Forum > Demolåtar

Dividend - Der Dämon tanzt(ein Teufelskreis Tanz) (Pianokvartett 1)

<< < (14/25) > >>

Eddi:
Du har fått till den sprittande dansen i alla delar med lite bra pauser emellan. Vid 203 tycker jag det sker nåt felskär från stränglådan. Om det är oboe jag hör typ mellan 250 och 325 så undrar jag om du inte ligger en oktav för högt. Tror inte ens en tysk oboe kan ge rundare klang med den tonarten. Vid 333 kunde du kanske rumla till ännu mera på pianots mellanregister för att förstärka effekten av vad låten säger just då och slutligen slutet var lite ovärdigt en sån här fin låt på nåt sätt efterlyser jag ett crescendo där, kanske för att avsluta i en distinkt ton möjligen den tappar dansen känner jag.

Mina 50 cent just nu. :D

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.01.2013, 00:00:07 ---Skön inledning här Per.Sedan när stråket accelererar så är det lysande.Mycket som händer i arret,spännande komposition.Pianot går stundtals med snygga snabba passager.Här har du tänkt till det förstår jag.
Inbromsningen före första stråk accelerationen var snygg.Ljudbilden på alltet är förträfflig.Bra balans i mixen.Jag tog på mig lurarna,sån här musik skall avnjutas utan störningsmoment.
Alltså,i lurarna så var detta en ren nutning.Jag skall ta en runda med monitorerna i morgon fm.
Det finns inget att såga på här,bara digg.

--- Slut citat ---

Skönt att det diggas Mike! Jag är väl inte riktigt nöjd transitionen (övergången på svenksa? :unsure: ) till rekapitulationen (reprisen av inledandet temat i Am, som spelas i Em på slutet).
I övrigt är jag nöjd och ska fixa till realismen på fiolen i början.

Jätteroligt att du gillar (så långt) :)

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.01.2013, 00:00:07 ---
Lite nyfiken blir jag på "oboe pluggen" du väntar på från Tysken,vad är det? Jag kör Halion numera via Cubase..Jag skall lira in lite cello i introt till "Ballad of a lost friend" så får du säga vad du tycker om Halions cello..Du kanske kan låna mig ett cello ljud då allt sitter eller nåt - om inte Halion håller måttet menar jag  :)

--- Slut citat ---

Det är en träblåsplugg som heter Berlinwoods, oboen jag använder här är EWQL och jag gillar inte ewql. Det var bra i början och mitten av 00-talet. Pluggen lider av en enorm brist på realism, oavsett hur mycket man anstränger sig och ett extra (naturligt) verb som är störande. MEN väldigt bra för filmmusik, bara gå till studio forum och lyssna på skräpet, demosarna där som låter som Zimmer-kopior allihop. (nästan, finns guldkorn.) Basarna HÖRS att de är manipulerade med. Så maffiga låter in basar i en vanlig orkester :D

Ja, visst kan jag hjälpa dig med det! Halion borde ju dock vara sämre än Ewql ;)

-----

Svarar Eddi ikväll. Ska iväg.

Dividend:

--- Citat från: Eddi skrivet 30.01.2013, 01:18:37 ---Du har fått till den sprittande dansen i alla delar med lite bra pauser emellan. Vid 203 tycker jag det sker nåt felskär från stränglådan. Om det är oboe jag hör typ mellan 250 och 325 så undrar jag om du inte ligger en oktav för högt. Tror inte ens en tysk oboe kan ge rundare klang med den tonarten. Vid 333 kunde du kanske rumla till ännu mera på pianots mellanregister för att förstärka effekten av vad låten säger just då och slutligen slutet var lite ovärdigt en sån här fin låt på nåt sätt efterlyser jag ett crescendo där, kanske för att avsluta i en distinkt ton möjligen den tappar dansen känner jag.

Mina 50 cent just nu. :D

--- Slut citat ---

Tjenis Eddi! Tack för dina tidsangivelser! Uppskattas! ska kolla och sänka om jag håller med dig om oboen och pianots mellanreg :)
Slutet ska arbetas vidare på!

Skitbra kritik Eddi! Tack! (Och alla andra som svarat på den här, för den här är ju pianokvartett 1 av ca 20, men den jag gillar bäst :rolleyes: Mitt skötebarn typ :D )

Roffe H:
Jag gillar verkligen ditt sätt och spela och göra låtar. För mig är det en mystiskt men skön värld du presenterar. Instrumenten låter så bra. Mycket smakfullt och framförallt varierat.  :D :D :D
/Roffe H

Dividend:
Hej Roffe!

Kul att det gillas och tack för lovorden :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion