Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Where did tomorrow go? Ver 3 - nu med MaxB på stämsång
Rattlesnake:
Fransa,
Jag tar med mig dina tips till nästa gång, jag tror inte jag sjunger om denna då jag är rädd att andra partier blir sämre. Kul att du lyssnade och gillart!
Larsson
Tjenare mannen, tack själv. Synd att man inte orkar nattsudda så länge bara... Kul att du gillar låten.
Equality
Ja, jag försökte få till ordet "just" lite bättre denna gång! :P Ja, topparna är inte snyggt klippta... Hade jag gjord mastringen ex-cubase och tittat på vågformen under tiden hade jag inte kört limitern som jag gjorde, då hade jag backat. Nu hade jag limitern som en effekt på mastern och lyssnade mig fram till en lagom mättnad. Men jag är osäker på om det inte blev för mycket ändå...? Kul att låten känns förbättrad.
Tokai
Hoppas du kan utveckla din låt ändå trots att jag snodde ditt koncept. Gillar dina referenser, det värmer att bli jämförd med dem och inte Freddy& the dreamers eller något annat mesigt. Mitt slamriga 60-talssound är det enda jag får till när jag spelar gitarr... Passar ibland, ibland önskar jag att jag kunde få till andra uttryck. Tack för lyssning och kommentarer.
Spacetrucker
Tack för det, jag tycker det alltid är svårt att bedöma om saker blir bättre eller bara annorlunda. Orgeln är förresten exakt samma som jag använde på ett par andra låtar på skivan, och den kommer från Cubase 5:s eget bibliotek.
En tredje version är på gång, har precis fått några snygga körstämmor som ska adderas! :)
Rattlesnake:
Här kommer version tre!
MaxB har sjungit överstämmor på ett sätt som jag inte fixar, tackar så mycket för det!
Drog ner lite på limitern också, så det låter inte lika trasigt längre.
http://snd.sc/dTWFep
Är denna klar att lägga på färdiga? :)
Eddi:
Får väl säga som jag sa tidigare snyggt med körstämmor och nu ännu snyggare han har märkligt hög röst den där MaxB undrar var han får den ifrån - för lite wiskey tror jag. Det finns numer ett märkligt klipp vid 3:22 som du kanske ska putsa på Roger.
Rattlesnake:
Jag hör inget klipp där förutom att jag dröjer lite på ordet "go" på ena stämman medans doubletracking-stämman kör rakt på ettan. Är det det du menar? :unsure:
bow35:
Uppskattar texten och temat den behandlar. var tog framtiden vägen?
samtidigt bekymmerslös musik. härligt att lyssna på. tänker själv att när man blir äldre är det logiskt att man har mer förflutet än framtid. Är det det kanske svaret (på var framtiden tog vägen)?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida