Forum > Demolåtar
Cover: Love Me Still (Khan, Hornsby)
Tant Fransa:
Inspelad rakt av i GarageBand med MacBookens interna ljudkort och mik.
Ursäkta sura toner i början - hade inget komp vid inspelning.
Själv har jag svårt att höra om rösten låter annorlunda efter operationen, så eventuella kommentarer kring det är välkomna.
Jay Thomas:
Jodu, det låter ju alldeles förträffligt och utan referens är det lite svårt att säga. Om jag dock jämför med den nyligen puffade Chromelåten, låter rösten lite dovare, samma lyssning. Svårt att avgöra vad det beror med tanke på de olika mixerna och musiktypen.
För att få ett bättre utgångsläge, borde du ju sjunga in något på nytt. Blir en bättre A/B test tror jag.
Återigen, din röst låter otroligt bra ändå. :)
Tant Fransa:
Någon har faktiskt kommenterat att min talröst låter "hesare" - fast jag vet inte riktigt om det var vad vederbörande egentligen avsåg. Själv har jag svårt att höra skillnad. Fast fattar inte riktigt hur rösten kan ha blivit hesare - operationen borde väl mest ha förändrat klangen...?
Självklart borde jag ha lagt till "före-referenser" men jag har bytt dator arton gånger sedan något postades här på KR senast, så jag hittar helt enkelt inget.
Jay Thomas:
--- Citat från: Tant Fransa skrivet 23.03.2011, 13:15:20 ---Någon har faktiskt kommenterat att min talröst låter "hesare" - fast jag vet inte riktigt om det var vad vederbörande egentligen avsåg. Själv har jag svårt att höra skillnad. Fast fattar inte riktigt hur rösten kan ha blivit hesare - operationen borde väl mest ha förändrat klangen...?
Självklart borde jag ha lagt till "före-referenser" men jag har bytt dator arton gånger sedan något postades här på KR senast, så jag hittar helt enkelt inget.
--- Slut citat ---
Hesare var också något jag kunde ha skrivit, så där håller jag med. Å andra sidan handlar det bara om röstkonvalescens kanske?
Tant Fransa:
Är det sant? Hesare... :mellow:
Tack för snälla ord om rösten. Men drit också. Misstänker att jag anstränger rösten mer nu.
Jag antar att jag la mig till med ett annat sätt att använda rösten medan jag hade ont, och sedan har musklerna vant sig vid det nya sättet och kör vidare utan att det är min avsikt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida