Forum > Demolåtar
Broken Hearts & Broken Bones
Bengan_gbg:
Max: Första gången jag hört att jag låter som en skåning men jag antar att du menar Henning eller Thomas?? Låten är väl lite inne på deras betesmarker och nafsar. Gräset är ju som bekant ofta grönare ju längre bort från egna tomten man kommer.
MaxB:
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 01.03.2011, 19:59:21 ---Max: Första gången jag hört att jag låter som en skåning men jag antar att du menar Henning eller Thomas?? Låten är väl lite inne på deras betesmarker och nafsar. Gräset är ju som bekant ofta grönare ju längre bort från egna tomten man kommer.
--- Slut citat ---
Jajamensamn, du har klättrat över staketet till deras gräsmatta, där är du. Tror det är Henning jag i första hand tänker på men senaste låten jag hörde från honom var en olycklig förvånansvärt falsksjungen historia. Kollade dina bandmedlemmar och tänkte hoppa över denna kommentar men...
basen låter för mycket (tar för mycket energi av helheten) och skulle kunna spelas med mer driv av något annat proffs antar jag. Det skulle låten må bra av! Hoppas jag inte trampar nån på tårna för det är inte dåligt spelat menar bara att låten skulle kunna bli bättre med mer driv från basen.
Bengan_gbg:
See your point. Annika var nog själv förvånad att jag behöll basen men jag tycker att drivet kommer vid trummorna i sista refrängvarvet - och då funkar det med resten....att det flyter lite fram tills dess har jag inget emot. Kanske tar jag ned den lite i framtida mix. Just nu "ligger låten till sig". Andra får tycka och sen samlar vi ihop oss om en vecka eller så.
Eddi:
Urskön välarrad och framförd och sådär typiskt Bengan-laidback trots helt annan genre. Släng upp texten tycker jag verkar vara riktigt bra den också.
Bengan_gbg:
Tack Eddi. Text kommer.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida