Forum > Demolåtar

Tokai - Dig under the surface

<< < (8/10) > >>

Tokai:
Tjänare uriah!
Jag noterar dina observationer vad gäller torrhet i mixen och burkljud på trummor och kollar upp om det är nåt att ändra på.
Fint att du gillar svänget. JJ Cale är ingen dålig liknelse heller.

hogge:
Återigen - jag svarar medan jag lyssnar och har inte läst igenom övriga kommentarer..
Som Du säkert redan vet (om Du har erfarenhet från KR) så uttalar jag mig aldrig om mixning, för det är ett ämne som jag absolut inte behärskar..
Men men.. Låten är riktigt skön.. Lite känsla av ett tidigt Dire Straits... Bra spel och sång således..

Tokai:
Hejsan Hogge
Tror det är textraden; "I see you everywhere on the net and the tv too" som får en att likna with Dire Straits "Money for nothing" men förmodligen också låten som sådan. Fast inget jag spekulerat över innan.
Tack för lyssning
och för djuplodande detaljerad fingranskning av mixningen :lol:

Bengan_gbg:
Funkar fint. Kanske lite odynamiskt som Wernis är inne på ovan. Tycker nog inte det är så brötigt utan snarare ganska välpolerat?

Fuzzbub:
Mycket bra Tokai!   Ok jag släpper den envetna gitarren den är lagom som den är och schysst som fasen! :)   
Jag gillar allt som det är nu, fast kanske det skulle funka med blås även om det kommer att förändra känslan i
låten.  Den är minimalistisk på något sätt nu och det tilltalar mig iaf.   Grymt jobbat!   /JEH

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion