Nu har jag lagt ny sång.
Gjort om både komp o leadgitarr.
Spelat munspel på två verser. Dur spel till moll musik...
Använde Rane-kompressorn vid påläggen. Tyckte det gick bättre, blev mindre taggigt än utan.
Dribblat som fan med olika mixar. Det blev tolv timmar denna gång.
Försökte spela orgel också, tänkte ersätta kompgitarren med orgel. Men inte fan kan jag spela orgel.

ZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzz (sover en stund)
Lyssnar själv dan efter... Då brukar jag ofta höra, oh no!, fy fan! alldeles för mycket diskant osv. Men idag gillar jag både framförande och ljud. Ang sången brukar jag få sån ångest att jag håller på att tuppa av när jag hör eländet, jag brukar tycka att jag låter som en svårt utvecklingsstörd stendöv person som försöker sjunga. Men i dag lät det fan bra. Nu när ni andra är tvärless på den här låten... Skulle gjort så här från början. Munspelet blev countrymelankoliskt och bra, det sticker av i spelstil mot gitarrhysterin.
Gitarrgnisslandet fick en röd tråd, inte fullt lika hysteriskt som sist. Kanske är det synd?
Spelade in både sång o gitarrerna analogt med TLM102 (E906 till leadgitarr) via Audient preamp och Rane DC24 kompressorn. Sjöng utan micscreen den här gången. Kompressorn gör en väldig skillnad på både sång o gitarr o munspel. Från början spelade jag in via spdif utan kompressorn och använde bara digitalportans egna, det blev fan så mycket sämre och stickigare. Jag använder dem nu med, men utan utombordarburken blir det mkt sämre...
Här är texten. Bluesblå text...
Life is hard
Life ain't easy
It's a long, hard, rocky road
Well it's dog, dog eat dog
And survival of the fittest so I'm told
No matter how you try
Life is hard and then you die
This old world is a tangle
You can't trust your closest friend
You know the devil wears a blue dress
And she's out to get you in the end