Väldigt väldigt fint och äkta beskrivning av det man knappt kan ta till sig när man ser det på tv. Men nivåerna i mixen är inte bra. Jag skulle vilja att kontran kommer in betydligt mer markerat och med mer botten. Då kunde gitarrkompet sjunka undan lite. Otroligt fint gitarrplock. Men alla ljud ligger lite för långt bort på nåt vis, rösten kunde vara närmare, ruggigt bra komponerat o sjunget. Jag blev helt tagen o knäckt till tårar faktiskt.
Och helt klart är låten för kort, strunta i att 3:17 låter som lagom långt, det här måste man bara få mer av. Gitarrsolot är helt suveränt, men även det för långt bort. Kanske det passar att spela samma grej igen där låten slutar nu, och sen sjunga lite till... Där låten slutar nu kan du spela samma melodisolo en gång till, fast en oktav upp och med anings mer tryck än första gången, sen repeterar du även resten en gång, både refrängen och den avslutande melodin. Sen slutar du likadant som du gör nu, men låtar det klinga ut lite längre.
Den här borde du få spela in i en riktigt stor dyr studio där du bara behöver göra ditt bästa som sångare o musiker.
Det är för jävla otäckt bra. Det är nog den bästa låt jag hört på KR o Studioforum. Väl värd att greja med under lååång tid. Du får allt stöd från oss andra.
Är det äkta kontra du spelar?
Är du från Skåne? Jag är från Ljusne Hälsingland by the way.
Nej, man kan nog aldrig föreställa sig detta utan måste uppleva det för att förstå! Känner mig nöjd om jag lyckats beröra, även om ordet "nöjd" känns fel i sammanhanget...
OK, ska se över nivåerna i mixen, speciellt kontrabasen! Kanske också ska dra ner en aning på det blygsamma reverb som finns....
Slutet kunde ev förlängas, men jag är lite tveksam till ytterligare en sångvers. Däremot kan jag tänka mig att ta om slutraden på "refrängen".
Kontrabasen är en vst-plugg, som jag tycker låter bra och som jag använder en hel del.
Jag sjunger nog med lite skånsk dialekt, men är född och uppvuxen i Småland. Skulle gärna velat bo i Skåne, t.ex på Österlen...

Ljusne har jag aldrig varit i, har dålig koll på var det ligger. Men Hälsingland är säkert fint.
Tack för alla fina och värmande ord (även om det är grova överdrifter

) och för erbjudande om stöd! Det är ju en av fördelarna med KR
att man vet att det finns alltid någon som är beredd att fixa det man inte reder ut själv!
Jag tar åt mig dina tips och funderingar!
/Asti