Frågarna är enkla om man har insikter i digital ljudteknik. Har du det?
Du försöker få fram att en mjukt ritad analog kurva låter bättre en en hackig digital kurva.
Men saken är den att kurvan blir inte hackig när den D/A-omvandlas. Den skulle vara det om ljudet ut inte filtrerades i ett lågpassfilter. Det som skulle ske om man inte gjorde denna filtrering vore att övertoner adderades den ursprungliga sinuskurvan och generera distorsion som inte är harmonisk. Men ljudet passerar genom ett lågpassfilter som tar bort dessa övertoner. Det har ingen praktiskt betydelse att kurvan innan lågpassfiltret inte är "snyggt ritad" i ditt oscilloskop.
Analog utrustning kan skapa harmonisk distorsion, som subjektivt kan upplevas som "bättre" men ändå är en distorsion.
Det går ju inte att svara på dina frågor eftersom du inte förstått frågeställningarna alls? Det är ju det jag påpekat ett par gånger nu 
Så jag lägger ned nu..
Det du har sagt är att bitdjup inte endast står för dynamik, och samplingsfrekvens inte endast står för frekvensåtergivelse. Det är såå jobbigt att förklara detta för oss dumskallar som inte förstår detta.
Men du har fortfarande inte förklarat hur din LP-skiva låter trognare än en CD.
Tänk, vad du än skriver så kan jag upprepa: Du glider ifrån den urspungliga frågeställningen. Hur går det med forskningen om LP-skivans överlägsenhet? Var det inte det du skulle bevisa?
Ps, du är ute och cyklar här.
Kolla upp PCM-artikeln också..
http://en.wikipedia.org/wiki/PCM
och bilden lite längre ner beskriver vad jag säger rätt bra. Man kvantiserar ljudvågen för olika bitdjup. Och varje adress (kombination av x bitar 1or och noll) motsvarar en viss ljudvåg..
Ljudvåg...?

Varje adress motsvarar en amplitud uttryckt på en skala av drygt 65000 steg. Eftersom varje amplitud läses 44 tusen gånger i sekunden kan du skapa en kurva.
Bitdjupet är f ö oändligt för en analog signal..
Om man nu kan prata om bitar i en analog signal... Men oavsett vilket, så undrar jag: än sen? Vilken betydelse har det?
Det finns material som tyder på det. Och en del sägs...
Ett tips. Anekdotisk bevisföring är väldigt avslöjande.
En liten avslutande kommentar.
Anta att du har rätt, att LP-skivan faktiskt reproducerar någonting av värde i de högre registren, som vi trots allt kan uppfatta. (lutande planet-argumentation men ändå).
Vad kommer då denna intressanta information ifrån? De flesta LP-skivor var ju inspelade med helt analog teknik, som spelats in på
band. Vad har du för rekvensområden då? Hur många skivor är direktgraverade? Skulle de vara inspelade digitalt, som ju klarar mycket högre frekvenser, så vad är då vitsen med ett analogt mellansteg?
Slutligen ställer jag frågan - varför gjorde man singlar som 45-varvare om LP-skivan hade så ootroligt bra återgivning...?