Forum > Demolåtar

equality & Gurano - Stay Free

<< < (2/3) > >>

Gurano:
Hej
Ackordföljden ger mig E. Claptonvibbar - gott! Tycker oxå om orgeln som kommer in, skönt ljud. Tycker dock mindre om pianot (det stör i mina öron och den behövs eg inte i låten).
Tycker även att kompgurans ljud är lite för tunt - det behöver enligt min smak tyngas lite.
Sång och nytt solo så blir detta mumma!

Gurano

equality:
Guran: Tunt? Tycker det är tjockare än någonsin. :unsure: Men vissa toner skär igenom på något sätt som om strängen vibrerar kring nageln. Ska skära i diskanten något och kolla. Det är ingen eq eller kompression på akkeguran.  Solot ja.  :rolleyes: Vill du testa om inte Håkan nappar? Pianot kan säkert lyftas ut om det inte vore så tungt. Skämt åsido, ska testa med orgeln där istället. Eller spela nåt annorlunda. Claptonharmisar. Kul, tack för intressanta synpunkter.

Gurano:

--- Citat från: equality skrivet 13.02.2011, 19:34:39 ---Guran: Tunt? Tycker det är tjockare än någonsin. :unsure: Men vissa toner skär igenom på något sätt som om strängen vibrerar kring nageln. Ska skära i diskanten något och kolla. Det är ingen eq eller kompression på akkeguran.  Solot ja.  :rolleyes: Vill du testa om inte Håkan nappar? Pianot kan säkert lyftas ut om det inte vore så tungt. Skämt åsido, ska testa med orgeln där istället. Eller spela nåt annorlunda. Claptonharmisar. Kul, tack för intressanta synpunkter.

--- Slut citat ---
Jo jag tycker nog att det är lite tunt trots allt - men allt e ju bara en smaksak. Visst kan jag testa med solo om inte Håkan gör det  - no probs

Ha det gott
Gurano

Dividend:
Det låter snyggt, ja.

Bortsett från sångbristen, så är det lite svårt att höra hur göra bäst här (i mina öron). Det är redan klockrent. Mer bas kanske? (Skruvar upp rejält men hör inte mycket låga frekvenser, kanske min lyssning, eller så vill du ha det så)

equality:
Guran: Thnx pal!
Divid: Höjt basen nu. Tack Per!

Tog bort pianot. Guran, du hade rätt det blev rätt så grötigt med detta (men samtidigt lite kill your darlings... :( -_- :rolleyes:). Eq:ade akkeguran också med mindre diskant och drog upp basen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion