Tack!

Jag kanske borde förklara hur varannan vatten-projektet har sett ut för min del.
Jag slutade en anställning 2009 med avgångsvederlag och bestämde mig för att leva snålt så att jag kunde ta året ledigt. Under detta sabbatsår skapade jag bandet varannan vatten. Bandet består av diverse bekanta som har sina egna band och soloprojekt egentligen och sanningen är väl att jag tvingade in dem i mitt projekt. Som jag skrev i min presentation så är jag ingen direkt talang när det gäller det musikaliska men jag har förstått att jag kan väga upp det genom att omge mig med duktigt folk.

Jag bestämde mig för att varannan vatten skulle spela in en EP. Jag skrev några texter, gjorde ett par ytterst rudimentära demos som jag skickade ut till sångarna. Sedan kallade jag till inspelning med ett ganska tight schema där varje instrumentalist och sångare gjorde sina insatser och bollade idéer med mig och producenten i ett par dagar. Producenten tog därefter över, klippte och mixade i ett par månader. Totalt fick jag lyssna på 10-15 olika versioner av varje låt innan vi kände oss klara.
Under tiden mixen sattes ordnade jag någon som fixade ett omslag, kontaktade tryckeri och allt sådant. Så, 4-5 månader efter att projektet påtänktes så hade jag min egen EP. Min egen, fast jag inte spelat eller sjungit en enda ton på den.

Här kan ni höra absolut första versionen av sleep deprivation, förresten. Något annorlunda jämfört med den slutgiltiga produkten. [mp3=200,20,0,center]http://www3.shellkonto.se/puff/demo/sleepdepr_utkast.mp3[/mp3]