Forum > Demolåtar

Vårvisa 2011

<< < (6/6)

MaxB:

--- Citat från: Gurano skrivet 05.03.2011, 22:40:36 ---Kul Markus att du bidrog!
Om inte våren vaknar av den så vete sjutton :D. Den var skön...ihopsatt på bara 30 minuter jag - e impad!
Eftersom jag startade tråden så känner jag mig tvingad att bidra oxå...så jag slängde ihop denna på 29 minuter ;)

--- Slut citat ---

Skönt sound på din sitar!

equality:

--- Citat från: Boxcutter skrivet 12.03.2011, 15:00:33 ---Här kommer mitt bidrag också. På grund av tidsbrist fick det bli en ren pianoimprovisation med ett par flöjttoner på slutet. Låten är 1 minut och 34 sekunder lång, flöjtbiten är 18 sekunder, så låten tog väl ganska precis 1 minut och 52 sekunder att göra.

Tänkte mig vatten som precis smält och porlar iväg som små bäckar längs bergen.

Jag ber om ursäkt för eventuella överdrivna rubaton och ojämnheter i dynamiken, jag spelade på min ovägda midi-keyboard och är inte direkt någon mästarimprovisatör.

/Daniel

--- Slut citat ---

Tjusigt! Smäktande och dessutom fint taktdubblering där på slutet. Lite hårt anslag men lätt fixat om det är midi. Snyggt pianoljud. Ivory?

Boxcutter:

--- Citat från: equality skrivet 12.03.2011, 19:35:46 ---
--- Citat från: Boxcutter skrivet 12.03.2011, 15:00:33 ---Här kommer mitt bidrag också. På grund av tidsbrist fick det bli en ren pianoimprovisation med ett par flöjttoner på slutet. Låten är 1 minut och 34 sekunder lång, flöjtbiten är 18 sekunder, så låten tog väl ganska precis 1 minut och 52 sekunder att göra.

Tänkte mig vatten som precis smält och porlar iväg som små bäckar längs bergen.

Jag ber om ursäkt för eventuella överdrivna rubaton och ojämnheter i dynamiken, jag spelade på min ovägda midi-keyboard och är inte direkt någon mästarimprovisatör.

/Daniel

--- Slut citat ---

Tjusigt! Smäktande och dessutom fint taktdubblering där på slutet. Lite hårt anslag men lätt fixat om det är midi. Snyggt pianoljud. Ivory?

--- Slut citat ---

Det är Boesendorfer 290 från EWQL. Ja, anslaget blev lite hårt, men det är svårt att spela fint på en sån här keyboard. Jag måste skaffa en längre sladd så jag kan koppla in mitt piano istället, kan vara bra då man vill skriva rena pianostycken.

Boxcutter:
Eddi och equality: Lyssnade på låten i ett par ordentliga högtalare nu och nu förstår jag vad ni pratar om. På tok för hårt anslag. Låter som att någon står och bankar på ett par metallburkar. Jag ska nog fixa till det. Jag tar ner den tills vidare!

mahan:
Tjou G!
Här fanns så många versioner på spåret att jag gav upp... please ge mig en uppdate som jag kan kommentera på! :D

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion