Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Where did tomorrow go? Ver 3 - nu med MaxB på stämsång

<< < (8/11) > >>

MaxB:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.03.2011, 23:48:16 ---Jag hör inget klipp där förutom att jag dröjer lite på ordet "go" på ena stämman medans doubletracking-stämman kör rakt på ettan. Är det det du menar?  :unsure:

--- Slut citat ---

Ja den får du klippa till samma plats!
Kul att stämmorna jag tänkte på ligger där!
Gillar låten! Påminner om en sån där som han Andreas (eller vad han heter) sjunger, då han är med i Schlagerfestivalen. En sån låt som jag tycker borde vinna hela skiten!  :P

bjurte:
Bra låt med tydliga Beatels influenser.
Kan tycka att trummorna(virveln) blir lite enveten/burkig i längden.
Fin ljudbild men kanske lite för luddig,nu lyssnar jag iof. sig i lurar och dom är ju lite diskantfattiga.
Ska lyssna mer på 'riktigt' imorgon(klockan är myycket ;))

EDIT:
Dagen efter lyssning..
Näe det var inte så luddigt när jag lyssnar på riktigt.
Bara virveln som stökar till det  lite.

Rattlesnake:
Bow35
Tack för lyssningen. Insåg inte riktigt själv vad jag hade skrivit, men inser nu att det nog mest handlar om rädslan över att tiden går så fort. Kul att du gillar låten.

Eddi, MaxB och Uriah

Tack för lyssning och kommentarer. För mig känns den här låten färdig nu, och jag tycker enstaka detaljer kan få vara. Angående doubletrack som inte är så tajta - slutet på "While my guitar gently weeps"... Där sjunger George lite hur som helst mot sig själv... :P

Jag lägger upp den här som färdig nu,så fort jag jag kommit ihåg hur man gör. :o

Eddi:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.03.2011, 23:48:16 ---Jag hör inget klipp där förutom att jag dröjer lite på ordet "go" på ena stämman medans doubletracking-stämman kör rakt på ettan. Är det det du menar?  :unsure:

--- Slut citat ---
Jepp skickat Fran min yampa iPhone utan simkort det du;-)

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 30.03.2011, 23:15:25 ---

--- Slut citat ---
Jepp skickat Fran min yampa iPhone utan simkort det du;-)

--- Slut citat ---
> Jepp skickat Fran min yampa iPhone utan simkort det du;-)
Kräver sin förklaring, what the yampa is that?
Och utan simkort?

Och namnet på låten - hur stavas det där?  ;)
Where did tomorrow go feut maxb

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion