Kontrollrummet

TC desktop Konnekt 6

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Finfin liten grej som funkar perfekt för ändamålet men jag har en fråga till dom som vet, ändrar den samplerate automatiskt, då jag öppnar olika cubaseprojekt med olika upplösning så står den kvar i sin panel internt på tex 41.000 kz trots att aktuellt projekt kan vara 96 khz men det låter som det skall konstigt nog, varför hänger den inte med cubase???


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Lustigt jag satt just och jämförde test med spela in i 24 och 96 med både bas och gura. :)  Vet inte alls varför den inte hänger med. Man får öppna och justera kortet i kontrollpanelen manuellt. Och för den som undrar, blir det bättre med 96 när man lajnar? Jäpp det låter mer organiskt. Rekommenderas. :)
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Låter som en fråga för support, jag kollar!


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil

Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Den första har jag installerad sen länge. Men de andra två gick inte. Fick svaret att det inte gick för att det inte är samma språk som XP är installerat på när jag väljer svenska. Va fan?? :o  :wacko:  :unsure:  :blink:  :huh:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Typiskt microsoftskitens nackdelar, måste alltid vara konsekvent med språket du använde under installation, dvs kör alltid på Engelska fick jag lära mig för länge sen av en riktig datanörd, annars e jag lamer för det mesta!


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Mja men när jag väljer engelska så accepteras det inte ens. Fortsätter att vara grå knappen där man ska välja språk. Klickar jag på något annat språk och sen väljer engelska igen så blir den bara grå då med. :(   :angry:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snarare TCs fel, än microsoft.

1, Installera om windows och välj UK och engelska som språk.

2. I XP gick det med hjälp av "språkfältet" alt. "nationsinställningar" (eller vad det hette?) i kontrollpanelen att kunna byta tangentbord och land. Jag hade ett kinesiskt XP en gång, jag bara ändrade landet till sverige/svensk tangentbordskonfiguration när jag kom hem.
Detta borde finnas i w7 och vista, också..

Byt sedan tillbaka till svenska, efter fullbordad installation.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Testa 2:an först, enklast ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Snarare TCs fel, än microsoft.

Que? :huh: Vad har det med TC att göra? Det är filerna på MS sida som inte går ladda ned. Det har ju inget med XP att göra och att det inte går installera.

Citera
1, Installera om windows och välj UK och engelska som språk.

Mmm och sen sitta och installera om alla program, pluggar etc och tar ett par dar innan det är klart.  :rolleyes:

Citera
2. I XP gick det med hjälp av "språkfältet" alt. "nationsinställningar" (eller vad det hette?) i kontrollpanelen att kunna byta tangentbord och land. Jag hade ett kinesiskt XP en gång, jag bara ändrade landet till sverige/svensk tangentbordskonfiguration när jag kom hem.


Jaha och då gick det att installera msfiler som inte ville installeras då eller?  :huh:

Citera
Detta borde finnas i w7 och vista, också..

Kanske det. Det har jag ingen aning om då jag sitter med xp så det hjälper inte mig i alla fall.  :mellow:

Citera
Byt sedan tillbaka till svenska, efter fullbordad installation.

3. Tror nog det är lättare i att skita i det och leva med manuell inställning av 24-96 än något allt av dina förslag. :P   Det är ju trots allt inget jobbigt. Och oj va sent det är. Nu satsar jag hellre på våta sköna drömmar än bekymmer om filer och datorhelvetets förbannelser.  :wub:

Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Testa 2:an först, enklast ;)

Nä inte alls. Trean som jag lade till var det bästa och enklaste.  :P  :lol:  :rolleyes:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Missförstod väl frågeställningen.

Jäpp, klockan är sen (jag skyller på det)

god natt Odrörir ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Mja men när jag väljer engelska så accepteras det inte ens. Fortsätter att vara grå knappen där man ska välja språk. Klickar jag på något annat språk och sen väljer engelska igen så blir den bara grå då med. :(   :angry:
England är lite grått det är bara normalt :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Ja måste vara allt regnande. :P
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
fick du ordning på skiten? jag uppdaterade cubase och tror konnekt hänger med nu...


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Finns inga mera uppdateringar till Cubase studio 4. Men äh, jag överlever. Inget större problem i alla fall. :)
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.