Forum > Demolåtar
Cover: Love Me Still (Khan, Hornsby)
MaxB:
--- Citat från: Tant Fransa skrivet 23.03.2011, 21:22:49 ---MikaelEdebro: Jag har fått halsmandlarna bortopererade, samt post-op-infektion från helvetet. Mycket smärtsamt och långdraget.
Nu är det så mycket mer utrymme i svalget att det räcker till en basbariton, men istället verkar jag ha förändrat rösttekniken. Jag hör ju att det inte låter dåligt nu, men det låter kanske faktiskt annorlunda. Orolig att det inte är en röst som håller långsiktigt. Ilandsproblem.
--- Slut citat ---
Man kan hoppas på mer sång och hoppas att kvaliten i rösten består - många år - inte bara en brännminut! :lol:
Rattlesnake:
Vad gäller pitch och intonation så är det helt rent, jag hör inga suringar. Det fasar lite i dovt mellan men det måste vara micken som spökar.
Hes - nä.
Man brukar kunna höra när röster låter ansträngda eller på gränsen av användbara registret och jag tycker inte att jag hör det här.
Släpp grubbleriet och sjung. Det håller. :)
robblar:
Du synger som en gudinne.
Gleder meg til å høre mer!
-Robert
MaxB:
I den sista svängen - med de feta orden, skapas magi och man tillåts rysa! :wub:
I love you now, do you love me still...
Tant Fransa:
Eddi: vilken plugg? En GB fördefinierad vocal basic female som matchar ambitionsnivån på samma sätt som MacBookens interna mikrofon ;)
Rattlesnake: ok, om du inte hör surt ska jag inte dra uppmärksamheten till det. Måste fråga bara - är det skillnad på intonation och pitch? :unsure:
MaxB: visst är det maffigt - jag älskar låten (originalet alltså).
Robblar: oj, *generad*. Får väl stjäla mer från Chaka Khan och Bruce Hornsby, då...
Tack alla.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida