Kontrollrummet

Out Of Kontroll Summer 2011

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Festivalpool

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
Hej alla KR:are
Nu har det gått en vecka sedan IRL-festivalen Out of kontroll Winter 2011 gick av stapeln. Vi i festivalkommittén är mycket nöjda med både festivalen och den feedback vi har fått. Så det är inte särskilt konstigt att vi har funderingar kring Out of kontroll Summer 2011.

Vi lärde oss en del när det gällde att hålla i festivalen som vi kan ta med oss till nästa om det nu blir någon.

Tankar:
Placeringen av festivalen geografiskt: Vi har ju tidigare pratat om Jönköpingstrakten som så att säga skulle ligga ungefär mitt i det spelande Sverige. Dock är det så att vi trivdes ofantligt bra i den anrika Gula Villan som vi uppfattar ligger centralt ur ett annat perspektiv. Hyran är rimlig och för sommarkonsert så har Gula Villan en veranda som kan användas som scen och en stor gräsmatta där publiken kan finnas – skulle det regna så finns alltid möjligheten att dra in grejerna i huset.

Tidpunkt: Vi har resonerat som så att det från juni till mitten av augusti så är det semestrar och annat som kommer i vägen för en festival för många. Så tankarna just nu är i slutet av augusti.

Deltagande: Vi hade egentligen endast ett avhopp och några tillkommande överraskningar vilket tog ut varandra väl tidsmässigt. Inför en ny Festival är det viktigt att hålla oss ajour med vad som kommer att framföras från scenen vad beträffar omfattning.

Publik: Som vi mer eller mindre planerat fanns inte särskilt mycket publik i Gulan utan den utgjordes till mesta delen av andra musiker. Inför en OOK Summer 2011 vill vi emellrtid utöka publiken. Tankar om att förköpa biljetter finns därför så att vi på ett bättre sätt kan veta omfattningen.

Mat: Det hade vi ju inte denna gång men tankar finns att samarbeta med lokal restaurang som kan ordna ett fältkök. Återigen måste vi då ha helt klart för oss omfattningen. Som alternativ har vi pratat om att ställa ut grillar så att var och en kan grilla medhavda korvar och kotletter t.ex.

Längd på festivalen: Beror helt på hur många som kommer att spela – därför väldigt viktigt att i ett så tidigt skede som möjligt få reda på detta. 1 dags eller 2-dags-festival med möjlighet till rep på fredagen.

Boende: De som kom långväga ifrån bodde antingen på hotell eller hos någon KR-kompis. Förutsättningarna för det sistnämnda ser för just Stockholms del mycket bra ut.

Repning: Något vi blev synnerligen uppmärksammade på är att Repningen är A och O. Blader och gänget sopade banan med oss alla med sitt tighta lir. Det ÄR också en stor skillnad på Rep och att stå på scen med ilskna strålkastare i ögonen och med gammelmanskvinnsögon försöka läsa vad det står för konstigt på det där text-pappret framför en. Dessutom förväntas det av en att man ska trycka på rätt pedal emellanåt hm...

Festivalkommittén: Får gärna utökas – PM'a om du vill vara med.

Nåväl använd gärna denna tråd för att komma med idéer  inför en eventuell sommarfestival. Vi kommer att lägga ut ett antal olika Poll-förfrågningar för att se hur landet ligger så att säga.

Med vänlig hälsning Festivalkommittén: Angrod, Badlands, Eddi och Iken


Utloggad tsmalmbe

Finsk synvinkel: Haninge var geografiskt perfekt (det betyder inte att något annat ställe inte skukke kunna uppnå det samma).

Flyg til Arlanda, flygbuss till Cityterminalen (väntetid 3 minuter), gå till centralstationen (2min), vänta på pendeltåget (10 min), åka pendeltåg (34min), gå till hotellet (2min) och sedan gå till gula villa (5 min).

Enkla byten, enkel och effektiv resa, ett bra ställe att bo på som var centralt påalla sätt.

Flere byten, flere bussar, timlånga resor i tåg eller värsta fall flygbyte - det skulle definitivt höja tröskeln för deltagande. Nu var det helt otroligt bekvämt.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
För det första... än en gång TACK TILL FESTIVALPOOLEN för den allra första Live festivalen OoK! Den gav ju i hela sin härlighet ett gott grobotten för inkommande tillställningar!
Har lite funderat på tankarna ni slängt fram så....

Tankar:
Placeringen av festivalen geografiskt: Vi har ju tidigare pratat om Jönköpingstrakten som så att säga skulle ligga ungefär mitt i det spelande Sverige. Dock är det så att vi trivdes ofantligt bra i den anrika Gula Villan som vi uppfattar ligger centralt ur ett annat perspektiv. Hyran är rimlig och för sommarkonsert så har Gula Villan en veranda som kan användas som scen och en stor gräsmatta där publiken kan finnas – skulle det regna så finns alltid möjligheten att dra in grejerna i huset.


På nåt sätt känns det som om Gula Villan blev lixåm ett fysiskt hem för Kontrollrummet. En trygg plats där man känner sig välkommen och en plats dit man längtar att komma tillbaka till. Där finns just det som behövs för att genomföra våra behov, ute eller inne.


Tidpunkt: Vi har resonerat som så att det från juni till mitten av augusti så är det semestrar och annat som kommer i vägen för en festival för många. Så tankarna just nu är i slutet av augusti.[/b]

Klokt tänkt, first things first. Klart att det knepigt att få 1500 medlemmars semestrar att korrelera så lika bra att semestrarna hålls först och sen som extra bonus har vi alla en härlig festival att se fram emot.

Deltagande: Vi hade egentligen endast ett avhopp och några tillkommande överraskningar vilket tog ut varandra väl tidsmässigt. Inför en ny Festival är det viktigt att hålla oss ajour med vad som kommer att framföras från scenen vad beträffar omfattning.

Tror att vi inte får ta själva programet för allvarligt, alltid finns det utrymme för jam, blandade uppsättningar osv. Inga minuttidtabeller som stressar, kanske hellre timbaserat typ 13-14, 14-15, 15-16 typ. Men det är ju helt klart att anmälningar angående deltagande för klara banduppsättningar ska göras i tid, kan ju tillome hända att om deltagandet blir häftigt så hamnar festivalkommitén att gallra bland deltagarna, det är ju trots allt bara en weekend det är fråga om.

Publik: Som vi mer eller mindre planerat fanns inte särskilt mycket publik i Gulan utan den utgjordes till mesta delen av andra musiker. Inför en OOK Summer 2011 vill vi emellrtid utöka publiken. Tankar om att förköpa biljetter finns därför så att vi på ett bättre sätt kan veta omfattningen.

Tycker att vi kunde fortsätta på samma sätt som den första som baserade sig på "privat tillställning", alltså ingen större sommarfestival med biljettförsäljning och promoteringar. Kändes lixåm skönt och god stämning enligt "familjefest" principen!

Mat: Det hade vi ju inte denna gång men tankar finns att samarbeta med lokal restaurang som kan ordna ett fältkök. Återigen måste vi då ha helt klart för oss omfattningen. Som alternativ har vi pratat om att ställa ut grillar så att var och en kan grilla medhavda korvar och kotletter t.ex.[/b]

Tyckte det funkade fint med beställningspizzan och Johan som skötte om "läskavdelningen"! Beställning på plats gör det ju lättare för arrangören att fixa till, behövs inte nåra förhandsanmälningar o sånt stress. Men klart att en korv- och fläskgrillning skulle ge ett härligt tillägg på festivalfirandet!

[i]Längd på festivalen: Beror helt på hur många som kommer att spela – därför väldigt viktigt att i ett så tidigt skede som möjligt få reda på detta. 1 dags eller 2-dags-festival med möjlighet till rep på fredagen.[/i]

Tycker vi kan utgå från "weekend" tänkandet, precis som vi hade nu. Och eftersom det i fler fall kan vara fråga om nån sammansättning som första gången spelar ihop så kanske vi kunde lindra lite på gränsen mellan "rep o färdigt" stuff. Man kan och får alltså uppföra låtar o konstellationer på "halvfärdiga demos" basis!

Boende: De som kom långväga ifrån bodde antingen på hotell eller hos någon KR-kompis. Förutsättningarna för det sistnämnda ser för just Stockholms del mycket bra ut.[/b]

Med festivalen i Haninge funkade det jättefint med hotell arret åtminståne för oss "utrikare", bra kommunikationer till orten och bara två stenkast till Villan!
Stort tack till alla fina anbud om "bed-and-breakfast" anbud vi fick, hoppas ingen tog illa vid att vi trots allt valde hotellet.

Repning: Något vi blev synnerligen uppmärksammade på är att Repningen är A och O. Blader och gänget sopade banan med oss alla med sitt tighta lir. Det ÄR också en stor skillnad på Rep och att stå på scen med ilskna strålkastare i ögonen och med gammelmanskvinnsögon försöka läsa vad det står för konstigt på det där text-pappret framför en. Dessutom förväntas det av en att man ska trycka på rätt pedal emellanåt hm... [/b]

Skrev väl redan nåt om gränsen mellan "rep och färdigt", vi är ju ett musikforum utan gränser sas och då kan ju ett internetband lyckas väldigt snyggt över nätet, men att det ska funka lika gott live tycker jag inte vi ska utgå ifrån eller.... Huvudsak är väl att alla som önskar och känner för scen och live uppträdande ska få tillfälle till det. Och går det lite snett så what a hell, vi kan väl skratta åt våra misstag, precis som vi nu åxå gjorde. TA DET HELA MED HUMOR!

Festivalkommittén: Får gärna utökas – PM'a om du vill vara med.

Tycker dom som stod för Out of Kontroll klarade skivan jättefint, så dom får klart grönt ljus att fortsätta om dom bara orkar! Tankar och ideér kan vi sen alla bidra med, men slutliga besluten e lättare att göra i mindre vet jag. Kunde ju utnämnas ansvariga personer som drar trådar för t.ex

a) platsarrangemang
b) mat o logi
c) tidtabeller för rep o uppträdanden

Huvudsak att det finns nåra nämnda personer som kan ta emot ideér och som sen ska göra klara beslut som vi andra kan leva med, det kallas väl demmokrattii eller nåt!

Med vänlig hälsning Festivalkommittén: Angrod, Badlands, Eddi och Iken[/b]
Ni gjorde ett mycket gott jobb!  TACK!


såna ideér från Obbnäs denna gång, det e snart sommar! :D

h.   johan











---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Mahan !!

Tror dina kommentarer täcker det vi vill. Vi lär nog inte klara av ett "större" evenemang utan Gula Villan lär räcka. Eftersom vi räknar iskallt med varmt fint väder är det ju helt klart möjligt att husera utomhus med grillar.

Alla kan ju enkelt ta med saker som man vill grilla själv. Korv, fisk, kött, grönsaker eller vad som.
Grillmöjligheten utesluter ju inte hämtpizza heller. Var och en tar sitt beslut.
 
Vi får komma med lite funderingar kring detta ganska snart antar jag....
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Som Mahan skrev:
Huvudsak är väl att alla som önskar och känner för scen och live uppträdande ska få tillfälle till det. Och går det lite snett så what a hell, vi kan väl skratta åt våra misstag, precis som vi nu åxå gjorde. TA DET HELA MED HUMOR!

Självklart det är ju för att ha kul vi gör det här. Vi menar nog bara att om man tar likartade ackord ungefär samtidigt så blir det ännu kulare :lol:
(det handlar om självkritik bara - det fanns dom som spelade mycket bättre än oss om man säger så)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Som Mahan skrev:
Huvudsak är väl att alla som önskar och känner för scen och live uppträdande ska få tillfälle till det. Och går det lite snett så what a hell, vi kan väl skratta åt våra misstag, precis som vi nu åxå gjorde. TA DET HELA MED HUMOR!

Självklart det är ju för att ha kul vi gör det här. Vi menar nog bara att om man tar likartade ackord ungefär samtidigt så blir det ännu kulare :lol:
(det handlar om självkritik bara - det fanns dom som spelade mycket bättre än oss om man säger så)
Näe måste man ta likartade ackord! Det är inte lite du begär :)
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hur var det sluttiden? Kändes det inte lite tidigt att bryta vid 23.00? Har för mig jag läste det i nån tråd?


Utloggad tsmalmbe

Hur var det sluttiden? Kändes det inte lite tidigt att bryta vid 23.00? Har för mig jag läste det i nån tråd?

Många började kring 12-tiden, en del vid 16-tiden. En del åkte vid 22-tiden, jag åkte lite efter midnatt, och vissa andra jammade på ännu efter det.

På slutet blev nog både öronen och fötterna trötta. Med flere inbokade nummer blir det ju givetvis intressant att köra hur länge som helst.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Hur var det sluttiden? Kändes det inte lite tidigt att bryta vid 23.00? Har för mig jag läste det i nån tråd?
Vad vi lärde oss var väl att det blir en lååång dag om man börjar spela 12.00 och förväntas vara alert och vaken fram till småtimmarna.
Visserligen sa vi att 16.00 började hela spektaklet men vi kom inte igång förrän efter 18.00 vilket gjorde att väntan vart lång.

Kul var det så hur vi nu sätter nästa festival blir helt beroende på vilka som anmäler sig som artister.
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ska vi dra igång en poll om nåt?
En femdagars på om de redan nu känner för att delta med en konstellation eller som publik kanske?
« Senast ändrad: 05.03.2011, 18:37:24 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Ska vi dra igång en poll om nåt?
En femdagars på om de redan nu känner för att delata med en konstellation eller som publik kanske?

Ett utskick om en vecka c:a borde väl va ok eller?
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Smid medans järnet är varmt. Det är väl bara att köra på! Finns det anledning att tveka, för att göra något så kul, som i den här vägen?
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ok 1 till får tycka till typ 1-1 nu :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ok 1 till får tycka till typ 1-1 nu :D






nu!
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Piddleton

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
Publik: Som vi mer eller mindre planerat fanns inte särskilt mycket publik i Gulan utan den utgjordes till mesta delen av andra musiker. Inför en OOK Summer 2011 vill vi emellrtid utöka publiken. Tankar om att förköpa biljetter finns därför så att vi på ett bättre sätt kan veta omfattningen.
Hur vill ni utöka publiken? Med fler nära och kära till de som spelar eller med folk som inte har någon koppling till forumet? 


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Publik: Som vi mer eller mindre planerat fanns inte särskilt mycket publik i Gulan utan den utgjordes till mesta delen av andra musiker. Inför en OOK Summer 2011 vill vi emellrtid utöka publiken. Tankar om att förköpa biljetter finns därför så att vi på ett bättre sätt kan veta omfattningen.
Hur vill ni utöka publiken? Med fler nära och kära till de som spelar eller med folk som inte har någon koppling till forumet? 

Nog kan man tänka sig att flera nära och kära kommer men om man skulle "annonsera" finns en risk att man misslyckas med logistiken runt det hela.
Vi kan få problem med stökighet etc.

Varje deltagare från forumet kan ju nämna detta för vänner som inte är medlemmar men man vill ha dom på plats.

Kanske jag målar upp det hela väl mycket men jag tycker att forumets festival är för forumet.
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
håller med. Tycker att det bara ska vara för vänner, nära å kära å så vi kr-are så klart. Det blir nog lagom många ändå.
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Publik: Som vi mer eller mindre planerat fanns inte särskilt mycket publik i Gulan utan den utgjordes till mesta delen av andra musiker. Inför en OOK Summer 2011 vill vi emellrtid utöka publiken. Tankar om att förköpa biljetter finns därför så att vi på ett bättre sätt kan veta omfattningen.
Hur vill ni utöka publiken? Med fler nära och kära till de som spelar eller med folk som inte har någon koppling till forumet? 

Nog kan man tänka sig att flera nära och kära kommer men om man skulle "annonsera" finns en risk att man misslyckas med logistiken runt det hela.
Vi kan få problem med stökighet etc.

Varje deltagare från forumet kan ju nämna detta för vänner som inte är medlemmar men man vill ha dom på plats.

Kanske jag målar upp det hela väl mycket men jag tycker att forumets festival är för forumet.
Håller med Janne här''utomstående'' som vi inte vet ett skit om,skulle kunna bli ett verkligt problem ...''partychrashers'',det är dessutom FORUMETS festival,låt vara med inbjudna ''nära o kära''..... ;)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad tsmalmbe

Vänner och möjligen pålitliga vänner till vänner. Inköpta gäster har rätt (all rätt) att ställa en hel del krav. I Finland behövs det dessutom lov av myndigheter (=Polis), sk. nöjeslov (ja, vi måste ha lov om vi ska ha nöjen) om man skall ha en offentlig tillställning med alkohol och inträde. Dessutom behövs det ordningsmän med skolning etc. Jag vet inte hur fritt fram ni har det i Sverige, men oberoende av låter det helt enkelt enklast (och hemtrevligast) ifall det blirr vänner och vänner till vänner som är pålitliga.

Personligen kan jag tänka mig uppträda för er, jag vet att ni inte kastar ägg och tomater...
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Piddleton

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
Grymt att alla verkar överens. :)

Att utbölingar skulle vara svåra att ha att göra med tror jag i och för sig inte (har själv arrangerat ett och annat och aldrig haft något problem) men att få folk att komma är en svår nöt som skulle kräva en massa jobb och kompromisser. Skönt att slippa det, kan jag tänka mig.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Vänner och möjligen pålitliga vänner till vänner. Inköpta gäster har rätt (all rätt) att ställa en hel del krav. I Finland behövs det dessutom lov av myndigheter (=Polis), sk. nöjeslov (ja, vi måste ha lov om vi ska ha nöjen) om man skall ha en offentlig tillställning med alkohol och inträde. Dessutom behövs det ordningsmän med skolning etc. Jag vet inte hur fritt fram ni har det i Sverige, men oberoende av låter det helt enkelt enklast (och hemtrevligast) ifall det blirr vänner och vänner till vänner som är pålitliga.

Personligen kan jag tänka mig uppträda för er, jag vet att ni inte kastar ägg och tomater...

Jodå i Sverige är det likadant utom för människor med annan etnisk bakgrund där det tillhör kulturen att dricka starkt! Möjligen är den regeln ett minne blott men så var det när vi skulle dra ihop en 40-årsfest för 15 år sedan i Stockholm - man häpnade.
Gula Villan har tillstånd och söker särskilt vid utefestivaler om jag förstod SM57 rätt.
Vänner och vänners vänner låter bra.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Håll det som en privat (slutet sällskap/medlemmar) tillställning det blir bäst så och ni slipper obehagliga överraskningar, tokgäng och kickers kan ju dyka upp oavsett men förhoppningsvis icke, på 70/80-talet var det t.o.m. farligt att åka med pendeln i denna riktning dvs västerhaninge samt mot södertälje för där drog mkt våldsamma gäng igenom vagnarna och spöade folk utan orsak både på dan och när det var mörkt, säkert från ghettona i brandbergen osv... :ph34r:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mr, det är en mörk bild du målar upp av vår hembygd, söder om Stockohlms centralare delar.

Det värsta vi råkade ut för på "Out Of Kontroll" härom helgen, var en obekant (tror jag) som satt i publiken och var väldigt full då vi lämnade lokalen på natten. Några ledde honom ut ur lokalen men sen vet jag inte hur långt han fick hjälp. Det var ju ganska fridfullt.

Om alla spelar bra och samma ackord samtidigt skulle det vara en större behållning för utomstående men det är skönt att det kan vara så avslappnat som det var den här gången. Jag håller med om att det är bra att vara ett slutet sällskap.
« Senast ändrad: 07.03.2011, 00:09:10 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Mr, det är en mörk bild du målar upp av vår hembygd, söder om Stockohlms centralare delar.

Det värsta vi råkade ut för på "Out Of Kontroll" härom helgen, var en obekant (tror jag) som satt i publiken och var väldigt full då vi lämnade lokalen på natten. Några ledde honom ut ur lokalen men sen vet jag inte hur långt han fick hjälp. Det var ju ganska fridfullt.

Om alla spelar bra och samma ackord samtidigt skulle det vara en större behållning för utomstående men det är skönt att det kan vara så avslappnat som det var den här gången. Jag håller med om att det är bra att vara ett slutet sällskap.

 :D som gammal infödd Solnabo dvs på "rätt sida om stan" så passade man sig för gängen i södra periferin, men det var förmodligen värre förr eller?!? Hör ju skrämmande rapporter om nya problem i både city och närförorterna som är tecken på tiden vi lever i, en mörk tid ur många synvinklar vad gäller håglösa och våldsamma ungdomar utan framtid...motsättningar bla bla bla...

Vill inte måla upp en mörk bild shit happens everywhere om man är på fel plats vid fel tillfälle osv, ställ upp ett par stadiga herrar vid entren som vänligt förklarar för feststinna ungdomar etc att det är en privat tillställning så blir det kanonbra tror jag, får se om man kan komma dit och delta!


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Håller man en festival utomhus är det svårt att hindra "utomstående" att lyssna. Den som stannar och lyssnar kan ju vara intresserad eller bli det. Frågan är väl närmast hur vi annonserar om tillställningen och det verkar ju som vi använder samma metod som sist.

Som taxi-förare i Stockholmsnatten, med efarenhet från ett antal decenier bak i tiden, kan jag säga att Stockholm inte är farligare nu än idigare. Stockholms farlighet är som vanligt betydligt överdriven.

Vad gäller eventuella problem på en tillställning i Gula Villan, hyser jag inga som helst farhågor. Verksamheten där är väl känd i omgivningen. Ingen vill förstöra den, vilket skulle innebära att förstöra för sig själv, i flera olika betydelser.

Jag hoppas vi därmed kan lägga denna lilla pseudo-debatt åt sidan och diskutera det som är viktigt för oss att genomföra en trevlig och bra tillställning tillsammans.

"Simma lugnt"
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
 :lol: pseudo-debatt...självklart skall ni koncentrera er på att få ihop detta på bästa sätt, mitt inlägg var bara menat som en reflektion över fördelen med att inte skylta med detta för mycket så ev. okända gäng eller mindre trevliga element dyker upp, Stockholm är på inga sätt ofarligt om vi skall dryfta våldsstatistik och rubbet + en god vän som är snut berättar att det blivit värre + andra vänner som bor kvar i fjollträsk, jag är född och uppvuxen där och har sett allt, det finns inga garantier för någonting oavsett vilken plats man befinner sig på OM fel personer råkar vara där samtidigt, det må vara gula villan eller på Fridhemsplan en sommareftermiddag, det må vara på pendeltåget mot brandbergen/västerhaninge eller på Apromus i Solna osv osv, överallt lurar ondskan må det vara usla våldsgäng av mörkare härkomst eller white trash idioter...man måste vara medveten det är det hela!