Forum > Demolåtar
Life is hard mix 10, nu är den klar!
Håkan Nilsson:
--- Citat från: uriah skrivet 17.03.2011, 20:10:37 ---Ja du håkan det här har du gjort bra..
Fast jag tycker nog att trummorna är lite väl höga,men kul med 'Lajjvspelat'.
Härliga solon,fast gurorna kunde vara lite fetare.. ;)
--- Slut citat ---
Tar du på orden o gör genast om! I förra mixen skar jag lite bas i gitarren, nu blir den mer utan eq.
Virveln får sig en dos botten den med vid 300 hz.
Och mer gas på munspelet. Mer av allt hoppas jag. Trummor ska det vara mer av än vad de flesta tycker.
Ett stort reverb jag hade på allt bytte jag ut mot ett ambience. Mer trummor, mer rum, mindre separation! B)
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Eddi skrivet 17.03.2011, 21:11:24 ---Jag tror jag gillade mix 3 bäst
--- Slut citat ---
Den tyckte jag var platt o nästan utan trummor. Jag tycker om när det smäller mer!
Ni är underbara som orkar kommentera. Har en till version på gång. Sen blir det studiouppehåll några dar. (Buhu...)
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 13.03.2011, 21:03:38 ---Nu är det mix nr sex... Lite mer "kött" på virvel o gitarr. Mer soppa på munspelet. En del ambience reverb för mer rumsskrammel-feeling. Nu gillar jag ljudet själv, det låter nästan obehandlat. Eller?
LIFE IS HARD
Life ain't easy
It's a long, hard, rocky road
Well it's dog, dog eat dog
And survival of the fittest so I'm told
No matter how you try
Life is hard and then you die
This old world is a tangle
You can't trust your closest friend
You know the devil wears a blue dress
And she's out to get you in the end
I can't count the tears I cried
Everybody...
Got their own cross to bear
Black or white, rich or poor
You know the blues is everywhere
Just keep reachin' for the sky
Life ain't easy
It's a long, hard, rocky road
You know the devils got a blue dress
Shes out to get us in the end
No matter how you try
Mix från igår:
http://www.speedyshare.com/files/27443867/01_Life_is_hard_4.mp3
Mix idag:
http://www.speedyshare.com/files/27452996/01_Life_Is_Hard_5._MP3_256_kbit-s.mp3
--- Slut citat ---
Håkan Nilsson:
Nu är det mix nr sex... Lite mer "kött" på virvel o gitarr. Mer soppa på munspelet. En del ambience reverb för mer rumsskrammel-feeling. Nu gillar jag ljudet själv, det låter nästan obehandlat. Eller?
Blev lite mysko inlägg?m Ber om ursäkt för det...
Nu ska jag ha studiouppehåll ett par tre dar, ni ska ha stooort tack för tålamodet med denna långdragna blues. Kram på er. :wub:
http://www.speedyshare.com/files/27459773/01_Life_Is_Hard_6._MP3_256_kbit-s.mp3
Eddi:
Alltså ja vad ska man säga fem :D :D :D :D :D för känslan - fyra :D :D :D :D för sologuran som jag tycker har för mycket Tube och för lite Wha-Wha i sig - sången får utan tvekan fem :D :D :D :D :D Munspelet kunde varit vidare får alltså bara fyra :D :D :D :D men det låter bra som fan.
Om det nu skulle vara så att det här är en helt egen komposition så får du plussa minst en :D på allt för det är i så fall jäkligt bra Håkan både textmässigt och låtmässigt men jag misstänker att det handlar om en cover som jag inte känner till och inte heller hittar på youtube trots försök.
Den sjätte versionen var bäst av alla i alla fall.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida