Forum > Demolåtar
Vårvisa 2011
Boxcutter:
Markus: Det där är verkligen vår i mina öron. Tror det är skumdum som en gång i tiden fick mig att associera pop-punk med vår.
Gurano: Haha, skitsnyggt. Jag hade kanske också valt små fina sparvar istället för en asätare för att symbolisera våren, men det blir bra ändå. Är det en sitar man hör i bakgrunden (eller vad det nu heter på svenska)?
Wernerborg: Jag gillar nog den första mer. Båda är riktigt bra, sånt jag gärna sitter och lyssnar på på jobbet. Lite mer "vårvindar friska"-stuket här, i moll. Vackert.
equality: Inte riktigt min musikstil, men troligen den som ger mest vårkänslor av alla bidrag hittills. Den passar perfekt idag när det är sol ute också.
asti: Kul med ståbas, den tillför ganska mycket. Vacker sång och vackra ackordföljder. Skrev du den här nu?
Boxcutter:
Här kommer mitt bidrag också. På grund av tidsbrist fick det bli en ren pianoimprovisation med ett par flöjttoner på slutet. Låten är 1 minut och 34 sekunder lång, flöjtbiten är 18 sekunder, så låten tog väl ganska precis 1 minut och 52 sekunder att göra.
Tänkte mig vatten som precis smält och porlar iväg som små bäckar längs bergen.
Jag ber om ursäkt för eventuella överdrivna rubaton och ojämnheter i dynamiken, jag spelade på min ovägda midi-keyboard och är inte direkt någon mästarimprovisatör.
/Daniel
asti:
--- Citat från: Boxcutter skrivet 12.03.2011, 14:57:38 ---Markus: Det där är verkligen vår i mina öron. Tror det är skumdum som en gång i tiden fick mig att associera pop-punk med vår.
Gurano: Haha, skitsnyggt. Jag hade kanske också valt små fina sparvar istället för en asätare för att symbolisera våren, men det blir bra ändå. Är det en sitar man hör i bakgrunden (eller vad det nu heter på svenska)?
Wernerborg: Jag gillar nog den första mer. Båda är riktigt bra, sånt jag gärna sitter och lyssnar på på jobbet. Lite mer "vårvindar friska"-stuket här, i moll. Vackert.
equality: Inte riktigt min musikstil, men troligen den som ger mest vårkänslor av alla bidrag hittills. Den passar perfekt idag när det är sol ute också.
asti: Kul med ståbas, den tillför ganska mycket. Vacker sång och vackra ackordföljder. Skrev du den här nu?
--- Slut citat ---
Nej, det är en låt jag hade med i senaste Forumfestivalen, men eftersom det är en hyllning till våren
tänkte jag att den kunde platsa här! Det var det jag menade med att jag gör det enkelt för mig! :)
Eddi:
--- Citat från: Boxcutter skrivet 12.03.2011, 15:00:33 ---Här kommer mitt bidrag också. På grund av tidsbrist fick det bli en ren pianoimprovisation med ett par flöjttoner på slutet. Låten är 1 minut och 34 sekunder lång, flöjtbiten är 18 sekunder, så låten tog väl ganska precis 1 minut och 52 sekunder att göra.
Jag ber om ursäkt för eventuella överdrivna rubaton och ojämnheter i dynamiken, jag spelade på min ovägda midi-keyboard och är inte direkt någon mästarimprovisatör.
/Daniel
--- Slut citat ---
Det var de mest överdrivna rubaton jag hört på mycket länge (vad i 17 är rubaton)
Tycker att du fångat vårbäckarna fint men lite hårt ljud på pianot nes pas?
Gurano:
Asti: Jo jag hörde att du tog den enkla vägen :) men det är inte desto mindre bra för det!
--- Citat från: Boxcutter skrivet 12.03.2011, 15:00:33 ---Här kommer mitt bidrag också. På grund av tidsbrist fick det bli en ren pianoimprovisation med ett par flöjttoner på slutet. Låten är 1 minut och 34 sekunder lång, flöjtbiten är 18 sekunder, så låten tog väl ganska precis 1 minut och 52 sekunder att göra.
/Daniel
--- Slut citat ---
Längden spelar ingen roll - det vet du väl :D
Alldeles lagom och alldeles utmärkt tycker jag!
--- Citat från: Boxcutter skrivet 12.03.2011, 14:57:38 ---Gurano: Haha, skitsnyggt. Jag hade kanske också valt små fina sparvar istället för en asätare för att symbolisera våren, men det blir bra ändå. Är det en sitar man hör i bakgrunden (eller vad det nu heter på svenska)?
--- Slut citat ---
Även korpar tycker det är trevligt på våren :D men du hörde väl att det fanns lite tärnor där i mitten också?
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida