Forum > Demolåtar
Emlan - samma båt
Eddi:
Nä fy bubblan så in i järnspikar så du svär här Emlan - det här kan man då rakt inte lyssna på B)
Gillar skarpt, utsätt vännerna för det så det instrumenteras bra också. Kan - som med alla dina låtar - bli en hit tycker jag.
spacetrucker:
Jävligt vackert :wub:
Space
Kon-Trollet:
finaste refräng jag hört på länge ! :wub:
dock - ordet 'jävla' funkar inte med stämningen...det behövs nåt lite mer softat uttryck här.
jobba mer på melodin och orden i verserna så har du en riktig rysare !
jag tror du har lite för bråttom med att skriva texten ( som ju alltid är svårast, tycker jag )
låt den växa fram gradvis, - en riktig klassiker blir ofta till under en längre tid, den ska inte stressas och jäktas fram, precis som en planta måste den växa upp och mogna i sin egen takt.
( ursäkta kvasi-poesin :lol: )
man FÅR ändra i sina egna alster ! - även om man redan framfört dem nån gång...
lycka till !
spacetrucker:
--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 02.03.2011, 12:35:37 ---finaste refräng jag hört på länge ! :wub:
dock - ordet 'jävla' funkar inte med stämningen...det behövs nåt lite mer softat uttryck här.
jobba mer på melodin och orden i verserna så har du en riktig rysare !
jag tror du har lite för bråttom med att skriva texten ( som ju alltid är svårast, tycker jag )
låt den växa fram gradvis, - en riktig klassiker blir ofta till under en längre tid, den ska inte stressas och jäktas fram, precis som en planta måste den växa upp och mogna i sin egen takt.
( ursäkta kvasi-poesin :lol: )
man FÅR ändra i sina egna alster ! - även om man redan framfört dem nån gång...
lycka till !
--- Slut citat ---
Smak och tycke är så olika, som tur.... min åsikt är att "jävla" sitter kanonbra. Om man känner sig som personen i sången så är båten nog mer "jävla" än rutten eller nåt annat. Håller med dig i alla fall att det är den bästa refräng... och låt på länge, den låten gjorde ett djupt intryck på mig.
Space
Wernborg:
Bra refräng.
Tycker inte heller om "jävla" när du sjunger det. Det känns som du egentligen inte vill sjunga det ordet. Resten känns trovärdigt och bra, men inte just det ordet. Annars tycker jag det låter helt ok trots disclaimern om teknik.
En skitsak: "Så många drömmar vi drömt på" - brukar man inte bära på drömmar? = Så många drömmar vi burit på?
Å andra sidan. Kanske är det dom "opassande" orden som gör att man minns texten lite extra, som en slags hook. Även om det är obekvämt?
Bra jobbat!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida