Forum > Demolåtar

Life is hard mix 10, nu är den klar!

<< < (7/12) > >>

Håkan Nilsson:
Tackar! Jag har redan mixat ännu en gång med lite mer basgitarr o lite mindre av kaggen. .

Ganska mycket wha-wha kör jag ju. Vox... :wub: :rolleyes: B) :D :lol:

http://www.speedyshare.com/files/27463053/01_Life_Is_Hard_7._MP3_256_kbit-s.mp3

MikaelEdebro:
Nu låter det riktigt jävla bra. Vilka grymma gitarrsolon, och munspelet var lysande!!

Känns som om basen hade kunnat få vara mer lekfull och sväva ut mer, men annars är allt världsklass.

Håkan Nilsson:

--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 18.03.2011, 02:09:38 ---Nu låter det riktigt jävla bra. Vilka grymma gitarrsolon, och munspelet var lysande!!

Känns som om basen hade kunnat få vara mer lekfull och sväva ut mer, men annars är allt världsklass.

--- Slut citat ---

Tackar mjukost. Jag har en tanke att eftersom gitarristenen är så helstökig vill jag ha en basist som mest håller takten o stilen utan tjurrusningar neråt mickarna. Annars blir det för mycket kaos.

Och ja, jag är bägge dessa figurer. På den här inspelningen. Mitt första instrument var kontrabas faktiskt. Sen elbas, som jag spelade mer vansinnigt på, på den tiden. På andra låtar kan jag spela ut en hel del på basen, älskar att spela bas, har en underbar Falcon P-bas med orginal Fender mick... Hur mycket botten som helst. Och jag gör ju ett par vandringar med den även i den här låten.
Munspelet tyckte nån att jag borde ha distat, men jag blev väldigt nöjd med det här soundet, det låter nästan som tremolo, men jag gör det med kupade händer bara. Och det är första gånen jag spelar i moll med ett durspel. Det går det med. Låten är i Gm och spelet ett billigt Hohner blues-spel i Bb.
Tack alla för kommentarer och att ni orkat lyssna på så många versioner. Det känns som att jag hittat ett för mig bra sätt att mixa o mastra.
 B)
http://www.speedyshare.com/files/27463053/01_Life_Is_Hard_7._MP3_256_kbit-s.mp3

bjurte:
Men herrgu!! Du slänger upp nya versioner oftare än en annan byter kallingar!! :lol:
Men visst det låter bättre för varje mix,trummorna är inte lika 'jobbigt' vassa som ver. 5 utan fylligare och bättre
Bara basen kvar som är lite för låg/anonym,jag läste ovan att du vill ha den som grund stöd och det är rätt tänkt
nu tycker jag nästan den försvinner emellanåt,kanske en liten höjning och då kompenserat med sänkning av den lägsta lågbasen.
(Värt att testas i alla fall)
Skitskön låt(och jag som trodde att jag inte gillade blues :o)

Wernborg:
Känns som jag kommenterat denna tidigare?  :unsure:

Låter helbra detta. Live och nära, som på klubb.

Snyggt avslutade riff på vändorna.

"Live is hard and then you die..."  :lol: Muntergök där.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion