Kontrollrummet

Skojare på Vend

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Lade in en annons om en billig grej, en pedal under köpes och i sthlm. Redan dagen efter såg ett svar men hajade till direkt då det stod gmail. För den som inte vet så är det gmail och yahoomail som alla skojare använder sig av. I alla fall, öppnade svaret och fick följande svar. Väldigt roligt att han påstår sig vara svensk men svarar på engelska. Jo tjena allena att han är svenne. :rolleyes:

Good day,my Name is roger from sweden But reside in Spain Madrid,I have it and still in good working condition and in perfect order. Good price isaccepted,if you are interested in buying from me. Letme know your price aswell as the your shipping contact address for shipping to your home. Iwill need your email address so that i can forward youpictures anddetails+price once i hear from you. Thanks and hope to hear from you soon.Best regards  C/ Camilo Castilla nº5 -1º izq. C.P. 31591Corella ( Navarra ) Spain, Spain  best regardMr Roger mikander    r.mikander@gmail.com
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Han har kanske bott i Spanien så länge att han glömt svenskan..    :P
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil

Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Ja och idag fick jag ett nytt mail från samma skojare men den här gången med en annan mailadress. :rolleyes: Den här gången svarade jag honom och han fara åt helvete.  ^_^

Good day are you still interested i have it in good conditon and as son asi know your interest i will email you details and please i will like you tomake me an offer... ThanksRegards ROBERTO HERRERO DIAZAddressspain
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Dom är sanslösa och variationerna äro många bland dessa nätskojare och spammare som dammsuger annonsmarknader som blocket, vend och tex leboncoin.fr = blocket i frankrike, där nere var det speciellt en variant som jag påtalade för admin vid flera tillfällen då jag annonserade ut vissa grejor:
en person som absolut ville köpa min vara svarade via mail och skulle skicka en typ postväxel men först skulle vi dela på den då han var utomlands på nån jävla koloni eller ö tillhörande frankrike långt bort åt helsike för att sedan komma och hämta upp, väldigt artig text men jag blev misstänksam direkt, sedasn dök samma text upp med olika namn men alltid samma tema på andra annonser jag hade...

fanns även riktiga skojare bland annonsörer därnere på deras blocket;
jag hittade ett digitalpiano av möbeltyp yamaha som hade kostat multum men som nu skulle skänkas bort, annonsen var gjord så man tänkte att det var lokalt, när jag frågade om varför och var den fanns kom svaret att det var pga dödsfall i familjen (som Nigeria och resten av Afrikasvindlarnas jävla sagor) och att digitalpianot fann i Belgien på något lager dvs rätt långt ifrån min adress och skulle kunna transporteras men då måste man betala i förskott till en viss speditör la la la man hajjar ju direkt...

det gäller att se både upp och ner för dom som inte vet*