Kontrollrummet

Författare Ämne: POD HD-500 Säljes el. Bytes(Såld)  (läst 4866 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjurte

• Hare
  • Legend
  • Antal inlägg: 3 772
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
POD HD-500 Säljes el. Bytes(Såld)
« skrivet: 23.03.2011, 14:56:14 »
Såld

Today is only Yesterday Tomorrow
« Senast ändrad: 11.08.2011, 21:29:32 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte

asti

• Gäst
SV: POD HD-500 Säljes el. Bytes
« Svar #1 skrivet: 23.03.2011, 16:05:40 »
Får man fråga varför du vill sälja den? Varför tycker du en POD X3 PRO är bättre?

Utloggad bjurte

• Hare
  • Legend
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 23.03.2011, 18:33:56 »
Ja du!!
Hade en vanlig X3:a innan jag köpte denna,och saknar den så,jag kunde den utan och innan
och dens svagheter var även dens styrka,lättjobbad och jag tyckte alltid att ljudet blev kalas..
HD500:an däremot får jag kämpa mycket mer med,minsta lilla pytteförändring på tex. diskantkontroller ändrar ljudet så totalt..
Sedan vet jag att 99% av alla som använt båda säger att HD:n är överlägsen.
Kanske är det så,men som sagt jag saknar min gammla X3:a så är det bara och den är bra nog för mig.. 

asti

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 23.03.2011, 19:08:51 »
Ja du!!
Hade en vanlig X3:a innan jag köpte denna,och saknar den så,jag kunde den utan och innan
och dens svagheter var även dens styrka,lättjobbad och jag tyckte alltid att ljudet blev kalas..
HD500:an däremot får jag kämpa mycket mer med,minsta lilla pytteförändring på tex. diskantkontroller ändrar ljudet så totalt..
Kanske är det så,men som sagt jag saknar min gammla X3:a så är det bara och den är bra nog för mig.. 

OK, själv har jag en gammal POD 2.0, så steget upp till X3:an är säkert stort! :) Jag har funderingar på att skaffa en POD HD
men vet inte om HD500:an är prisvärd jämfört med HD300:an. HD500:an har fler effekter, men anser du om man summerar
fördelarna med dessa båda att det är motiverat att lägga nästan 2000 mer för HD500:an? Var tidigare inne på att skaffa en X3
innan HD-modellerna kom. Hur som helst - ska testa dom så fort jag får tillfälle.

Utloggad robblar

• Pang pang
  • List-etta
  • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
« Svar #4 skrivet: 23.03.2011, 19:12:12 »
X3 pro er det rackutgaven? Tipper den er grym.
-Robert

Utloggad bjurte

• Hare
  • Legend
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 23.03.2011, 19:20:09 »
Ja du!!

OK, själv har jag en gammal POD 2.0, så steget upp till X3:an är säkert stort! :) Jag har funderingar på att skaffa en POD HD
men vet inte om HD500:an är prisvärd jämfört med HD300:an. HD500:an har fler effekter, men anser du om man summerar
fördelarna med dessa båda att det är motiverat att lägga nästan 2000 mer för HD500:an? Var tidigare inne på att skaffa en X3
innan HD-modellerna kom. Hur som helst - ska testa dom så fort jag får tillfälle.
När jag stog i valet och kvalet mellan dom olika HD varianterna var det ingen tvekan,en 500:a var den enda tänkbara.
Tycker dom andra har 'dumma' begränsningar och går nog inte att 'uppgradera' på samma sätt som storebrorsan.
Sedan är det nog så att det alltid är 'Flaggskeppet' som stor mest i fokus hos tillverkaren.

Och Robblar : Jepp det är Rackutgåvan jag är sugen på...

Utloggad Odrörir

• Idol
  • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 23.03.2011, 20:15:20 »
Hade jag vunnit på den tia lotten som jag nyss skrapade på så hade jag köpt HD:n rakt av. Men nu blev det ju bara en en tia i vinst. :( Men kanske nästa lott blir en större vinst? :)  I alla fall, ska köpa en HD så fort jag har råd med det.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.

Utloggad Skägglossning

• Talang
  • **
  • Antal inlägg: 86
  • Fadermonkey
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 23.03.2011, 21:01:55 »
Kör på x3 live själv och tycker att den är fet ... bara en liten reflektion.

Utloggad Hellpig

• Häxmästare
  • Idol
  • Antal inlägg: 1 298
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
« Svar #8 skrivet: 25.03.2011, 10:17:12 »
Lycka till med försäljningen, men lägger man till en 500:ing så får man en sprillans ny.  :o

Utloggad bjurte

• Hare
  • Legend
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 25.03.2011, 11:02:10 »
Lycka till med försäljningen, men lägger man till en 500:ing så får man en sprillans ny.  :o
Fan vad jag tycker sådana här kommentarer i andras säljtrådar är onödiga.. :wacko:
Min är så gott som ny oxo och dessutom bjussar jag på frakten,så skillnaden bli 700 spänn och det är ju en hacka..
Dessutom vill jag hellst byta mod en X3-PRO vilket jag tycker är rimligt...   

Utloggad jonnerstone

• Ostälskare
  • Legend
  • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
« Svar #10 skrivet: 25.03.2011, 11:24:54 »
Fan vad jag tycker sådana här kommentarer i andras säljtrådar är onödiga.. :wacko:
Min är så gott som ny oxo och dessutom bjussar jag på frakten,så skillnaden bli 700 spänn och det är ju en hacka..
Dessutom vill jag hellst byta mod en X3-PRO vilket jag tycker är rimligt...   

Ja, egentligen så skulle det nog vara bättre om det inte gick att göra inlägg i säljtrådarna och att man istället skötte allt via PM, det brukar bli en massa inlägg som inte har med annonsen att göra (som mitt inlägg nu t.ex). Sånt e väl trevligt i en vanlig tråd, men inte i en tråd där man faktiskt försöker göra affärer.

Bara en tanke!!

Utloggad Odrörir

• Idol
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 25.03.2011, 19:01:13 »

Om den varit typ ett år gammal så hade det varit motiverat. Men om den är ny så kan man ju spara sig en femhundring som man t ex kan köpa flera paket nya strängar för istället.  :)

Utloggad bjurte

• Hare
  • Legend
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 30.03.2011, 16:45:37 »
Inte minsta lilla prut-förslag ens.?? :rolleyes:

Utloggad bjurte

• Hare
  • Legend
    • Visa profil
SV: POD HD-500 Säljes el. Bytes(Behåller tills vidare)
« Svar #13 skrivet: 06.04.2011, 13:16:13 »
Nu har Line6 'Hintat' om nya spännande uppdateringar,så tyvärr..
Jag avvaktar med försäljning.
Långnäsa.... :P

Utloggad Odrörir

• Idol
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 06.04.2011, 14:17:04 »
Vad är det för uppdateringar om man får fråga? :unsure:

Utloggad bjurte

• Hare
  • Legend
    • Visa profil
« Svar #15 skrivet: 07.04.2011, 17:01:15 »

"FREE UPDATE FOR POD® HD MULTI-EFFECTS ADDS NEW HD AMP MODELS AND MORE — Six HD amp models and five tone parameters in free v1.3 update provide a wider tonal palette and added flexibility to all POD HD multi-effect processors —

CALABASAS, Calif.—April 6, 2011—Line 6, Inc. (line6.com), the industry leader in digital modeling technology for musicians, announced today a free update for all POD® HD multi-effect processors. Firmware update v1.3 will include six new HD amp models and five new amp parameters for addition tones and flexibility.

“This free update is our way of thanking POD HD owners for making the POD HD family such a huge success,” remarked Michael Murphy, Category Manager for POD and Effects Products at Line 6. “The new sets of HD models and parameters deliver a deeper experience to the POD HD platform and more flexibility that we hope will inspire POD HD players.

” The six new HD amp models available in v1.3 are based on* channels from three classic American combos (the “Vibrato” channel of a Fender® Deluxe Reverb®, the “Vibrato” channel of a Fender® Twin Reverb® and the “Bright” channel of a Fender® Bassman®), two British half stacks (the “Normal” channel of a Park 75 and the “Normal” channel of a Marshall® JTM-45 MkII) and a high-gain Line 6 original.

The inclusion of alternate channels of amps already found in POD HD multi-effects ensures an experience that more closely relates to playing the actual modeled amp. The new parameters in v1.3 enable POD HD users to further customize and dial in any amount of tube amp feel and behavior. Sag, Hum, Bias, Bias Excursion and Master Volume can be adjusted within any HD amp model, including the 16 that come with POD HD multi-effects processors originally.

Firmware update v1.3 will be available to download from line6.com later this month. Learn more about the v1.3 update and POD HD multi-effect processors at line6.com/podhd.

*All product names used herein are trademarks of their respective owners, which are in no way associated or affiliated with Line 6. These trademarks of other manufacturers are used solely to identify the products of those manufacturers whose tones and sounds were studied during Line 6’s sound model development.

Fender, Twin Reverb, Deluxe Reverb and Bassman are registered trademarks of Fender Musical Instruments Corporation. Marshall is a registered trademark of Marshall Amplification Plc. # # # About Line 6, Inc. Based in Calabasas, California, Line 6 is a leading manufacturer of guitars, amplifiers, effects, effect processors, recording interfaces and digital wireless systems. The company is world renowned for its studio- and stage-standard gear featuring its patented amp and effect modeling and digital wireless technologies. Line 6 invented digital guitar amp modeling technology in 1996 and is currently the #1 maker of guitar amplifiers. Its award-winning products are used by musicians worldwide and have been featured on countless platinum and Grammy® award-winning titles. Line 6 is distributed in over 60 countries with operations in the United States, the United Kingdom, China and Japan. For more information, visit www.line6.com.

Source: Line 6 / Vettaville.nl "

Översätta får du fn. göra själv.. :lol:

Utloggad Odrörir

• Idol
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 07.04.2011, 17:26:49 »

Översätta får du fn. göra själv.. :lol:

Fan också. :lol:

Utloggad bjurte

• Hare
  • Legend
    • Visa profil
SV: POD HD-500 Säljes el. Bytes(Såld)
« Svar #17 skrivet: 11.08.2011, 21:30:28 »
Packad och Såld...   

Utloggad equality

• Johnny Cash
  • Antal inlägg: 6 209
    • Visa profil
    • SoundClick
« Svar #18 skrivet: 26.10.2013, 11:45:43 »
Behöver någon form av effektbox till mindre livespelningar. Tacksam köpråd! HD 500 verkar kanske overkill för mina behov men om den funkar bra/bättre än t ex Guitar Rig i hemstudion kanske det ändå är ett alternativ. GR 4 och Sonar X2 kommer inte särskilt bra överens hos mig. Tack Bjurte för att jag får låna din tråd för mina egoistiska ha-begär. Hoppas du ursäktar!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad Asti

• Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • Antal inlägg: 6 234
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
« Svar #19 skrivet: 27.10.2013, 17:01:30 »
Behöver någon form av effektbox till mindre livespelningar. Tacksam köpråd! HD 500 verkar kanske overkill för mina behov men om den funkar bra/bättre än t ex Guitar Rig i hemstudion kanske det ändå är ett alternativ. GR 4 och Sonar X2 kommer inte särskilt bra överens hos mig. Tack Bjurte för att jag får låna din tråd för mina egoistiska ha-begär. Hoppas du ursäktar!
Jag har en POD 2.0 du kan få billigt, men antar att den är lite för simpel...?
Har också en POD X3, som jag tycker har högkvalitativa ljud. Gav 2500 för den ny,
så den är nog rätt prisvärd. Men den vill jag behålla!  :)
Du kanske skulle kolla PODs X3 live-modell?
/Asti t.f. POD-caster
« Senast ändrad: 27.10.2013, 18:15:14 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten

Utloggad equality

• Johnny Cash
  • Antal inlägg: 6 209
    • Visa profil
    • SoundClick
« Svar #20 skrivet: 27.10.2013, 21:44:59 »
Tack Asti för generöst erbjudande!  :)
I o m att jag har kollat lite på Line 6-pryttlar dök ju Variax upp som ett gammalt spöke igen.  Testade denna för 7-8 år sedan och tyckte den var trögspelad. Nu skall tydligen både ljud och spelbarhet blivit bättre. Man kanske skulle kombinera den med en POD. Vad tror du om en HD då? Såg att Ydderf var mycket nöjd. Det är mycket pengar, jag vet, men kombon verkar ju vara den ultimata riggen.  :rolleyes:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad Asti

• Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • Antal inlägg: 6 234
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
« Svar #21 skrivet: 27.10.2013, 23:04:14 »
Tack Asti för generöst erbjudande!  :)
I o m att jag har kollat lite på Line 6-pryttlar dök ju Variax upp som ett gammalt spöke igen.  Testade denna för 7-8 år sedan och tyckte den var trögspelad. Nu skall tydligen både ljud och spelbarhet blivit bättre. Man kanske skulle kombinera den med en POD. Vad tror du om en HD då? Såg att Ydderf var mycket nöjd. Det är mycket pengar, jag vet, men kombon verkar ju vara den ultimata riggen.  :rolleyes:
POD HD:n finns ju i några olika modeller, från ca 3000 till ca 5000 kronor.
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av någon av dom...
Är lite skeptisk till Variaxen...känns som en halvmesyr.
/Asti t.f. Skeptiker
« Senast ändrad: 28.10.2013, 10:50:20 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten