Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Where did tomorrow go? Ver 3 - nu med MaxB på stämsång

<< < (10/11) > >>

Rattlesnake:

--- Citat från: asti skrivet 31.03.2011, 09:37:56 ---Låter bra! Kören blev ett fint komplement!

--- Slut citat ---
Tack och instämmer!

--- Citat från: Guran skrivet 31.03.2011, 10:38:32 ---Hej Rattlesnake
skön låt och text och stämsången och med stämsången blir det max at, bra jobbat
kul när man hör influenser från andra låtar i en låt men som ändå är unik i sig.
rock on !

mvh Ola

--- Slut citat ---

Tack, kul att det gillas.  :D

Fuzzbub:
Den här låten växer ju!  Hade i början lite svårt för den p.g.a. den väldigt ärtiga melodin men kom över det stadiet.  =P 
Jag tycker att du får till ett riktigt skönt sound med klara 60tals-vibbar och nog skulle jag kunna räkna det här som powerpop också
(apropå http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=25991.msg187141;topicseen#new ). 
Riktigt fina körer på slutet som också förtjänar lite cred.  Bra jobbat!   /JEH

MaxB:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 01.04.2011, 12:26:03 ---Den här låten växer ju!  Hade i början lite svårt för den p.g.a. den väldigt ärtiga melodin men kom över det stadiet.  =P 
Riktigt fina körer på slutet som också förtjänar lite cred.  Bra jobbat!   /JEH

--- Slut citat ---

:wub: Tack, från mitt lilla hörn  :wub:

Marruschkka:
Visst har låten vuxit in i sin dräkt, den här sista mixen är kristall-ren, distinkt, borta är det lite murriga ljudet jag hörde i den första mixen :P

Ärligt, nu är den här låten kanonbra, jättekul med MaxB-stämmor oxå, det tillför en hel del.

Bra jobbat :D

Btw, apropå ljudkort-snack vi hade: jag köpte mej ett T.c Desktop konnekt 6-ljudkort nyligen som funkar perfekt, mycket bättre ljudkvalité nu.
Tänk vad det gör, med bra teknik, inte oväsentligt i skapandet av ny musik :)

Wernborg:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 24.03.2011, 12:08:56 ---Ja stilen är väl nån slags pop-rock, tyckte själv att det blev nån slags blandning av både Beatles och Stones ca 68.

--- Slut citat ---
Eller svenskt nittiotal som Divi var inne på. Med This perfect day och Popsicle och sånt. Jag lyssnade en del på svensk "britpop" på den tiden, men har tröttnat lite nu.

Tycker det låter bra om detta, men har inte följt låtens resa till nuvarande skick. Inget speciellt att klanka ner på. Bra och passande sång.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion