att,,
ok nu jag har tagit bort allt reverb förutom lite kvar på sången och cellon
texten och sången är inte klar och ska läggas om. nå väl.. så här låter det nu.

mvh Ola

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion