Kontrollrummet

Vill du höra dina låtar på bästa sändningstid?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad crissdavid

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
Vill du höra dina låtar på bästa sändningstid?

Vill du börja tjäna pengar på din musik?

Nu utökar vi vårt producentgäng! Vi heter Epidemic Sound och skapar musik. Främst för tv-produktion men också annan audiovisuell media. Nu söker vi fler duktiga låtskrivare och producenter. Vi kan erbjuda dig att jobba så mycket eller så lite du vill och dessutom få feedback på dina verk från några av Sveriges mest erfarna låtskrivare som tillsammans sålt mer än 60 miljoner sålda skivor.

Låter detta intressant? Kontakta mig criss@epidemicsound.com
Criss David
Epidemic Sound AB
Karlavägen 31
SE-114 31 Stockholm


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Spännande:-)
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hej!
Är det du som är Fredrik?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Hej!
Är det du som är Fredrik?

???
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.



Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Minst sagt.  :rolleyes:  :wacko:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Vill du höra dina låtar på bästa sändningstid?

Vill du börja tjäna pengar på din musik?

Nu utökar vi vårt producentgäng! Vi heter Epidemic Sound och skapar musik. Främst för tv-produktion men också annan audiovisuell media. Nu söker vi fler duktiga låtskrivare och producenter. Vi kan erbjuda dig att jobba så mycket eller så lite du vill och dessutom få feedback på dina verk från några av Sveriges mest erfarna låtskrivare som tillsammans sålt mer än 60 miljoner sålda skivor.

Låter detta intressant? Kontakta mig criss@epidemicsound.com

Vad kostar feedbacken?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Mycket udda inlägg i kväll ja.  :lol:
1 3 5 7 9  :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Är det fullmåne ikväll?  :huh:  :P
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
crissdavid hänvisar inte till en officiell hemsida för mer info - om t.ex metoder och priser.
Istället ska var och en kontakta criss@epidemicsound.com.

Är det ett stort företag som erbjuder tjänster eller ett enmansföretag?


Och vem är fredrik? Är det ett enmanmsföretag? Vi får inte mycket information på hemsidan heller.
Whois behind this, fredrik? Är det AF? Utan mer info är det lätt att undra...
« Senast ändrad: 08.02.2011, 07:48:29 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
crissdavid hänvisar inte till en officiell hemsida för mer info - om t.ex metoder och priser.
Istället ska var och en kontakta criss@epidemicsound.com.

Är det ett stort företag som erbjuder tjänster eller ett enmansföretag?


Och vem är fredrik? Är det ett enmanmsföretag? Vi får inte mycket information på hemsidan heller.
Whois behind this, fredrik? Är det AF? Utan mer info är det lätt att undra...



Dra nu inte en massa slutsatser ur luften. Var får du Fredrik ifrån, det namnet har väl inte ens nämnts? (förutom av dig)
Efter lite googlande så får man iaf fram följande info om bolaget http://www.ratsit.se/5567810899-Epidemic_Sound_AB. Per (Peer) Åström och David Stenmarck samt Jan Zachrisson är ju tre namn man känner igen. Per och David har ju båda haft stora framgångar som låtskrivare/producenter i USA, Jan har väl varit nöjeschef på TV4 och nånting med Bingolotto ( om det nu är samma Jan) så företaget är nog helt reko. Så om man inte är medlem i STIM och inte har några problem med att avskriva sig rättigheterna av enskilda verk mot en engångssumma (en summa man får oavsett om verket används eller ej), så är det ju ett bra sätt att tjäna lite pengar på sin musik.
« Senast ändrad: 08.02.2011, 10:21:29 by jonnerstone »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Bara att ta kontakt och bilda sig en uppfattning...Tycker det verkar vara en kul ide och finns ju motsvarande saiter i USA tex som rullar på... :) /C 


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
crissdavid hänvisar inte till en officiell hemsida för mer info - om t.ex metoder och priser.
Istället ska var och en kontakta criss@epidemicsound.com.
Är det ett stort företag som erbjuder tjänster eller ett enmansföretag?
Och vem är fredrik? Är det ett enmanmsföretag? Vi får inte mycket information på hemsidan heller.
Whois behind this, fredrik? Är det AF? Utan mer info är det lätt att undra...

Dra nu inte en massa slutsatser ur luften. Var får du Fredrik ifrån, det namnet har väl inte ens nämnts? (förutom av dig)
Efter lite googlande så får man iaf fram följande info om bolaget http://www.ratsit.se/5567810899-Epidemic_Sound_AB. Per (Peer) Åström och David Stenmarck samt Jan Zachrisson är ju tre namn man känner igen. Per och David har ju båda haft stora framgångar som låtskrivare/producenter i USA, Jan har väl varit nöjeschef på TV4 och nånting med Bingolotto ( om det nu är samma Jan) så företaget är nog helt reko. Så om man inte är medlem i STIM och inte har några problem med att avskriva sig rättigheterna av enskilda verk mot en engångssumma (en summa man får oavsett om verket används eller ej), så är det ju ett bra sätt att tjäna lite pengar på sin musik.

Var får du Fredrik ifrån, det namnet har väl inte ens nämnts? Precis, namnet har inte ens nämnts. Det gör mig misstänksam då jag ser att "mailto-länken" på hemsidan leder till en Fredrik. Analogfreak heter Fredrik. AF har börjat kommentera igen, samtidig som en nyreggad crissdavid ger sig till känna. Väldigt lite info i denna tråd och ingen hänvisning till en hemsida med mer info. Har dock kollat själv efter min kommentar i morse och hittat David Stenmarck som sitter i styrelsen för väldigt många entertainmentbolag. Bra att du efterforskar och förtydligar jonnerstone. Kanske kommer mer generell info från nicken "crissdavid" snart. Det låter ju nästan för bra för att vara sant - och då är det ju det.
« Senast ändrad: 08.02.2011, 10:41:25 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
crissdavid hänvisar inte till en officiell hemsida för mer info - om t.ex metoder och priser.
Istället ska var och en kontakta criss@epidemicsound.com.
Är det ett stort företag som erbjuder tjänster eller ett enmansföretag?
Och vem är fredrik? Är det ett enmanmsföretag? Vi får inte mycket information på hemsidan heller.
Whois behind this, fredrik? Är det AF? Utan mer info är det lätt att undra...

Dra nu inte en massa slutsatser ur luften. Var får du Fredrik ifrån, det namnet har väl inte ens nämnts? (förutom av dig)
Efter lite googlande så får man iaf fram följande info om bolaget http://www.ratsit.se/5567810899-Epidemic_Sound_AB. Per (Peer) Åström och David Stenmarck samt Jan Zachrisson är ju tre namn man känner igen. Per och David har ju båda haft stora framgångar som låtskrivare/producenter i USA, Jan har väl varit nöjeschef på TV4 och nånting med Bingolotto ( om det nu är samma Jan) så företaget är nog helt reko. Så om man inte är medlem i STIM och inte har några problem med att avskriva sig rättigheterna av enskilda verk mot en engångssumma (en summa man får oavsett om verket används eller ej), så är det ju ett bra sätt att tjäna lite pengar på sin musik.

Var får du Fredrik ifrån, det namnet har väl inte ens nämnts? Precis, namnet har inte ens nämnts. Det gör mig misstänksam då jag ser att "mailto-länken" på hemsidan leder till en Fredrik. Analogfreak heter Fredrik. AF har börjat kommentera igen, samtidig som en nyreggad crissdavid ger sig till känna. Väldigt lite info i denna tråd och ingen hänvisning till en hemsida med mer info. Har dock kollat själv efter min kommentar i morse och hittat David Stenmarck som sitter i styrelsen för väldigt många entertainmentbolag. Bra att du efterforskar och förtydligar jonnerstone. Kanske kommer mer generell info från nicken "crissdavid" snart. Det låter ju nästan för bra för att vara sant - och då är det ju det.

Ja men beroende på hur man ser på saken så är det ju också för bra för att vara sant. Då du ju säljer dina rättigheter till ditt verk för en engångssumma. Du överlåter till Epidemicsound att göra och använda verket som det behagar dom. Skulle dom få den som signaturmelodi, t.ex i program som sänds över hela världen och få in miljoner, så får du inte mer pengar för det, utan din engångssumma på nån tusenlapp får du glatt nöja dig med. Men har man inga problem med detta faktum så är det ju fortfarande ett bra sätt att få in lite pengar på musiken, du får ju din engångssumma även om ditt verk inte används.

Det finns en hel del info om detta företag och andra liknande att hämta på internet om man är intresserad och googlar lite. Annars är det ju bara att skicka ett mail för mer info som jag gjort även det.
« Senast ändrad: 08.02.2011, 11:15:56 by jonnerstone »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja..man får tänka sig för. Producerar man en herrans massa musik kan det nog vara ett alternativ..man kan ju alltid spara "hitsen" åt "sig själv". Tycker nog http://www.musicdealers.com/ har en bättre deal... :)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ja..man får tänka sig för. Producerar man en herrans massa musik kan det nog vara ett alternativ..man kan ju alltid spara "hitsen" åt "sig själv". Tycker nog http://www.musicdealers.com/ har en bättre deal... :)

Man har ju en jäkla massa "smålåtar" liggandes som aldrig blir fullproddar och som skulle passa i ett sånt här sammanhang (om intresset från deras sida finns förstås). Jag hade inte haft några som helst problem att "sälja av dessa" precis som man säljer andra saker man har liggandes hemma utan användning för på blocket och tradera. Problemet är ju att jag har skivkontrakt, förlagskontrakt, är STIM och SAMI ansluten samt medlem på musikerförbundet, så det finns inte skuggan av en chans att jag skulle kunna få sålt dessa verk till företag som dessa. Men ingen förutom jag vet ju att det är jag som är upphovsman, så jag funderar lite hur det skulle funka att använda sig av en "bulvan" i ett sådant här sammanhang. Man låter en nära vän som inte är STIM-ansluten stå som upphovsman istället. Hmmmmm........
« Senast ändrad: 08.02.2011, 12:35:09 by jonnerstone »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
He..he..ja man får anlita en "målvakt"..är ju åxo STIM ansluten och har inga planer på att avbryta detta...Men har lite problem med att OM en låt man gör drar in lite pengar så kan jag tycka att dealen inte tilltalar.. borde i stället vara en procetuell deal
som kommer alla till del...då skulle jag inte tveka.. :)


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
crissdavid hänvisar inte till en officiell hemsida för mer info - om t.ex metoder och priser.
Istället ska var och en kontakta criss@epidemicsound.com.
Är det ett stort företag som erbjuder tjänster eller ett enmansföretag?
Och vem är fredrik? Är det ett enmanmsföretag? Vi får inte mycket information på hemsidan heller.
Whois behind this, fredrik? Är det AF? Utan mer info är det lätt att undra...

Dra nu inte en massa slutsatser ur luften. Var får du Fredrik ifrån, det namnet har väl inte ens nämnts? (förutom av dig)
Efter lite googlande så får man iaf fram följande info om bolaget http://www.ratsit.se/5567810899-Epidemic_Sound_AB. Per (Peer) Åström och David Stenmarck samt Jan Zachrisson är ju tre namn man känner igen. Per och David har ju båda haft stora framgångar som låtskrivare/producenter i USA, Jan har väl varit nöjeschef på TV4 och nånting med Bingolotto ( om det nu är samma Jan) så företaget är nog helt reko. Så om man inte är medlem i STIM och inte har några problem med att avskriva sig rättigheterna av enskilda verk mot en engångssumma (en summa man får oavsett om verket används eller ej), så är det ju ett bra sätt att tjäna lite pengar på sin musik.

Var får du Fredrik ifrån, det namnet har väl inte ens nämnts? Precis, namnet har inte ens nämnts. Det gör mig misstänksam då jag ser att "mailto-länken" på hemsidan leder till en Fredrik. Analogfreak heter Fredrik. AF har börjat kommentera igen, samtidig som en nyreggad crissdavid ger sig till känna. Väldigt lite info i denna tråd och ingen hänvisning till en hemsida med mer info. Har dock kollat själv efter min kommentar i morse och hittat David Stenmarck som sitter i styrelsen för väldigt många entertainmentbolag. Bra att du efterforskar och förtydligar jonnerstone. Kanske kommer mer generell info från nicken "crissdavid" snart. Det låter ju nästan för bra för att vara sant - och då är det ju det.

Du tror väl inte på att allvar att den Fredrik ens skulle  ha ett företag?  :lol:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Man kan luras om man bygger en tillräckligt snygg fasad. Man kan till och med driva ett Forum som privatperson, du vet...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja. Fick ett nigeriabrev från amerikanske presidenten häromveckan! Riktigt ordentligt genomarbetat!

Nästan så man hoppas nån gick på det.

...

Fast det kanske var Fredrik det också..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Visst är det lätt för många att bygga en fasad på internet och verka seriös.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Burnin Sven

  • Gäst
Nej jag sänder dom själv!

???

Jo jag sänder mina låtar själv på bästa sändningstid så är det om du undrar. I övrigt lyssnar jag sällan på musik utom på amatörforum som det här och liknande. Det är mycket intressantare så det finns inget intresse överhuvudtaget av den här tjänsten för mig.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Nej jag sänder dom själv!

???

Jo jag sänder mina låtar själv på bästa sändningstid så är det om du undrar. I övrigt lyssnar jag sällan på musik utom på amatörforum som det här och liknande. Det är mycket intressantare så det finns inget intresse överhuvudtaget av den här tjänsten för mig.

Nej jag, och säkert alla andra, undrade vad dina sändningar har med den här saken att göra.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Burnin Sven

  • Gäst
Som sagt nej tack jag är inte intresserad av den här tjänsten jag sänder min musik själv är det så svårt att förstå?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har nu mailat och fått svar. Låter ju intressant på ett sätt att få betalt utan vidare...
De vänder sig till media, radio och TV för att sälja musik de har köpt. Det som är lite lurigt är att de troligen har större förutsättning att lyckas sälja in en av mina låtar som en signaturmelodi till en TV-serie eller ett radioprogram. Det genererar på sikt ganska bra intäkter och dessa intäkter kommer inte mig till del. Men hur stora är förutsättningarna, å andra sidan, att jag ska lyckas sälja en av mina låtar till Sveriges Radio...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Har nu mailat och fått svar. Låter ju intressant på ett sätt att få betalt utan vidare...
De vänder sig till media, radio och TV för att sälja musik de har köpt. Det som är lite lurigt är att de troligen har större förutsättning att lyckas sälja in en av mina låtar som en signaturmelodi till en TV-serie eller ett radioprogram. Det genererar på sikt ganska bra intäkter och dessa intäkter kommer inte mig till del. Men hur stora är förutsättningarna, å andra sidan, att jag ska lyckas sälja en av mina låtar till Sveriges Radio...
Enligt systertråden på studioforum används inte låtarna till signaturmelodier.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har nu mailat och fått svar. Låter ju intressant på ett sätt att få betalt utan vidare...
De vänder sig till media, radio och TV för att sälja musik de har köpt. Det som är lite lurigt är att de troligen har större förutsättning att lyckas sälja in en av mina låtar som en signaturmelodi till en TV-serie eller ett radioprogram. Det genererar på sikt ganska bra intäkter och dessa intäkter kommer inte mig till del. Men hur stora är förutsättningarna, å andra sidan, att jag ska lyckas sälja en av mina låtar till Sveriges Radio...
Enligt systertråden på studioforum används inte låtarna till signaturmelodier.

OK syster tråd ... har de svarat någon eller något i den tråden eller hänvisar de endast till kontakt via mail där också?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad crissdavid

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
Vi vill bara säga att det är jättebra att det diskuteras om oss.
Vi är intresserade av alla åsikter så att vi kan förbättra och utveckla oss

Självklart så skulle man tjäna ännu mer om man fick en stor hit!
Men vägen dit är också lång och svår, och i vissa fall omöjlig.
Alla vill inte ta den risken.
Vissa vill men kanske inte just nu.
Detta vänder sig till människor som inte haft möjligheten att leva på sin musik.
Eller ens hålla på så mycket som man vill.
Vi ställer inga krav på hur mycket du ska leverera.
Det är något som vi kommer överens om, sedan skriver vi avtalet efter det.
1 låt i veckan eller 3 per dag, är helt upp till producenten.

Om du sedan får ett break någon annanstans och vill gå vidare så är det bara att sluta.
Om jag inte missminner mig så är det 1 månads uppsägning.
Vi blir naturligtvis stolta och glada om någon fått en chans att göra en film eller skiva eller vad det kan vara!

Sedan är det ett sätt att utvecklas som producent och låtskrivare.
Vi lyssnar, från början till slut, på varje låt som kommer in.
Sedan kommer vi med feedback, om det behövs.
Att följa utvecklingen på vissa av våra killar har varit det kanske mest givande med det här jobbet.

Så som sagt, detta är inte för alla.
Men det är ett enkelt och rakt sätt att göra musik.
Du vet vad du får.
Det är kreativt väldigt fritt, du får feedback på all din musik, och du får pengar på banken.


Hoppas detta kan klargöra en del av frågorna.

Har ni andra frågor så bara maila criss@epidemicsound.com

Criss David
Epidemic Sound AB
Karlavägen 31
SE-114 31 Stockholm


Utloggad crissdavid

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil



Angående vår ersättning.

Ju mer man levererar desto mer tjänar man enligt en ersättningstrappa.
Dessutom kan man få sk A-rating för särskilt bra låtar.
Det ger 150% ersättning.
Sedan har vi en vinstdelning i bolaget, som inte är aktuell just nu då vi inte genererar vinst än,men kommer kunna bli en betydande summa.
Så sammantaget ser det lite annorlunda ut än en fast ersättning på 606:-

Mvh

Criss David

Criss David
Epidemic Sound AB
Karlavägen 31
SE-114 31 Stockholm


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Citera
Ju mer man levererar desto mer tjänar man enligt en ersättningstrappa.

Om jag (och kanske fler) blir nyfikna nu men inte har greppat riktigt, är det så att man får ett belopp för en låt ni är intresserade av (sånt som ni inte kan sälja är ju inte intressant)?
Är det beloppet 606 kr?

Om man är en hejare på att leverera många låtar, är inte samma sak som en hejare på att leverera många låtar som ni godkänner, eller hur? Ni tar inte många låtar om ni inte tror dessa låtar har nån potential väl?  :huh:

Om man levererar låtar ni lyssnar på och ni är intresserade av en eller flera, är det olika belopp ni köper låtarna för beroende på en överenskommelse med säljaren (t.ex. jag) eller har ni bara en typ av prissättning? 606 eller 909 kr?

Är detta vettiga frågor och kan ni i så fall svara på dessa för att förtydliga åtminstonde för mig men kanske även för andra?
« Senast ändrad: 11.02.2011, 22:16:07 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har en låt som jag vill sälja för 33.333:- men jag vi ha 50% av intäkterna om den slår - är det ett vettigt upplägg?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant

Sedan har vi en vinstdelning i bolaget, som inte är aktuell just nu då vi inte genererar vinst än,men kommer kunna bli en betydande summa.


 :lol: lol, sorry men det där känner jag så väl igen från IT boomens dagar. Någon som minns de glada dagarna? Jag låg 90.000 plus ett tag på IT fonder och 6 månader senare 20.000 back. "kunna" är liksom ett nyckelord som får alla alarm att gå av samtidigt i min värld.
Detta inte menat som kritik till affärsidén som sådan utan säljsnacket (och grammatiken).
« Senast ändrad: 11.02.2011, 23:06:41 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Jag har en låt som jag vill sälja för 33.333:- men jag vi ha 50% av intäkterna om den slår - är det ett vettigt upplägg?

Ja om det blir en hit enbart på Grönland.  :P
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.