Forum > Demolåtar

Trummor inspelade enligt Glyn Johns-metoden

<< < (2/3) > >>

Håkan Nilsson:

--- Citat från: MaxB skrivet 12.03.2011, 21:41:27 ---
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 12.03.2011, 20:30:44 ---En tredje version  :lol:

Hittade det flera trodde var ett fasfel mellan övre o undre virvelmick. Där var det inget fel alls, det var den övre virvelmicken som var fel i vas visavi OH-mickarna. När jag vänt den lät det så bra att jag stängde av sejarmicken. Borde ha monolyssnat på de tre redan från början!
Tog ut svängarna lite mer med reverb och fläsk, blev inspirerad av John Bonhams drum outtake, där det rejält med reverb, för mycket av allting, det gillar jag. Nu kan jag snart ta hit spelpolarna.
http://www.speedysha...n_Jons_nr_3.mp3 [/b]

--- Slut citat ---

Den där länken är nog svår att följa...

--- Slut citat ---
Ojojoj... Nytt försök:
http://www.speedyshare.com/files/27356475/01_Glyn_Jons_nr_3.mp3

MaxB:
JAg tycker det låter torrt och bra.

Håkan Nilsson:

--- Citat från: MaxB skrivet 13.03.2011, 00:45:40 ---JAg tycker det låter torrt och bra.

--- Slut citat ---
Torrt? Jag tyckte jag hävde på nästan för mycket rymdklang. (long drumroom)

mahan:
Tjou!
Låter fint, tror att du låter lite väl försiktigt på virvelkaggen, ofta kan en rejälare ansats på kaggen ge ett bättre sound, som även är lättare att mixa, finns lixåm mera stuff att skära på!

h.  johan

Håkan Nilsson:

--- Citat från: mahan skrivet 13.03.2011, 01:03:55 ---Tjou!
Låter fint, tror att du låter lite väl försiktigt på virvelkaggen, ofta kan en rejälare ansats på kaggen ge ett bättre sound, som även är lättare att mixa, finns lixåm mera stuff att skära på!

h.  johan

--- Slut citat ---
Tack! Men jag kan inte spela trummor alls, jag bara slår på dem för att kolla ljudet någotsånär. När min trummis spelar på dem låter det fruktansvärt bra. Har gjort det här bara för att vara någorlunda säker på trumljudet innan vi spelar in. Med bara fyra mickar är det mycket som inte går att ändra efteråt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion