Forum > Demolåtar

Gurano - Varför skulle jag!

(1/5) > >>

Gurano:
Sättning:
Sång
2 basar
trumma
orgel
synth

Ett larvigt sångförsök, där jag bara sjungit in en liten snutt som klippts in på ett par ställen. Detta ska delvis bytas mot annat då tanken är att det ska bli mer sång vad det lider. Men era tankar är värdefulla då jag är osäker om stycket/musiken är banal, med bara 2 basar osv. Tyck gärna till om allt.

Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/VarförSkulleJag.mp3[/mp3]

spacetrucker:
DÄRFÖR :lol:
Du är allt produktiv du...
Jag tycker det är bra såhär. Om du gör (varför skulle du?) mer text till denna så gör det lika simpelt och fånigt som detta. Det fungerar super tycker jag.

Varför skulle jag.... lyssna på denna låt.... nu blir jag inte av med den  :wacko:

Space

Eddi:
Skitbra - texten andas gammal fin svensk prog tycker jag - som space säger fyll på med lite fler ord av samma typ så blir det en hel låt. Bra att du inte har stökat till rösten något - låter bra nu. Låten har ett skönt stuk bra tempo och som Space säger den sätter sig maa just texten - varför skulle du... ja varför inte?

Gurano:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 13.03.2011, 18:40:16 ---DÄRFÖR :lol:
Du är allt produktiv du...
Jag tycker det är bra såhär. Om du gör (varför skulle du?) mer text till denna så gör det lika simpelt och fånigt som detta. Det fungerar super tycker jag.
Varför skulle jag.... lyssna på denna låt.... nu blir jag inte av med den  :wacko:
Space

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker att det funkar och att det bör vara sparsamt med sång. Då kan jag ju bespara er mera av min skönsång :D

--- Citat från: Eddi skrivet 14.03.2011, 10:09:37 ---Skitbra - texten andas gammal fin svensk prog tycker jag - som space säger fyll på med lite fler ord av samma typ så blir det en hel låt. Bra att du inte har stökat till rösten något - låter bra nu. Låten har ett skönt stuk bra tempo och som Space säger den sätter sig maa just texten - varför skulle du... ja varför inte?

--- Slut citat ---
Tackar - jo nog e det proggigt alltid, men själv skulle jag klassa det som naivistisk musik i detta fall. Tycker själv om gunget. Kanske så lägger jag på sång på det längre mellanpartiet på 2a halvan av låten.

Är bara lite förbryllad över att så få vill ge kritik - 79 besökande i tråden har endast genererat 2 kommentarer?? Kan ju vara så att min medvetet disharmoniska orgel gör att man tycker att det suger??? Utan positiv/negativ kritik försvinner lusten att lägga upp och fråga om råd tyvärr!

Men tack Space å Eddi för att ni tycker till!  :wub:
Gurano

SYNTH:
Ja det andas verkligen gammal fin svensk prog gillar detta kanske något simpel sångtext till men varför inte! ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion