Kontrollrummet

roliga/udda/kvalitativa syntklipp genom tiderna

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Hej, hittade just detta klipp med Yellow magic orchestra som jag inte lyssnat på sedan 1982...

dom var ju rätt ok faktiskt...kul att se dessa japps spela en blandning av orientaliskt, klassiskt och electropop, fanns ju även stomu yamashta m.fl. som var lite mer fusion etc...


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :wub:
Säger som Marsipulami (Spirou)...Hubba!!!! :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Vilken orgie i gamla underbara synthar, alla som var ( är ) värda att ha, verkar finnas där... :)


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Jissejävlar YMO, det var länge sedan.
Nån som vet vad det är för elektronikvägg längst bak på scen. Nåt från ARP?
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Jissejävlar YMO, det var länge sedan.
Nån som vet vad det är för elektronikvägg längst bak på scen. Nåt från ARP?
Kan vara en A.R.P,men även en MOOG,har en som VST,den funkar i realtid att ''flytta kablar'' o.dyl...minns inte namnet....sorry.... :(
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jag var tvungen att snöa lite till på YMO och fann ett par balla klipp till, dom var ju rätt osannolika på nåt sätt nu när man analyserar såhär i efterhand och ser dom och förstår, studiomusiker med new-wave/electronica/progressive etc etc i speciell blandning, dom förtjänar en eloge utöver mina obskyra minnen då vi lyssnade på kassett i rökiga bilfärder om natten...visste ju bara att dom var fr. Japan och inget mer just då*




 B)



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jissejävlar YMO, det var länge sedan.
Nån som vet vad det är för elektronikvägg längst bak på scen. Nåt från ARP?

Antagligen denna, lite kul kommentarer, nån har köpt men hittar inte "on" knappen  :D

« Senast ändrad: 01.03.2011, 21:16:18 by Clemens »


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Möjligen en Moog Modular på högra sidan faktiskt men den andra syntväggen vetefan.
Jag har Arturias vst version. Har som hobby att lära mig progga Modular'en när jag inte har nåt annat kul att göra. Den är riktigt ball att skruva med med men inte helt intuitiv.

Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Möjligen en Moog Modular på högra sidan faktiskt men den andra syntväggen vetefan.
Jag har Arturias vst version. Har som hobby att lära mig progga Modular'en när jag inte har nåt annat kul att göra. Den är riktigt ball att skruva med med men inte helt intuitiv.



Ja har väl testat denna åxo..men småstrulig om man säger så..."väggen"  förblir ett mysterium?.. :)   




Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Gamla syntband ja..hittade mitt kult-band från 80-talet nyss, i en något moderniserad tappning och framförallt: live :wub:


https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Tidiga Tangerin dream är lite roliga. Vad sägs  t e x om electronic meditation



kanske inte rnodlad synt men ändå.  :)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Hyffsat tidig lek med samplingssynthar (1983 tror jag skivan Dazzle Ships släpptes där detta guldkorn kan återfinnas)



Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jo han har varit mkt verksam i olika sammanhang förstår man, jag skall kolla upp de andra jappsen vid tillfälle***

En annan rolig grej som har med vårt lilla psyk-troll fr. norr kan ses här nedan, det är faktiskt första gången jag kollar in karma funktionen på detta sätt:

Analogfreak (+5/-19)    Mr Artrock (+6/-9)    -    För att du ser ut som Bert Karlsson   
Analogfreak (+5/-19)    Mr Artrock (+6/-9)    -    Så kan det gå
IKEN (+13/-2)            Mr Artrock (+6/-9)    +    vettiga idéer.   
Analogfreak (+5/-19)    Mr Artrock (+6/-9)    -    Jadu   
mixuz (+4/-0)            Mr Artrock (+6/-9)    -    för att du la upp ett klipp med ymo   
Analogfreak (+5/-19)    Mr Artrock (+6/-9)    -    Du blandar ihop mig med fel Fredrik Hägglun
Analogfreak (+5/-19)    Mr Artrock (+6/-9)    -    haha   
Analogfreak (+5/-19)    Mr Artrock (+6/-9)    -    väx   In topic    25.02.2011, 21:04:55
Dividend (+46/-4)    Mr Artrock (+6/-9)    +    Bra inlägg. Håller med :)   
Analogfreak (+5/-19)    Mr Artrock (+6/-9)    -    Sandlådepojk

säkert fler som blivit "drabbade" av minuskarma-epidemin  :lol: han tycker tydligen att alla ser ut som bert karlsson the sick little wanker af...vilka vanföreställningar huvvva...