Kontrollrummet

Vill du höra dina låtar på bästa sändningstid?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jag tycker så här.... Som medlem i STIM skulle man kunna välja vilka låtar man vill "Stimma". Som det är nu begränsar STIM min möjlighet att tjäna pengar på ett ganska fyrkantigt sätt. STIM måste tänka om, som hela musikindustrin fått göra  :)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jag tycker så här.... Som medlem i STIM skulle man kunna välja vilka låtar man vill "Stimma". Som det är nu begränsar STIM min möjlighet att tjäna pengar på ett ganska fyrkantigt sätt. STIM måste tänka om, som hela musikindustrin fått göra  :)

Håller med!!

I detta fallet finns det ju trots allt en bra workaround om man är STIM-medlem och vill äta kakan men ändå ha den kvar. Gör en överenskommelse med din fru, man, sambo, bror, syster, goda vän eller nån annan du litar på att han/hon står som upphovsman på dom verk du säljer till ES (förutsatt att han/hon inte är medlem i STIM).


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Jag tycker så här.... Som medlem i STIM skulle man kunna välja vilka låtar man vill "Stimma". Som det är nu begränsar STIM min möjlighet att tjäna pengar på ett ganska fyrkantigt sätt. STIM måste tänka om, som hela musikindustrin fått göra  :)

Håller helt med! Man borde kunna styra helt själv vilka låtar man vill STIM:a och vilka man inte vill. På samma sätt som man gör när man förlägger låtar hos ett förlag.
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad tsmalmbe

Ack ja ack ja, men vi som har valts in för att representera artisterna (för det är ju för artisterna vi jobbar, helt klart och enkelt) har så många stenkakor kvar i förrådet att vi måste först se till att få dom sålda förrän vi kan ta oss an några andra idéer. En businessmodell i gången ser ni!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Har inte följt den här tråden hela vägen men lagt märke till att den poppat upp lite nu och då... Tydligen har frågan om friköpt musik diskuterats allt mer under senare tid (det har jag inte heller märkt... :o ) Jo, jag vet att STIM opponerar sig mot friköpt musik men i sitt nyhetsbrev som kom idag länkar de en rad debattartiklar som tar upp lite (för mig) oväntade aspekter - men så har jag ju inte riktigt funderat igenom det här heller...  B)

http://www.stim.se/sv/PRESS/Nyheter/Debatt-om-frikopt-musik/
https://soundcloud.com/jockepocke-1