Forum > Färdiga produktioner

varannan vatten - sleep deprivation

(1/3) > >>

Piddleton:
LÅTNAMN: sleep deprivation
GRUPP: varannan vatten
GENRE: pop
LÅTLÄNGD: 2.27
KOMPOSITÖR: Ulrika Mild, Daniel Mars
PRODUCENT: Robin Rudén
MEDVERKANDE: Ulrika Mild, Daniel Mars, Mikaela Mars, André Robsahm
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Verklighetens folk-grejerna gick inte riktigt hem hos de som föredrar klassisk struktur och produktion så jag tänkte att jag ska posta något av det jag gjort som är mer.. tillgängligt. Jag hoppas att det smakar (bättre).  ^_^

[mp3=200,20,0,center]http://www.tram7.se/wp-content/uploads/2010/07/varannan_vatten-sleep_deprivation.mp3[/mp3]

Eddi:
Ja du har rätt i att det invanda blir mer lätt-tillgängligt - svårt att uttala sej om saker man inte förstår sig på riktigt. Den här var mer main stream i min radio - nu ligger den på färdiga så den är väl klar antar jag. Låter bra men har lite hårda accenter i instrumenteringen tycker jag hon som sjunger gör det till 90% riktigt bra också. Kul med bredden Piddeln

MaxB:
Hon låter lite annorlunda från 27 sek "...but now..." som om hon i första tagningen inte riktigt fixade de låga tonerna och fick lägga om sången just i det partiet. Stämmer det att det är en annan tagning av sångspåret... egentligen inget fel i det, bara kul att notera? Vid 67 klarade hon dessa låga toner i samma tagning.

Lite Sally Oldfield-känsla i låten nästan.

Piddleton:
Jag vet faktiskt inte riktigt hur tagningarna klippts.Jag var inte med i det stadiet. Fast du har säkert rätt, Max. :)

Intressant det du säger om accenterna, Eddi. Jag har inte tänkt på det men du har rätt. Det blir kanske lite så av den hårda limiteringen för att få till "radiosoundet".

SYNTH:
En bra låt helt klart gillas! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion