Forum > Demolåtar

Eddi

<< < (2/4) > >>

asti:
Fina harmonier och fantasifullt arrat.
Är kanske inte heller så förtjust i synthljudet vid ca 132 sekunder, men tycker inte det stör direkt.
Blir intressant att höra hur du tänkt dig melodin till detta! Bra grund!

Wernborg:

--- Citat från: Wernborg skrivet 09.03.2011, 10:32:22 ---Snygg pianofigur. Något att bygga på, absolut! Några syntljud tar lite mycket plats tycker jag. Skär av basen och lägg på elbas istället kanske? Tycker vindan håller på för länge in i nästa takt. Bryt på ettan direkt med en cymbal? Det kan väl bli vad som helst detta. Ackorden har många melodier i sig. Se till att göra en låt nu :)

--- Slut citat ---
Vad i hela friden betyder vindan? Congas ska det vara! Feletonens felsnavningsfunktion var nog slåpagen.

:)

Eddi:
Arbete pågår

Wernborg:

--- Citat från: Eddi skrivet 09.03.2011, 17:50:10 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.03.2011, 14:01:20 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.03.2011, 10:32:22 ---Snygg pianofigur. Något att bygga på, absolut! Några syntljud tar lite mycket plats tycker jag. Skär av basen och lägg på elbas istället kanske? Tycker vindan håller på för länge in i nästa takt. Bryt på ettan direkt med en cymbal? Det kan väl bli vad som helst detta. Ackorden har många melodier i sig. Se till att göra en låt nu :)

--- Slut citat ---
Vad i hela friden betyder vindan? Congas ska det vara! Feletonens felsnavningsfunktion var nog slåpagen.

:)

--- Slut citat ---
Jag trodde du menade versen :lol:
Man måste ha händerna bra snett men v ligger bredvid c och i ligger bredvid o sen ramlar teorin ihop.

--- Slut citat ---
Iphones stavningskontroll är fullständigt ologisk.  :D

Eddi:

--- Citat från: equality skrivet 09.03.2011, 01:51:16 ---Riktigt snyggt. Fina ackordföljder enligt ditt vinnande koncept. Tajt och bra lirat/arrat/mixat. Halvtrista synthljud (den vid 02:12 tänker jag mest på). Som en rockig Vangelis men låter helt eget, jag känner iaf inte igen något. Ser fram mot sång.

--- Slut citat ---
:D Tack för tyck EQ. Kul att det känns igen fast ändå inte. Synten vid 2:12 tror jag är stråkar som förekommit tidigare hm.. ska se om jag förstår vad du menar. Det kanske låter lite gammalt?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion