Forum > Demolåtar
Dividend - Der Dämon tanzt(ein Teufelskreis Tanz) (Pianokvartett 1)
Larsson:
--- Citat från: Eddi skrivet 04.02.2013, 00:35:42 ---
--- Citat från: Larsson skrivet 03.02.2013, 23:34:03 ---vilket skönt & lyckat musikaliskt möte :wub:
skön låt & snyggt levererat av båda parter
det enda jag tänker på är att asti kunde höfas ett snäpp när det är fullt ställ
gottigott gott :)
--- Slut citat ---
Vad spelar Asti? Pizzicatona?
--- Slut citat ---
piano..eller?
eller var det kanske här han spelade vocaloid :
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=33157.msg239237#msg239237
mysteriet med det försvunna inlägget löst.. nu kan jag sova lungt inatt :lol:
Dividend:
LOL Eddi :lol:
Återkommer och svarar alla som commentat när jag vaknat till liv här :)
Sigmunds:
Jeg tar av meg hatten! (sier man så i Sverige?)
Mycket bra, imponerende! Bra lydbilde, jeg ser orkesteret foran meg..
Perfekt for å komme sakte i gang på mandagen.
Dividend:
--- Citat från: equality skrivet 03.02.2013, 02:28:55 ---Tycker dina instrument låter mer realistiska för varje nytt stycke jag hör av dig. Gillar också hur du går till allt mer sparsmakade arr även om jag väntar på resten orkestern att komma in här kan jag inte säga att jag saknar den. Tycker också det är lättare att förstå ditt "tänk" när arret är mindre. Svänger bra som nån slags bolero (?) stundtals och lugnar ner sedan. Fint är det, inte det av de dina som griper mig mest av de dina men gott nog, absolut!
--- Slut citat ---
Tjena Eq! Ja, jag har ju börjat läsa litteraturen som följer med i askarna pluggarna kommer i :D Så det är väl däför :D
Vill köra mycket för soloinstrument i fortsättningen, även om lite filmiska "maffiga" stycken kanske kommer då och då (?) . När jag gjort typ 20 st klara med den här sättningen (violin, cello, oboe, piano) byter jag nog till annan. Troligen stråkkvintett eller kvartett :)
Tack för lyss!
--- Citat från: Sigmunds skrivet 04.02.2013, 10:35:56 ---Jeg tar av meg hatten! (sier man så i Sverige?)
Mycket bra, imponerende! Bra lydbilde, jeg ser orkesteret foran meg..
Perfekt for å komme sakte i gang på mandagen.
--- Slut citat ---
Tjenis Sigmund! Yes, we also say that we take of the hat :D
Vad roligt att du tycker det låter imponerande! Stycket Är itne färdigt kompositionsmässigt färdigt på slutet och inte mixmässigt i början. Men det börjar närma sig.
Tack för öron och din tid!
--- Citat från: Larsson skrivet 03.02.2013, 23:27:09 ---tja div
skitbra heltenkelt.. det enda jag tänkte på var att violinen som ligger till vänster kändes för stark i volym i början
kanske den skulle sitta bättre med resten om man tog ner diskanten på den lite?
men det är bara ljudpill jag snackar om.. grymt stycke :wub:
--- Slut citat ---
Fiolen i början är i princip omixad! Tack för påpekandet, ska fixa :)
Tack för lyssning och wubande! :)
Dividend:
130222 BUMP! NY VERSION!
Jag har försökt följa era råd (listan var lång och jag betade av allt (?)) och merparten av stycket är nu färdigt. Miljontals småändringar/tilägg har tillkommit.
Slutet får jag fundera på om det ska vara som det är (det finns nämligen ett alternativt slut i min skalle och på papper).
Slutet är åtminstone bättre än på förra verren :D
Nog med babbel, vad tycker ni? Vad är bra, vad kunde göras bättre, vad borde göras annorlunda! :)
Tack för er tid!
PEr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida