Forum > Demolåtar

Broken Hearts & Broken Bones

<< < (6/7) > >>

Bengan_gbg:
Tack Laffen - det är ju lite i din och Robblars anda.

Gurano:
Hej
Har inte läst tidigare inlägg men så här tänker jag: En riktigt bra låt med bra mix!
Jag har bara en sak som rubbar mina cirklar - ingen stor sak men i alla fall - jag tycker inte att din röst och kvinnans röst smälter ihop - båda är bra men din röst är så pass mycket vassare än hennes - går det att mjuka upp din lite i mixen?

Hmmm nu trampar jag nog i klaveret när jag talar om sång, eftersom att sjunga är en av sakerna jag suger på ;)

Ha det gott
Gurano

Bengan_gbg:
Gurano: Tack för tyck, tänk, lyss oc feeback. Klart att det går. Behöver nog låta den här låten mogna lite till innan jag ger mig på den igen iaf. Känner att ngt saknas men vet inte vad.

Rattlesnake:
Oj vad bra det låter, verkligen ett tryck i inspelningen. Ljudbilden känns väldigt luftig och o-grötig.
Basen är fortfarande ganska dominant, så den är inte för låg.

Fina stämmor, och jag gillar att de ligger i olika sfärer utan att flyta ihop.
Enda nitset jag har är att jag tyckte hi-haten lät lite elektronisk eller liksom lite för skruvad. En detalj bara.

Dividend:
Det är fin stämning i den här. Det är väl lite "standardballad" som man kan hitta på vilken skiva som helst, men det är ingen kritik i sig. Tycker du sjunger den så att allt vad kommersiell inställsamhet bleknar :)

Alltså det känns "trovärdigt". Helt okej låt, föredrar väl dina rockigare saker men men! Mixen låter också bra.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion