Forum > Demolåtar

Stilla pianomusik - stråkversion 7/3-11

<< < (2/5) > >>

Dividend:
Välkommen tebax!

Låter Arvo! (Pärt) Liknar nån av hans kyrkliga låtar. Lite otajt på sina håll, men jag lyssnar ändå på hela. Bra idé!

Enkelt, behagligt, trevligt. Skulle passa med ljus fiol nånstans i mitten när det börjar om..

asti:
Sköna klanger, väldigt rogivande! Fint pianoljud.
Funkar som det är, men eftersom temat kommer igen, så skulle det nog förstärka
med sång och/eller stråkar. Lite "snubbel" på ett par ställen, men det är väl enkelt fixat.

MaxB:
Det var vackert och smakfullt!

Jay Thomas:

--- Citat från: equality skrivet 27.02.2011, 22:19:31 ---Melodiöst och finstämt. Gillar när du ligger kvar på samma ton i basen i de inledande vändorna, ostinato eller vad det kallas. Går ju att utöka hur mycket som helst med stråkar, harpa och sång. Tycker att det fungerar så här avskalat, ger närhet. Kan försöka en gura vid tillfälle om du vill. Piano och akustisk gitarr tycker jag är svåra att få ihop.

--- Slut citat ---

Tack Equality! :)
Stråke eller flöjt ligger nog närmast till som kompletterande instrument då jag håller med dig om det knepiga i detta fall med en akke.

--- Citat från: Dividend skrivet 28.02.2011, 06:15:30 ---Välkommen tebax!

Låter Arvo! (Pärt) Liknar nån av hans kyrkliga låtar. Lite otajt på sina håll, men jag lyssnar ändå på hela. Bra idé!

Enkelt, behagligt, trevligt. Skulle passa med ljus fiol nånstans i mitten när det börjar om..

--- Slut citat ---

Tack Dividend och tack! :)
Pärt är ju en favorit, så referensen glädjer mig. Som ovan skrivet, stråke ligger närmast till.

--- Citat från: asti skrivet 28.02.2011, 11:00:43 ---Sköna klanger, väldigt rogivande! Fint pianoljud.
Funkar som det är, men eftersom temat kommer igen, så skulle det nog förstärka
med sång och/eller stråkar. Lite "snubbel" på ett par ställen, men det är väl enkelt fixat.

--- Slut citat ---

Tack asti! :)
Snubblet är åtgärdat i nya versionen. (tror jag). Ändrade även lite i strukturen när det gäller pauser och annat och det känns lite bättre.

--- Citat från: MaxB skrivet 28.02.2011, 11:40:33 ---Det var vackert och smakfullt!

--- Slut citat ---

Tack MaxB! :)
Blir nog mer piano vad det lider, trivs med Yamahan och ljudet i Halion och det brukar föra med sig inspiration.

Marruschkka:
Den här har du finslipat nu hör jag. Vacker och enkel melodi :rolleyes:

Nåt lite fluffigt högt stråk(?), eller en tvärflöjt skulle kunna rama in det hela fint, lite sparsmakat så där.

Kommer att tänka lite på Mountain Dew som vi gjorde för några år sen.

Gillar den här genren, du gör den bra :)

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion