Forum > Demolåtar
jTa -Tubular Swells
Jay Thomas:
Lägger upp ytterligare en låt från min "paus". Kraftigt inspirerad av Mike Oldfield, möjligen hörs det.... ;)
http://soundcloud.com/busstop18/tubular-swells-extended
asti:
Ja, det ger klara vibbar av Mike Oldfields mästerverk "Tubular bells"!
Jag blir inte vän med gitarrerna i början, tycker inte dom spelar i samma takt som resten.
Men det kan vara jag som inte hajar takten....
Suggestiv uppbyggnad av låten och snyggt när trummorna kommer in!
equality:
Skön titel men jag hör inte dig introducera de oilka instrumenten. Anslagen låter väl hårda på pianot i början (velocityn för hög) och gurorna i början är i ett annat rum och lite för trevande i sitt spel. Pianot funkar bättre ihop med de delayade syntharna som kommer strax därefter. Trummorna och synthljuden som kommer vartefter. Halion(?)flygel partiet är fint där vid 05:30, lite kort. Tubulartemat upprepas för mycket men kul idé och en del riktigt fina parter.
Jay Thomas:
Asti och equality, tack för lyssning och feedback! :)
Kommer ett längre svar senare idag.
Jay Thomas:
--- Citat från: asti skrivet 03.03.2011, 21:15:30 ---Ja, det ger klara vibbar av Mike Oldfields mästerverk "Tubular bells"!
Jag blir inte vän med gitarrerna i början, tycker inte dom spelar i samma takt som resten.
Men det kan vara jag som inte hajar takten....
Suggestiv uppbyggnad av låten och snyggt när trummorna kommer in!
--- Slut citat ---
Absolut korrekt, Tubular Bells är definitivt förlagan till Tubular Swells. Självklart inte plankad ton för ton men mycket är ju lika i uppbyggnaden.
Gitarrerna är definitivt spelade med "dålig medhörning", då rytmen är något avancerad mot det stabila pianot. Nu är studion nedpackad för ett bra tag, får se om jag tar tag i det när den är uppe igen.
Tack asti! :)
--- Citat från: equality skrivet 03.03.2011, 23:07:22 ---Skön titel men jag hör inte dig introducera de oilka instrumenten. Anslagen låter väl hårda på pianot i början (velocityn för hög) och gurorna i början är i ett annat rum och lite för trevande i sitt spel. Pianot funkar bättre ihop med de delayade syntharna som kommer strax därefter. Trummorna och synthljuden som kommer vartefter. Halion(?)flygel partiet är fint där vid 05:30, lite kort. Tubulartemat upprepas för mycket men kul idé och en del riktigt fina parter.
--- Slut citat ---
Det är helt korrekt! Känns lite väl provocerande att även "planka" det.
Gurorna ja, kan inte annat'än att hålla med.
Hörde det igår som du beskriver, att temat håller på lite för mycket. Men som ovan skrivet, studion är nedpackad, får ta ett nytt tag när den är uppe igen...
Tack Equality! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida