Forum > Demolåtar
Cover: Love Me Still (Khan, Hornsby)
equality:
Härligt att höra din fina röst igen Fransan! Reverbet lite väl burkigt i mina dåliga lurar. Annars tipp topp.
Tant Fransa:
--- Citat från: equality skrivet 25.03.2011, 13:51:39 ---Härligt att höra din fina röst igen Fransan! Reverbet lite väl burkigt i mina dåliga lurar. Annars tipp topp.
--- Slut citat ---
Tack! Jag postade mest för att få reda på om rösten låter annorlunda efter tonsillektomin, så ignorera reverbet :-). Hör du någon skillnad?
Nu är det iallafall officiellt. Jag var hos en sångcoach i måndags, som jag inte varit hos på två år, och hon tycker att hon hör skillnad på min röst.
Lyckligtvis menar hon att det är en förbättring (puh...). Så jag behöver nog inte vara orolig för att förstöra rösten :-)
bjurte:
Ja jag har ju ingen erfarenhet av hör du lät 'före'.
Men det här låter ju skitbra,förutom den lilla burkigheten som nog beror mer på inspelningen
än din röst.
Fortsätt gapa på.. ;)
Rattlesnake:
--- Citat från: Tant Fransa skrivet 24.03.2011, 21:34:20 ---
Rattlesnake: ok, om du inte hör surt ska jag inte dra uppmärksamheten till det. Måste fråga bara - är det skillnad på intonation och pitch? :unsure:
--- Slut citat ---
Hmm. Kanske inte. Tänker mig att intonation är insvängningsförloppet till tonen, portamento, där det kan få vara off ett tag innan det rättar till sig. Pitch är mera övergripande, att hela tonen ligger fel i frekvens eller svajar.
jonnerstone:
Låter mycket mycket bra. Trist att jämföra med andra vocalister, men jag tycker det låter som en magisk hybrid av Joan Osborne och Alanis Morissette när man hör dig så här A cappella.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida