Forum > Demolåtar
Emlan - samma båt
Emlan:
Hej på er,
tack till alla kommentarer! :)
Roligt att disclaimern gillas! Ja... jag är inte så mycket inspelningsteknik.. jag är så mycket mer känsla och stundens ingivelse.. och uttryck.
...jag är glad att refrängen uppskattas överlag... och så. Fina kommentarer!
Angående svordomen då!
Svordomen har fått både bra och dålig kritik. Den kommer rakt från hjärtat i alla fall och resten av texten är också bara direkt från samma ställe..
brukar sällan eller förmodligen aldrig svära privat, så man får liksom passa på när andan faller på.... :)
...och den där båten, den är en underbar sak som på samma gång kan vara så fruktansvärt jobbig att ro. och då blir det just en "jäkla" båt, hatkärlek, smärtkärlek och alla ord som passar för såna känslor! ...men skulle jag lira den live, så skulle den nog heta något annat.. men här får ni mig ocensurerad:) Det är en komplimang!
asti:
Finstämd och skön låt, sjungen med inlevelse!
Tycker inte det är något fel på det inspelningstekniska. Fint arr, där
avsaknaden av bas och trummor förstärker den intima känslan.
Mindre reverb på kören skulle ytterligare förstärka närheten i låten.
Tycker nog också att "jävla" och "sket sig" inte rimmar så bra med stämningen i låten.
Du låter inte förbannad eller frustrerad när du sjunger det. :)
Fin text annars!
Jay Thomas:
Fin sång med en bra text. :) Jag gillar när körerna kommer in för då lyfter det något alldeles, för att sedan på ett bra sätt bli lite mer lågmäld. Misstänker att du har fått höra om Lisa Ekdahl-referenser förut?
Inspelningsmässigt tycker jag att den är alldeles så bra den ska vara. Är ju personligen förtjust i efterklang så det reagerar jag inte speciellt mycket på.
Nu ska sägas att mina mixpreferenser är väldigt vida och jag köper det mesta, bara jag gillar låten... ;)
Boxcutter:
Jag tycker det låter väldigt bra. Både musikmässigt och produktionsmässigt. Har du spelat in och producerat själv? Vacker melodi till ganska enkla ackord. Det bästa som finns är smarta melodier till enkla ackord så att ackorden plötsligt låter oenkla.
Jag håller med vissa andra att ordet jävla inte känns helt rätt. Det gör att låten går från att vara en vacker trubadurballad till någon sån där halvrebellisk akustisk punklåt i någon sekund. Utöver det tycker jag att det är en väldigt bra och originell låt.
Fuzzbub:
Har ett par mindre tillagg bara till min kommentar och andras ocksa.
Ang. svordomen, kan det ev. vara sa att vi gamla mossiga typer som har vaxt upp med Magnus & Brasse, Drutten & Gena och liknande har en allvarigare tolkning av ordet "jakla" an dagens ungdomar? :)
Sen maste jag bara saga att jag verkligen gillar korgrejen precis i slutet av denna vid 184s-185s samt att du haller ut pa n:et vid "forsvann" och "hann" a'la varsta Sarah Leander! :) Mycket bra! /JEH
P.s. Befinner mig utomlands och kan inte skriva dom sista 3 vokalerna ordentligt, som ni har sett. :D D.s.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida