Forum > Demolåtar

Dividend - Der Dämon tanzt(ein Teufelskreis Tanz) (Pianokvartett 1)

<< < (17/25) > >>

Dividend:
Äh faaaan.

Jag tror jag helt enkelt skippar sista avslutande parti (som går i Em) Jag tänkte ägna tid åt att få en mjuk övergång från partiet innan (som går i C) till detta avslutande. Så den är klar om ni bortser från sista 20 sekunderna. :D

Men naturligtvis får ni såga av benen på mig :D och komma med utvecklingsmässiga förslag fortfarande!

Marruschkka:
Skippa det sista partiet, det blir toppen, det kändes lite överkurs med det ;)

Helt fantastiskt stycke det här..demonernas dans i ett drivande tempo..ja, det är ju dansant och det svänger..fan tro´t :P ;)

/Marre

pxm:
Imponerande stycke från början och av klass..
det var ett tag sedan jag lyssnade på denna och det har hänt mycket...
Upplever rytmiken och melodierna mer nu...
Detta är ett sant mästerverk och jag kan inte nå upp till den nivå som behövs
för att komma med råd känner jag...dock uppskattar jag musiken, mycket.
Överväldigande bra, Dividend....
Funderar du på att ge ut denna är jag säker på att den inte slinker
obemärkt genom Spotify och iTunes utan kommer att talas om och lyssnas på...

PS.
Jag tycker att slutet sitter bra i denna version...

mvh

Angrod:
Gillar kompositionen som den är just nu. Jag tycker absolut du ska behålla det slutet som nu är!!!!!

Det enda jag tycker är att avstannandet av dansen börjar rätt tidigt, redan straxt efter mitten av stycket. Lite mer emfas i toneringen där och man förstår att det är danspartnerns tvekan att fortsätta dansen som börjar höras. "Djävulen" må då vara mer bestämd och visa att har man gett sig in i dansen är det han som bestämmer takten och längden av dansen. Som det låter nu verkar han lite för mänsklig, visar svaghet och verkar ge med sig. Men är det djävulens svaghet du vill påvisa ska du naturligtvis behålla det som det är nu!  :)

Dividend:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 22.02.2013, 18:50:21 ---Skippa det sista partiet, det blir toppen, det kändes lite överkurs med det ;)

Helt fantastiskt stycke det här..demonernas dans i ett drivande tempo..ja, det är ju dansant och det svänger..fan tro´t :P ;)

/Marre

--- Slut citat ---

1-0 till Em-partiet (slutets) nackdel alltså :)
Det är roligt att du följt den här under hela banan! Fan tror man :)

--- Citat från: pxm skrivet 22.02.2013, 20:15:18 ---Imponerande stycke från början och av klass..
det var ett tag sedan jag lyssnade på denna och det har hänt mycket...
Upplever rytmiken och melodierna mer nu...
Detta är ett sant mästerverk och jag kan inte nå upp till den nivå som behövs
för att komma med råd känner jag...dock uppskattar jag musiken, mycket.
Överväldigande bra, Dividend....
Funderar du på att ge ut denna är jag säker på att den inte slinker
obemärkt genom Spotify och iTunes utan kommer att talas om och lyssnas på...

PS.
Jag tycker att slutet sitter bra i denna version...

mvh

--- Slut citat ---

1-1 till slutet :) Väldigt roligt att läsa din recension! Nästan så jag känner för att avslutat jobbet med den här nu :) Tack!

--- Citat från: Angrod skrivet 22.02.2013, 22:06:15 ---Gillar kompositionen som den är just nu. Jag tycker absolut du ska behålla det slutet som nu är!!!!!

Det enda jag tycker är att avstannandet av dansen börjar rätt tidigt, redan straxt efter mitten av stycket. Lite mer emfas i toneringen där och man förstår att det är danspartnerns tvekan att fortsätta dansen som börjar höras. "Djävulen" må då vara mer bestämd och visa att har man gett sig in i dansen är det han som bestämmer takten och längden av dansen. Som det låter nu verkar han lite för mänsklig, visar svaghet och verkar ge med sig. Men är det djävulens svaghet du vill påvisa ska du naturligtvis behålla det som det är nu!  :)

--- Slut citat ---

1-2 till slutpartiet fördel :) Tack för filosofiska tankar om djävulens dans! Jag tror inte han är särskilt farlig att dansa med! :)

Tack till er alla tre :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion