Forum > Demolåtar
Håkan Nilsson & The Flying Saucers "Maskrosfrön" Ny skitigare version
Håkan Nilsson:
Nu har jag donat med den här igen. Efter melodiversen med tonartssänkning kom det förut en vanlig ref i vanliga tonarten. Nu tog jag bort min röst där och fortsatte på solot, men behöll polaren Mickes körstämmor. Har spelat fyra nya elgitarrer o maraccas o tamburin.
Jag har inte orkat ladda om den på forumservern, den är bara på Soundclouds distavdelning än.
http://soundcloud.com/user7908154/01-h-kan-nilsson-maskrosfr-n-4
Harmonica mike:
Skön dänga,men är inte tempot lite för snabbt..Ja du hinner med med texten,men det låter lite stressigt..
Bra mix,finns inget att såga på där.Jag hade lättat en snutt på baseriet nivåmässigt,men det är så liten detalj så bry dig inte om det.
Lyssnade också på barndomslåten som kom efter denna..Där var bas/baskagge mer integrerade i låten(nästan lite låga i volym) enligt min lyssning då..
Ja ja,du kan det här.
Mike
Jocke:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 04.02.2013, 21:00:22 ---Nu har jag donat med den här igen. Efter melodiversen med tonartssänkning kom det förut en vanlig ref i vanliga tonarten. Nu tog jag bort min röst där och fortsatte på solot, men behöll polaren Mickes körstämmor. Har spelat fyra nya elgitarrer o maraccas o tamburin.
Jag har inte orkat ladda om den på forumservern, den är bara på Soundclouds distavdelning än.
http://soundcloud.com/user7908154/01-h-kan-nilsson-maskrosfr-n-4
--- Slut citat ---
Tycker det hänger ihop bra nu! Även om det inte riktigt är min bag så gillar jag den här! :)
Håkan Nilsson:
Dänga? Det låter som nåt uselt fjantlåt i mina öron... Och det är det väl kanske oxå. Men för mig är det mycket och djupt allvar bakom både text o musik. Men är en låt kort o lite snabb kanske det är svårt att se den som allvarlig o seriös. Fast man kan kanske tycka att det är nå positivt med en "dänga" också?
Som jag ser det är är det svårare att göra en kort låt med få ingredienser än en lång med många olika delar. Jag gillar att göra bägge sorterna. Man att ha gjort en dänga känns nog som ett stort misslyckande i min värld, haha...
Lyssnade på den i bilstereon under dagens två timmars bilåkande, jag tyckte det mesta i ljudbilden var riktigt bra, för stark kagge var väl det som var mest fel genom bilstereon. Men mycket från radion tycker jag har sämre ljudkvalitet, ibland går det inte att ens försöka gissa vad ljuden ska föreställa....
Kanske den skulle bli mindre dängig med mer fokus på elgitarrerna? Det finns två halvrena plus två distade som även spelar solona i varsin oktav.
Roffe H:
Skön låt Nilsson. Jättefin text, bra ljudbild och mix. Inget att klaga på när det gäller sången, det är ju du. Refrängen gillar jag särskilt mycket. Snyggt jobbat. :D
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida