Forum > Demolåtar

Jonnerstone - Turn my head --- ny refräng.

<< < (4/6) > >>

Eddi:
En annan som inte riktigt har koll på vad som är 80 90 eller 100 tycker att det låter modernt men som sagt jag har ju ingen riktig koll och inte bryr jag mig heller det låter bra tycker jag - lite låg sång men det var ju medvetet i detta skede.
När kommer min låt då? Väldigt lång leveranstid men inte ger jag upp för det :lol:

jonnerstone:

--- Citat från: Clemens skrivet 05.03.2011, 10:39:46 ---Ja låter ju hur bra som helst...versen och bryggan är super..Gillar "åkningen" , synthprylen in till bryggan, reffen är bra den med, men versen lovar mer kan jag tycka...bra bra!  :)

--- Slut citat ---

Fick lite bonus tid över idag och fixade till en annan reffe. Ska bara få tid att göra en liten slaskmix på den och exportera ut.

Skönt att det övriga gillas iaf  :)

Tack tack

--- Citat från: Boxcutter skrivet 05.03.2011, 19:40:05 ---Jättebra vers och brygga som andra har sagt. Behaglig melodi och trevlig ackordföljd. Refrängen är bra, men synthen skär lite för mycket i mina öron, står ut väldigt mycket. Jag antar att det inte kommer låta så när den mixas ordentligt sen. Bra låt!

--- Slut citat ---

Nä där har du fel....refrängen är inte alls bra  :D

Blir det en färdig låt nångång så ska den givetvis mixas ordentligt, nu är det massor av frekvenskrockar och annat jox.

Tack för comment  :)

--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.03.2011, 17:59:17 ---Gillar låten och melodin.... framförallt refrängen :D
Lite fullt tyckte jag det var i mina lurar... lite mer luft i mixen hade jag velat ha... alltså, i väntan på en ny version :D

Space

--- Slut citat ---

:lol:

Jag kommer tighta till mixen ordentligt vid en eventuell slutmix, så en luftig mix är inget jag eftersträvar. Däremot så kommer jag separera dom olika bestådsdelarna ordentligt, men luftigt blir det inte  :D

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 06.03.2011, 21:28:57 ---Har inte läst vad alla andra tycker och tänker men spontant så låter det väl inte 80-tal utan snarare modernt och relativt hittigt?!??

--- Slut citat ---

--- Citat från: Eddi skrivet 07.03.2011, 00:44:14 ---En annan som inte riktigt har koll på vad som är 80 90 eller 100 tycker att det låter modernt men som sagt jag har ju ingen riktig koll och inte bryr jag mig heller det låter bra tycker jag - lite låg sång men det var ju medvetet i detta skede.
När kommer min låt då? Väldigt lång leveranstid men inte ger jag upp för det :lol:

--- Slut citat ---

Nä jag upptäckte att min 80-tals ambition sket sig. (Jag ville ju ha en 80-tals låt fast med ett modernt sound)

Eddi: Ja, tyvärr har jag ingen bra ursäkt, utan det är bara så att varenda gång som jag känner mig taggad för uppdraget så dyker det upp nåt med högre prioritet. Men det är bra att du inte ger upp :D

jonnerstone:
Japp en ny refräng som iaf tilltalar mig själv bättre. Skönt att komma från überpop-refrängen som gränsade till schlager. Den här tycker jag känns mer suggestiv och skön, nästan som en förlängning av bryggan, med en melodihook.

Fortfarande slasksång och slasktext och fortfarande omixat.

[mp3=200,20,0,center]http://extrememetalpages.com/korea/micke/turn_my_head/Turn%20My%20Head2.mp3[/mp3]

(båda versionerna finns i trådhuvudet för den som vill höra båda)

Larsson:
skön låt, gillar hela känslan
atmosfärisk pop/rock, bra sång.. hade iofs kunnat vara blygsammare med pitchkorrigeringen
men det är bara en smaksak..men jag tror det skulle bli mer liv i det hela

alla partier är starka, & sitter ihop utan att man tänker på sömmarna!

gott jobbat

/Larsson
 :)

jonnerstone:

--- Citat från: Larsson skrivet 07.03.2011, 23:43:16 ---skön låt, gillar hela känslan
atmosfärisk pop/rock, bra sång.. hade iofs kunnat vara blygsammare med pitchkorrigeringen
men det är bara en smaksak..men jag tror det skulle bli mer liv i det hela

alla partier är starka, & sitter ihop utan att man tänker på sömmarna!

gott jobbat

/Larsson
 :)

--- Slut citat ---

Kul att du gillar  :)

Det är som sagt bara slasksång och slasktext än så länge. Jag använder melodyne som ett verktyg i själva låtskapandet. Beroende på hur låten och melodin kommer till. Som i detta fallet är det ett ypperligt verktyg för att småjustera själva melodin tills man e nöjd. När sen hela låten med text och melodi är helt färdigskriven så kommer det att sjungas in i skarpt läge och då använder jag ingen pitchkorrigering på själva leaden utan endast på stämmor/körer. (om det nu blir jag själv som sjunger den). Så fram tills dess så får man stå ut med melodyneartefakterna  ;)

Tack tack!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion