Forum > Färdiga produktioner

Robblar / Laffen - Natt

<< < (2/3) > >>

Håkan Nilsson:
Lyssnar o skriver samtidigt:
Mycket vacker musik, jag gillar gitarrspelet helt, hittar inte mycket att anmärka på ang gitarren, nån död ton ingår väl i personligheten. Det låter väldigt avslappnat i alla fall. Kanske kunde sången återkomma innan gitarren solat allt för länge.
Vackert ljud också, kan väl bli ännu bättre? Skönt med få instrument, lägg inte dit en massa mer grejer.
Men mer sång vill vi höra. Sjunger du samma vers gör inte det nåt. Vi fattar inte norska i alla fall! Vacker dialekt kan jag säga utan att förstå orden helt. När du sjungit två ggr kan gitarrsolot fortsätta länge.
Övar du att spela solo om och om igen i ett par timmar till den här låten lär du dig nog att undvika de toner som slinker med ibland i denna tagning. Otroligt fint gitarrljud. Vad är det för gitarr, mick mm?

MaxB:
Vilsamt och skönt

hogge:
På grund av tidsbrist får jag fatta mig kort.. DU ÄR GRYM!!! Faan så bra! Riktigt skön låt & sång..
Jag skulle vilja testa (någon gång) att få sjunga en riktigt finstämd låt - typ denna -med min skrovliga/hesa röst... Skulle va kul...

Piddleton:
Den är inte halvfärdig på längen iallafall.  ^_^ Fint gitarrspel, en bra grund att stå på. Kan bli en strålande låt.

Tokai:
Skönt stycke musik. Ser inget halvfärdigt i det här förutom vissa småmissar i gitarrspelet. Fin, öppen ljudbild. Kanske basens nedre frekvenser kan minskas något, ev det som låter som baskagge ("vegg"?)
Som tidigare sagts, lite för långt gitsolo och ingen återkommande sång på slutet. Vid runt 400 börjar jag tappa koncentrationen.
Men fin, melankolisk sak!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion