Kontrollrummet

Vill du höra dina låtar på bästa sändningstid?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kul inlägg J-stone. :D Cyberdöd är nog bara en Törnrosasömn. Ja, nischerna är nog lite olika och Korea låter snorbra (lyssnade på myspace). Schysst bandnamn egentligen, Sovrumsorkestern... KR bör anordna en sovrumsorkesterfestival.
På tal om det, knopping time.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Det stora problemet tycker jag är STIM..Jobbar man tex med Epidemic Sound så kan man inte vara medlem i STIM för då begår man "kontraktsbrott" enligt STIM.
Tycker STIM befinner sig i bakvattnet i en ny verklighet..ungefär som skivbolagen när de hängde upp sig på gamla tillvägagångssätt och inte tog tag i vad folk ville göra, fildelning mm.

Det borde naturligtvis vara möjligt för mig som låtskrivare att välja hur jag vill ta betalt för mina verk, antingen traditionell upphovsrätt eller engångsumma.."my choice" och inte STIM.s. Kommer man inte från STIM.s sida ta tag i den verklighet som finns i dag kommer nya intresseorganisationer att göra detta..och det kanske är det som behövs... Det finns  möjlighet att att skicka in en sk "upplåtelseblankett" och samtidiigt vara kvar som medlem i STIM. Detta blir dock en stor administrativ belastning för företag som tex Epidemic Sound..så är väl inget alternativ som är bra..
 


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Knepigt, men jag kan berätta att det är ännu knepigare i Frankrike på alla vis, där måste man anmäla allt även gig t.o.m. till SACEM annars får man böta dyrt, det är überkontroll och väldigt stiffa regler precis som med allt annat i det landet, 3 x pappersexcercis för allt som har med mentions legales att göra, jag lovar-det är tröttsamt som fan dom har fastnat i dekret och tribunaler o prefekturer som är gjorda på 1700-talet, i Sverige räcker det med att säga att du har f-skattsedel om du är hantverkare eller utför tjänster ok, därnere måste man skriva en hel sida med deklarationer och statut på sin hemsida tex annars...huvva vi har det bra, effektivt och lätt här!!!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Knepigt, men jag kan berätta att det är ännu knepigare i Frankrike på alla vis, där måste man anmäla allt även gig t.o.m. till SACEM annars får man böta dyrt, det är überkontroll och väldigt stiffa regler precis som med allt annat i det landet, 3 x pappersexcercis för allt som har med mentions legales att göra, jag lovar-det är tröttsamt som fan dom har fastnat i dekret och tribunaler o prefekturer som är gjorda på 1700-talet, i Sverige räcker det med att säga att du har f-skattsedel om du är hantverkare eller utför tjänster ok, därnere måste man skriva en hel sida med deklarationer och statut på sin hemsida tex annars...huvva vi har det bra, effektivt och lätt här!!!

Ja, fasen..det skall man inte glömma bort..Sverige är ett bra land att leva i, trots STIM  :D


Utloggad crissdavid

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil

Angående vår ersättning.


Jag  tar det igen eftersom, det frågas om det igen :D

Ju mer man levererar desto mer tjänar man enligt en ersättningstrappa.
Dessutom kan man få sk A-rating för särskilt bra låtar.
Det ger 150% ersättning.
Sedan har vi en vinstdelning i bolaget, som inte är aktuell just nu då vi inte genererar vinst än,men kommer kunna bli en betydande summa.
Så sammantaget ser det lite annorlunda ut än en fast ersättning på 606:-

Mvh

Criss David

Criss David
Epidemic Sound AB
Karlavägen 31
SE-114 31 Stockholm


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
@ Criss David, jag har nu läst tråden rakt igenom, googlat på epidemic sound som inte finns på nätet bara en stoppad site/kontot stängt...vilket gör mig tveksam, historik namedropping etc hur bolaget bildades har nämnts i tråden men vem är framförallt du criss och varför finns ingen närmare personlig presentation, i mina ögon känns det som om ni raggar leverantörer på dessa forum, det kanske funkar och jag kanske skulle kunna leverera sånt ni vill ha men vill absolut veta mer om hur och varför och vad som ligger bakom era tariffer etc etc!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
@ Criss David, jag har nu läst tråden rakt igenom, googlat på epidemic sound som inte finns på nätet bara en stoppad site/kontot stängt...vilket gör mig tveksam, historik namedropping etc hur bolaget bildades har nämnts i tråden men vem är framförallt du criss och varför finns ingen närmare personlig presentation, i mina ögon känns det som om ni raggar leverantörer på dessa forum, det kanske funkar och jag kanske skulle kunna leverera sånt ni vill ha men vill absolut veta mer om hur och varför och vad som ligger bakom era tariffer etc etc!

Skumt..var uppe i morse  :unsure:


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
@ Criss David, jag har nu läst tråden rakt igenom, googlat på epidemic sound som inte finns på nätet bara en stoppad site/kontot stängt...vilket gör mig tveksam, historik namedropping etc hur bolaget bildades har nämnts i tråden men vem är framförallt du criss och varför finns ingen närmare personlig presentation, i mina ögon känns det som om ni raggar leverantörer på dessa forum, det kanske funkar och jag kanske skulle kunna leverera sånt ni vill ha men vill absolut veta mer om hur och varför och vad som ligger bakom era tariffer etc etc!

Men nu jädrar är det väl du som anar ugglor i mossen i onödan gubbe lilla? Hahaha. Förresten får du väl ställa dig frågan om det är art rock som går hem i tv-apparaterna hemma hos folk? Hahahaa.  :lol:

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
@ Criss David, jag har nu läst tråden rakt igenom, googlat på epidemic sound som inte finns på nätet bara en stoppad site/kontot stängt...vilket gör mig tveksam, historik namedropping etc hur bolaget bildades har nämnts i tråden men vem är framförallt du criss och varför finns ingen närmare personlig presentation, i mina ögon känns det som om ni raggar leverantörer på dessa forum, det kanske funkar och jag kanske skulle kunna leverera sånt ni vill ha men vill absolut veta mer om hur och varför och vad som ligger bakom era tariffer etc etc!

Men nu jädrar är det väl du som anar ugglor i mossen i onödan gubbe lilla? Hahaha. Förresten får du väl ställa dig frågan om det är art rock som går hem i tv-apparaterna hemma hos folk? Hahahaa.  :lol:

??? vem har sagt att jag i så fall skulle prodda artrock till tv-musik ??? värst vad du verkar lättroad av dig själv "ha ha haaa" ???  :wacko: :wacko: :wacko: ugglor i mossen eller ej, klart man vill se en hemsida + mer info om folk ska ta mina rättigheter, eller är du kanske en bulvan ha ha haaaaaa  :wacko: :wacko: :wacko:


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
@ Criss David, jag har nu läst tråden rakt igenom, googlat på epidemic sound som inte finns på nätet bara en stoppad site/kontot stängt...vilket gör mig tveksam, historik namedropping etc hur bolaget bildades har nämnts i tråden men vem är framförallt du criss och varför finns ingen närmare personlig presentation, i mina ögon känns det som om ni raggar leverantörer på dessa forum, det kanske funkar och jag kanske skulle kunna leverera sånt ni vill ha men vill absolut veta mer om hur och varför och vad som ligger bakom era tariffer etc etc!

Men nu jädrar är det väl du som anar ugglor i mossen i onödan gubbe lilla? Hahaha. Förresten får du väl ställa dig frågan om det är art rock som går hem i tv-apparaterna hemma hos folk? Hahahaa.  :lol:

??? vem har sagt att jag i så fall skulle prodda artrock till tv-musik ??? värst vad du verkar lättroad av dig själv "ha ha haaa" ???  :wacko: :wacko: :wacko: ugglor i mossen eller ej, klart man vill se en hemsida + mer info om folk ska ta mina rättigheter, eller är du kanske en bulvan ha ha haaaaaa  :wacko: :wacko: :wacko:

Jamen nu får du väl sätta dig ned och räkna till 10, jag tycker bara du verkar lite paranoid och vill måla fan på väggen ju! Men alla är olika, så är det hahaha.

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
....klart man vill se en hemsida + mer info om folk ska ta mina rättigheter....
Håller nog med där - lite mer info om vilka dom är/vad som gäller/stadgar osv skulle åtminstone jag vilja veta om jag ska sälja ut min rätt till min egensnickrade musik för en sportstyver!

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
@ Criss David, jag har nu läst tråden rakt igenom, googlat på epidemic sound som inte finns på nätet bara en stoppad site/kontot stängt...vilket gör mig tveksam, historik namedropping etc hur bolaget bildades har nämnts i tråden men vem är framförallt du criss och varför finns ingen närmare personlig presentation, i mina ögon känns det som om ni raggar leverantörer på dessa forum, det kanske funkar och jag kanske skulle kunna leverera sånt ni vill ha men vill absolut veta mer om hur och varför och vad som ligger bakom era tariffer etc etc!

Men nu jädrar är det väl du som anar ugglor i mossen i onödan gubbe lilla? Hahaha. Förresten får du väl ställa dig frågan om det är art rock som går hem i tv-apparaterna hemma hos folk? Hahahaa.  :lol:

??? vem har sagt att jag i så fall skulle prodda artrock till tv-musik ??? värst vad du verkar lättroad av dig själv "ha ha haaa" ???  :wacko: :wacko: :wacko: ugglor i mossen eller ej, klart man vill se en hemsida + mer info om folk ska ta mina rättigheter, eller är du kanske en bulvan ha ha haaaaaa  :wacko: :wacko: :wacko:

Jamen nu får du väl sätta dig ned och räkna till 10, jag tycker bara du verkar lite paranoid och vill måla fan på väggen ju! Men alla är olika, så är det hahaha.

crissdavid hänvisar inte till en officiell hemsida för mer info - om t.ex metoder och priser.
Istället ska var och en kontakta criss@epidemicsound.com.

Är det ett stort företag som erbjuder tjänster eller ett enmansföretag?


Och vem är fredrik? Är det ett enmanmsföretag? Vi får inte mycket information på hemsidan heller.
Whois behind this, fredrik? Är det AF? Utan mer info är det lätt att undra...


Hej Holgers Tröst. En fråga gällande hemsidan var uppe redan på första sidan i denna tråd och den har inte fått ett svar. Mr Artrock är inte mer paranoid än en annan här på kontrollrummet. Vem är du som kommer in här med buller och bång? Du är hjärtligt välkommen men man kan lätt bli paranoid med så lite information.  B)
« Senast ändrad: 17.02.2011, 12:35:49 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
Ja, nu blir man grillad hahaha. Jag har ju postat ett par visor här ju!!! Jag har lite långsam produktionstakt (då det hela ligger på en amatör-nivå) men helt okänd kan jag änte va tycker jag.  Hahaha.

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja, nu blir man grillad hahaha. Jag har ju postat ett par visor här ju!!! Jag har lite långsam produktionstakt (då det hela ligger på en amatör-nivå) men helt okänd kan jag änte va tycker jag.  Hahaha.

Tack Holger! Välkommen att svalka av dig vid baren nu. Du får bjuda på mer egen musik så man enklare kan koppla dig till din egen musik!  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad crissdavid

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
Hejsan,

Ber om ursäkt för att jag inte presenterat mig. Jag heter Criss och jobbar med att hitta nya låtskrivare/producenter till Epidemic Sound. 
Jag vet att finns lite information om Epidemic Sound på nätet men, det beror på att vi vuxit så fort. Hemsidan uppdateras snart och annan viktig information är på väg så, håll ut :)


Har ni några andra frågor? Bara maila criss@epidmicsound.com
Criss David
Epidemic Sound AB
Karlavägen 31
SE-114 31 Stockholm


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Här är en annan variant jag snubblade över ikväll: http://freeplaymusic.com
Nån som sett den förr eller känner till den?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad crissdavid

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
Hejsan,
Vill tacka er alla för musiken och mailen ny skickat otroligt kul att få höra era låtar. Vill också säga att vi fortfarande söker flera låtskrivare så bara fortsätt skicka.

Mvh

David
Criss David
Epidemic Sound AB
Karlavägen 31
SE-114 31 Stockholm


Utloggad crissdavid

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
Hejsan!

Vi söker nu ännu flera kompositörer då vi utökar vår verksamhet. Känner du att du vill prova eller vill veta mera? Maila mig criss@epidemicsound.com

Mvh

David
Criss David
Epidemic Sound AB
Karlavägen 31
SE-114 31 Stockholm


Utloggad crissdavid

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
"STIM vill sköta de låtar man registrerat hos dem, inga andra. Hur ska vi kunna inkassera några ersättningar för låtar du inte registrerat hos oss?."



Enligt STIMs standardavtal upplåter den anslutne till STIM sin ensamrätt att ge tillstånd till överföring till allmänheten, offentligt framförande m.m. för alla sina existerande och framtida musikaliska verk med tillhörande texter. Det finns m.a.o. inte utrymme i STIMs avtal att helt undanta vissa verk. Vi vill inte uppmana någon att bryta sina liggande avtal med STIM eller någon annan organisation för att kunna samarbeta med oss.
« Senast ändrad: 16.03.2011, 08:05:29 by crissdavid »
Criss David
Epidemic Sound AB
Karlavägen 31
SE-114 31 Stockholm


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Registreras det på personnummer eller går det att få in musik under pseudonym? Med pseudonym skulle det ju fungera även för STIM-medlemmar, eller hur?
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Registreras det på personnummer eller går det att få in musik under pseudonym? Med pseudonym skulle det ju fungera även för STIM-medlemmar, eller hur?

......eller använda sig av en "bulvan" som t.ex sin sambo, bror/syster, gode vän eller liknande??


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jäpp! :) Det är bara att börja skicka låtar till bulvanen Dividend. :) Mera, mera!!

Ni ska se att ni får grymt bra betalt. :) Det tillkommer förstås en bulvan-avgift på 75% av de 12% låtar som Mr Dividend godkänner för att ta sig besväret att skicka saker till Crissdavid, används låtarna tar jag 50%..




(Detta är ett skämt f ö)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jäpp! :) Det är bara att börja skicka låtar till bulvanen Dividend. :) Mera, mera!!

Ni ska se att ni får grymt bra betalt. :) Det tillkommer förstås en bulvan-avgift på 75% av de 12% låtar som Mr Dividend godkänner för att ta sig besväret att skicka saker till Crissdavid, används låtarna tar jag 50%..

(Detta är ett skämt f ö)

Jag har tidigare hört talas om bulemi men aldrig tidigare bulvani.  :P
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bulemiska bulvaner bör man akta sig för :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bulemiska bulvaner bör man akta sig för :)

Kaffedrickande, galvaniska, bulemiska, bulvaner värst av alla.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nej, det är jag som är värst. Koffeinist, bulemisk bulvan.

Som brukar galvanisera saker då och då :) PLUS att jag försöker lura er alla (men det tror jag inte har märkts alls, inte  ännu iallafall :)


https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad crissdavid

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
Hejsan!

Vill börja tacka för alla frågor som kommer in! Försöker svara på alla men, missar jag någon så bara maila mig eller skriv här igen.

Vilka kunder arbetar ni med idag och varför väljer de att använda sig av just er
musik?


Vi arbetar med ett antal olika internationella kunder. De väljer att arbeta med oss på grund
av den höga kvalitén på våra verk och den bredd vi erbjuder.

Varför är det bättre för mig att skriva åt er jämfört med annat bibliotek?

Du får alltid fritt välja vilket bibliotek du väljer att skriva för. Fördelen med Epidemic Sound
är att du alltid är garanterad betalning för ditt verk.






Som sagt har ni fler frågor så bara fråga!


Mvh



David
Criss David
Epidemic Sound AB
Karlavägen 31
SE-114 31 Stockholm


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ja, du får gärna svara utförligt på följande fråga som ställdes lite längre upp i tråden!!!



Registreras det på personnummer eller går det att få in musik under pseudonym? Med pseudonym skulle det ju fungera även för STIM-medlemmar, eller hur?

......eller använda sig av en "bulvan" som t.ex sin sambo, bror/syster, gode vän eller liknande??


Utloggad crissdavid

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
 Hejsan!

Ja, Epidemic Sound behöver personnummer och det går inte att få in musik under pseudonym. Vi är inte intresserade av att medverka till att någon musiker bryter mot sitt avtal med STIM.

Mvh

David
Criss David
Epidemic Sound AB
Karlavägen 31
SE-114 31 Stockholm


Utloggad crissdavid

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
Intresset för Epidemic Sound ökar!

Vi växer och därför söker vi nu fler duktiga låtskrivare och producenter. Vi lyssnar på all musik som kommer in och lämnar feedback. Har du några frågor tveka inte att höra av dig till criss@epidemicsound.com
Criss David
Epidemic Sound AB
Karlavägen 31
SE-114 31 Stockholm


Utloggad crissdavid

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
Nu söker vi fler duktiga låtskrivare och producenter.


Just nu behöver vi all typ av Latin men framförallt "in the style of Ricky Martin" alltså vanlig kommersiell pop med Latin inslag.


Kontakta, criss@epidemicsound.com för mer information.
Criss David
Epidemic Sound AB
Karlavägen 31
SE-114 31 Stockholm


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
fortfarande ingen hemsida eller bolagspresentation  :wacko:

Inte i en föränderlig värld som denna. Vi har vår Latino-festival på KR och nu följer alla oss.
Kanske har "Christer Davidsson"  :wacko: lyssnat på våra bidrag?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad crissdavid

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
Nya hemsidan är uppe nu!
Där hittar ni information om oss och är det något ni saknar så, säg gärna till.

Förresten har du inte hittat något sommarjobb? Kontakta mig criss@epidemicsound.com


Mvh

Criss David
Criss David
Epidemic Sound AB
Karlavägen 31
SE-114 31 Stockholm


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil