Kontrollrummet

Nån som testat de nya Mosrite Gitarrerna?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
Ska köpa en ny gitarr och har kollat på Hagström Viking, Hagström Swede, Gibson Melody maker, Epiphone 335 mm.

sen såg jag att Mosrite säljes i sverige, de kostar från 12 000:- upp till ca 35 000:- så det var i den billigaste modellen eller Johnny Ramone Signatur modellen för 15 000:- som jag funderade på om någon testat och iså fall hur de kändes lät osv.

http://www.hi-tonemusic.se/




Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Ska köpa en ny gitarr och har kollat på Hagström Viking, Hagström Swede, Gibson Melody maker, Epiphone 335 mm.

Hagström Viking och Epiphone 335 är väl ihåliga, mer orkestergitarrer, medans Swede är mer en solid Les Paul.

Vad för gitarr är du ute efter.
Jag skulle hellre köpt en Viking än en Epiphone.


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
Jag har alltid haft skit grejer och nu tänkte jag köpa en riktig gitarr.

hagström viking är halvakustisk och 335:an också, jag har några sådana basar och gillar dem. kommer ju inte att köra nån metal utan mera 60-tal, rock´n´roll, punk-rock så därför funderade jag på om det kanske är bättre med singelcoil mickar än humbuckers så det inte blir för fett ljud. det får ju gärna vara lite plonkigt.

Burns gitarrerna är ju också coola. svårt att bestämma mig, ska testa variax också och se hur de är.


Utloggad Mein

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 305
  • Who loves ya, baby?
    • Visa profil
Mitt tips är att du skaffar en gitarr som ser ut som du vill och har förutsättningar (bra hals, kropp etc.). Den borde ligga nånstans mellan 3-6 tusen. Sen funderar du på vad den ultimata gitarren är för dig och plitar ner det på en lapp. Nästa anhalt är en gitarrmekaniker där du berättar vad som står på lappen och han ger dig kostnadsförlag på detta. När alla justeringar etc. är klart har du världens bästa gitarr - för dig.

Personligen förstår jag t.ex. inte vad en standard 5-strängad bas från Warwick kan innehålla för över 40 kakor. För dom pengarna så får du snudd på en bas byggd till dig. Samma för gitarr också.

/Mein
www.soundcloud.com/meter


DåligtGehör

  • Gäst
Kollade snabbt på historien bakom Mosrite och den var ju intressant. Men är du säker på att det inte är en cool historia du köper till ett rätt högt pris eller är det verkligen idag en riktigt bra gitarr?