Kontrollrummet

En rekommendation angående alkohol och mixning af Dr Tokai

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Efter många års forskning havfer jag funnit ut följande:

1. Af icke intagande af alkoholaktiga drycker äro våra sinnen rent och ofördärfvat, men mixen kan blifva en smula petig, plottrig så att sägandes.

2. Efter en 1/2 fl. vitt eller rött vin torde mixaren upplevfa en viss glädje övfer det underbara resultatet men oftast icke förstå det icke önskvärda.

3. Efter en 1/1 fl vitt eller rött vin inkommer en avslappnad och samtidigt en känsla af distinktion. Några beska droppar till af starkare dryck spetsar sinnet till att åhöra icke önskvärda frekvenser vilket torde vara gott.

3. Efter 2 fl. vitt eller rött vin torde mixaren skruvfa på alldeles för många knappar och därvid förlora kontroll öfver materialet och sedemera hamna i god sömn för att dagen efter vakna upp, icke bara efter en släng av gårdagens festligheter men också av en bedrövad insikt om gårdagens fatala misstag.

Således äro min rekommendation punkt. 1 och punkt 3, i rätt ordning.

/ Dr Tokai

Om någon hafver viljan att bestrida denna vederhäftigt vetenskapliga analys, var god meddela detta


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag önskar meddela å det snaraste att jag samtycker. Man må vara road vid detta arbete medan resultatet snarare kan anta en oroande karaktär. Att lämna dryckerna därhän är en dygd, kan ej nog poängteras.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Hej, bra inlägg eller eljest debattämne Tokai, man finner efter inmundigandet av rusdrycker ett behag och en jämnställdhet med hela universum och dess invånare etc vilket kan vara till gagn för ömsesidig förståelse och nya infallsvinklar människor emellan dock bör det beaktas så som ni för övrigt påpekar viss måttlighet speciellt vad gäller vår förmåga att hantera rattar och teknik (kan för övrigt översättas till div. lekar med det täcka könet...) eljest bär det käpprakt åt helsike...

Kröken & droger grumlar vår varseblivning på ett radikalt sätt, sitter man som ansvarig ljudtekniker eller producent så får man bita i det sura äpplet och hålla sig nykter medans tokmusikanterna partar, annars faller det lätt pladask enl. egen erfarenhet men det är ju så kul?!?!?

 :wacko:


Utloggad ddummer

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 197
    • Visa profil
En "Pet fia" är jag... men efter en Euroshop:er energi dryck så presterar jag 3 timmars Ûber pet! (bästa jag kan prestera eftersom jag inte nyttjat alkohol i mitt 40 åriga liv) Fet Pet är Det man Vet...   :wacko:

//Daniel :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kräftor kräfva dessa drycker mixar likaså.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se



Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej, bra inlägg eller eljest debattämne Tokai, man finner efter inmundigandet av rusdrycker ett behag och en jämnställdhet med hela universum och dess invånare etc vilket kan vara till gagn för ömsesidig förståelse och nya infallsvinklar människor emellan ........
Och för att alltjämt fortsätta vara i balans/i en jämnställdhet med universums och alltets storhet rekommenderar jag att fortsätta inmundiga enligt Dr Tokais 3:e princip varje dag så länge man lever  :lol:

Gurano
« Senast ändrad: 06.02.2011, 15:07:37 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
punkt 3 gäller i allra högsta fall och speciellt en söndag som denna e. mkt vin innanför västen hela helgen trots att jag inte rört några spakar eller knappar...
intressant ddrummer att höra om dit icke alkointag under 40 bast, är det verkligen sant?
klokt i så fall, energidrycker är väl kanske inte de nyttigaste heller för kroppen med sina kemikalier men alkot är säkert farligare eftersom man alltid lyckas hälla i sig mer än lovligt när andan faller på + alla jävla cigg man röker i festlighetens tecken...det börjades tidigt kan jag ju lugnt konstatera, såhär 35 år senare e. första fyllan vid 12 års ålder borde man ha lärt sig hmmmm...  :wacko:


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Det är gott med sprit. Men det slutar lätt i gråt och tandagnissling, kopiös ångest och ruelse. Bäst att låta bli.  :huh:
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Burnin Sven

  • Gäst
Undviker vin oavsett rött eller vitt kan inte med det, det är helt enkelt för surt för mig. Går det like bra med bärs  :D


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
sprit skall väl undvikas i möjligaste mån, bira eller vin är mer hanterbart och icke lika ångestframkallande eller farligt för hälsan som snubbelbrännvin osv...dock bör man inte mixa under ruset utan vara klar i knoppen under arbetets gång tycker jag!


Utloggad tsmalmbe

Lite fakta: alkohol påverkar förutom perceptionen sisådär på ett mystiskt vis, men också hörslen på ett helt fysiskt vis. Så ävenom situationen är helt teoretisk, ifall man inte blir "påverkad" av alkohol alls, är ändå hörseln inte den samma (vilket påverkar mixen negativt).
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Burnin Sven

  • Gäst
Jo så är det alkohol och musik är väldigt sällan en lycklig kombination och vin ska man undvika överhuvudtaget. Både bränn, rött och vitt.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jo så är det alkohol och musik är väldigt sällan en lycklig kombination och vin ska man undvika överhuvudtaget. Både bränn, rött och vitt.
Håller med till füllo. 

Den enda gången alkoholen kan ha en gynnsam inverkan är i inspirationsstadiet, inte transpirationsstadiet.

För övrigt undrar jag vilket stadium herr Dr:n befann sig i sistlidna februari- jag noterar icke mindre än än 12 staf-fel i inledningsanförandet. Det heter för böfvelen "rödt" och "hvitt" vin; "bäska", "bedröfvad" och "insigt". Men icke "äro" i singularis!
DON'T PANIC


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
men.. så fort man börjar dricka igen återfår mixen sin forna glans
alltså undvik att nyktra till & resultatet förblir lyckat  ;)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
asså, man ska ju ge fan i att mixa eller jobba överhuvudtaget m sponken i kroppen/sinnet, däremot kan det vara av värde att lyssna på en nykter gjord mix med en aning berusade öron för att "se" om det funkar i senare skede...tror de flesta hajjar!


Utloggad Dr Müller

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 198
  • Cheesemeister!
    • Visa profil
Men...om man mixar på fyllan måste man se till att vara packad varje gång man lyssnar sen. Ett vinnande koncept!
-=Signatures are for pussies=-


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Själv mixar jag spriten med hallonsoda. Det är grejer det!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag använder alltid stavmixer för att få texten rätt i mina låtar..... :unsure:
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Man kan väl säga att det är glädjande att dessa anteckningar av min farfars far, Dr Tokai, fortfarande väcker intresse. Han var mycket intresserad av det moderna svenska språket, vilket avspeglar sig i användandet av vissa ord som t.ex vitt eller rött. Ordet "äro" i singularis ska nog tolkas som att han ofta såg dubbelt, naturligtvis i vetenskapligt syfte. Andra felaktigheter kan säkert tolkas som ett utslag av experimentlusta.
Efter att ha deltagit i ett självuppoffrande försök att vetenskapligt utforska punkt 4, av vilken inga anteckningar finns av naturlig orsak, avslutade Dr Tokai sitt liv 1911. Orsak: akut alkoholförgiftning.