Forum > Demolåtar

Zorrow - Five

<< < (4/5) > >>

bjurte:
HÖrlurslyssning nu,så jag har lite svårt att kommentera vässan/fetman,men överlag känns det stabilare..
Som alltid när det gäller mig tycker jag ju att trummor ska upp.. ;)

bjurte:
Riktig lyssning nu,kanske att jag tycker att hela kompet ligger lite lågt??
Eller kanske sänka sången en aning..
Sedan tycker jag nog att det är dags för dig att kolla efter 'bättre' reverb.. ;)
Vilket använder du nu??? finns en del bra 'Freeware' jag kan tipsa om..

egghuvud:
Fick blandade känslor av denna. riffet är tufft, men det blir lite tjatigt efter en stund. Tycker nog att sångmelodin och trummorna är det svagaste kortet. Trummorna liksom bara maler på utan särskillt mycket variation. Det blir lite midifeeling av det hela. mer jobb med nyanseringar. Sedan tycker jag att sångmelodin är för monoton parat med det lite monotona kompet. Refrängen lyfter inte heller utan är lite entonig den också. I övrigt så var det blytunga gitarrer. Håller med Uriah om att reverbet inte låter så kul.  :)

zorrow:
Tack för bra feedback alllihopa! Jag har nog varit lite lat från början med denna låt... Nu har jag sänkt sången höjt trummorna i mixen. Lagt nya och förhoppningsvis mer varierade trummor. Reverbet på sången är "vocal plate" i Cubase. Vad kan jag använda som alternativ? Det blir svårt att ändra riffgurorna om jag inte skall spela om dem eftersom jag kör via min Pod xt Live och använder samma ljud som på övriga låtar i sviten. Låten bygger på ett monotont riff och monoton sång så den får nog vara så här... Det är meningen att den skall vara lite mörk och monoton. Hoppas det bara är småpill kvar eller?... :unsure:

Eddi:
Diggar sista versionen och visst det lugna partiet tilltalar mer men jag kan för lite för att säga nåt så jag håller vid : Diggar låten.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion