Forum > Demolåtar

Gurano - One minute for Fukushima

<< < (2/2)

MaxB:
Kul med körerna och den därefter uppkomna disharmonin!
I positiv bemärkelse: Vilka hemska disharmoniska toner du har hittat!  :rolleyes:
Stycket står redan på egna ben och skulle kunna fungera fristående så här men jag skulle önska att sista delen i stycket skulle avslutas med en stor gong-gong, som den vid 29 sekunder och att den skulle försvinna i ett stoooOOORT reverb. Kan man beställa det?

Piddleton:
Bra bit! Jag önskar bara skitigare ljud. Rena, fina ljud kan låta lite plastiga.

Jag tar gärna de separata filerna för att leka runt med ljudet lite, för mitt eget nöjes skull. Om du orkar. :)

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 24.03.2011, 20:27:24 ---Kul med körerna och den därefter uppkomna disharmonin!
I positiv bemärkelse: Vilka hemska disharmoniska toner du har hittat!  :rolleyes:
Stycket står redan på egna ben och skulle kunna fungera fristående så här men jag skulle önska att sista delen i stycket skulle avslutas med en stor gong-gong, som den vid 29 sekunder och att den skulle försvinna i ett stoooOOORT reverb. Kan man beställa det?

--- Slut citat ---
Tackar.
Kul att det går åt rätt håll - hade egentligen redan testat det där med gonggong på slutet, men jag kom då fram till att det var bra att det slutade med 3 ödesslag...tyckte jag då i alla fall :) men jag ska fundera på det där med gonggong en gång till - kanske lägger jag upp en specialare bara för dig MaxB ;)

--- Citat från: Piddleton skrivet 24.03.2011, 21:53:09 ---Bra bit! Jag önskar bara skitigare ljud. Rena, fina ljud kan låta lite plastiga.
Jag tar gärna de separata filerna för att leka runt med ljudet lite, för mitt eget nöjes skull. Om du orkar. :)

--- Slut citat ---
Tack så mycket, kul att du tycker om. Jo alltför rena ljud kan låta plast/syntetiskt. Jag brukar vara expert på att spela in skitiga å grötiga ljud men i detta fall vill jag nog hålla det rent/klart och tydligt. Men ett stort tack för erbjudandet - vi får ta det någon annan gång, med en annan låt som jag knåpar ihop.  :)

Tack båda för era tankar
Gurano

Gurano:
Si så där MaxB!
Nu har jag lagt på en gonggong på slutet med en massa studseko  :lol:

/Gurano

Min verre utan slutGongGong
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/OneMinuteForFukushima.mp3[/mp3]

Verre med slutGongGong a la önskemål från MaxB :)
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/OneMinuteForFukushima1.mp3[/mp3]

SYNTH:
Kul att det inte bara jag som gör annorlunda låtar! ;)
Jag gillar det du har snickrat ihop. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion