Forum > Färdiga produktioner

MaxB - You're gone

<< < (2/4) > >>

Larsson:
grym låt max
mycket känsla, arret sitter finfint ihop
du har en roger waters karaktär på rösten i början när du sjunger mjukare
har aldrig tänkt på det tidigare.. låter bra gör det iaf :)

gott jobbat

Eddi:
Nej nu är alla så jäkla snälla så vi behöver en leverage här. Pianot är riktigt murrigt och du har lyckats spela in allt brus i Haninge som finns ungefär. Gitarrerna saknar mellanregister och sången låter ibland lite väl pretantiös (fast 95% är faktiskt jävligt bra)
Så nu hoppas jag det kommer en ny mix som tar hänsyn till dessa kalla ord.
Eds med huvudet på skaft eller i alla fall öronen.

Ola:
denna låt har jag missat
den är supernajs !
bra jobbat maxB

borde kanske dock  :rolleyes:  :) vara lite mer bluesgitarr på lämpliga ställen
o om du inte vill lägga dom själv så vet jag att du får förslag här på kr

mvh Ola

mahan:
Tjou!
omöjligt att få igenom en klyftig kommentar... programmet kastar mig hit o dit o texten blir bara skit... :ph34r: :ph34r: :ph34r: :ph34r: :ph34r:

Så själva kommenteringen får bli tills jag hittar en kanal som funkar :wacko:

Låten låter fin, mixen dock för tjock... packad.

återkommer....... om ens denna kommentar kommer igenom som begriplig :unsure:

ha de gött!

h.   johan

MikaelEdebro:
Hej Max,

Skön låt denna. Känns överlag som du har utvecklats på sångfronten på senaste tiden (iaf sen jag började hänga här på KR). Dock kan jag sakna lite av de mer King Crimson-lika alstren som du producerade förut (med mellotron och lite mer proggigt). Pitchen på sång och munspel känns lite svajjig ibland, speciellt körerna är rätt instabila. Sen känns det som munspelet ligger lite lågt i pitch för det mesta (du har spelat för mycket blues  :P ;)). Med dina röstresurser tror jag absolut du kan lägga mer stabil sång på denna.

Helt klart vissa Roger Waters-vibbar stundtals ("how I wish you were here"  :P).

Jag gillar pianoljudet och dess muddighet. Det låter lite som ett äkta, dåligt uppmickat, piano. Tror det hade låtit skumt med ett kristallklart flygelljud.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion