Forum > Demolåtar

Life is hard mix 10, nu är den klar!

<< < (8/12) > >>

hagis:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 18.03.2011, 02:24:32 ---
http://www.speedyshare.com/files/27463053/01_Life_Is_Hard_7._MP3_256_kbit-s.mp3

--- Slut citat ---
Hej
Min Ubuntuburk kan inte spela denna mp3. Har sett andra mp3-filer på denna site (tror jag det va) som jag inte heller kan spela.
Är det nåt speciellt med den?
/Anders

Clemens:
Föredar ju Dropbox...aldrig något strul... :)

asti:
Låter kanon det här! Fin ljudbild och mycket bra sång och instrumentalinsatser!
Det lilla jag reagerade negativt på var ett ställe där gitarrsolot var aningen
"tveksamt" (73-75 sek) och lite grann uttalet, men inget att hänga upp sig på.
Som helhet skitbra!

Clemens:
Riktig bra detta!  :) Riden är lite hård, vass, annars topp! Snyggt sångsound... 

Håkan Nilsson:

--- Citat från: uriah skrivet 18.03.2011, 10:21:34 ---Men herrgu!! Du slänger upp nya versioner oftare än en annan byter kallingar!! :lol:
Men visst det låter bättre för varje mix,trummorna är inte lika 'jobbigt' vassa som ver. 5 utan fylligare och bättre
Bara basen kvar som är lite för låg/anonym,jag läste ovan att du vill ha den som grund stöd och det är rätt tänkt
nu tycker jag nästan den försvinner emellanåt,kanske en liten höjning och då kompenserat med sänkning av den lägsta lågbasen.
(Värt att testas i alla fall)
Skitskön låt(och jag som trodde att jag inte gillade blues :o)

--- Slut citat ---
T*-

ack för det! Även basåsikterna. Lyssnade ganska noga på just basen igår, det är ett linespår o ett högtalarspår, lika mycket av varje. Basen är (var) skuren 2 db vid 50 hz, boostad 3 db/600 hz och 1 db/3,8 khz. Höjer jag volymen på regeln, eller drar på mer lågbas börjar hela skiten låta illa, trumfläsket avtar. Men efter att ha fnulat en stund med basljudet ihop med kagge o trummor så har jag faktiskt gjort precis så som du föreslår jag skär 6 db/50 hz, och så knuffade jag upp regeln en bit i stället. Nu fick jag mer närvaro av basen tror jag.
Har dessutom joxat lite med de andra ljuden. La Zeppelin-ambiens enbart på trummorna, plus long-drum-reverb. Sång o gitarrdelayet byttes till ett ping-pong. På mastern kletade jag till slut lite "Classic TC-hall" reverb.

Nu är den nog snart mogen för Youtube.  B)

Wernborg: Jo det har ju blivit några versioner. Tom två grundinspelningar på olika platser med samma trummis men olika trummor. Och texten, ja den är nog den allra mest svarta av alla bluestexter. Jag har då aldrig hört nån värre.

Asti: Tackar för dina fina ord med. Att spela in sånt här och kunna mixa själv är nåt jag alltid drömt om. När det blir så här mycket solon måste det nästan bli lite kalkon på nåt ställe. Jag spelar bättre om jag får göra det live i stället för efteråt. Men det här ville jag ha rejält gnissligt och utfreakat. Munspelaren håller sig lite lugnare som en kontrast.

http://www.speedyshare.com/files/27470986/01_Life_Is_Hard_8._MP3_256_kbit-s_2_.mp3

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion