Forum > Färdiga produktioner

HMP - King Of The Skies

(1/2) > >>

HMP:
LÅTNAMN: King Of The Skies
ARTIST/GRUPP: HMP/GHB
GENRE: Hårdrock
LÅTLÄNGD: ca 5min (varav solo på över 1 minut:) )
KOMPOSITÖR: Hobbe
PRODUCENT: Hobbe
EV. MEDVERKANDE: Gibbe på sång
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Hej,

kommentera gärna denna låt..

Vill gärna ha synpunkter främst på mixning/mastring, men även på låtens arrangemang, upplägg, ljudbild... ja. allt..
Konstruktiv kritik är bra kritik...

MvH/Hobbe

mahan:
Yoou man!
Låten e grymt snygg, men slutresultatet av det hela är tyvärr ett överkomprimerat och över limiterat musikstycke. Hela den gynsamma dynamiken i låten försvinner i kompressorn!

Finns det nåt annat material på webben, tycker att detta låter hyfsat spelat och arrat men mix o mast behöver lite stöd! :)

h.  JOhan

HMP:

--- Citat från: mahan skrivet 26.05.2007, 21:59:00 ---Yoou man!
Låten e grymt snygg, men slutresultatet av det hela är tyvärr ett överkomprimerat och över limiterat musikstycke. Hela den gynsamma dynamiken i låten försvinner i kompressorn!

Finns det nåt annat material på webben, tycker att detta låter hyfsat spelat och arrat men mix o mast behöver lite stöd! :)

h.  JOhan

--- Slut citat ---

Tjena Johan , och tack för dina kommentarer...
kul att du gillade låten... Jag är ingen mästare på att mixa/mastra, men det tror jag nog att du/ni fattat redan :) Men jag VILL lära mig.
Alla instrument är ju kompressade, men det ligger även en kompressor samt en limiter på output-kanalen, kanske är det de som över komprimerar? Ska prova att dra ner på dem o se om det hjälper...

Tack för kommentarerna dock..

ngn mer som är sugen på att ge mig lite konstruktiv kritik?

Emulator:
om vi skiter i at kommentara kompressorn.

Bra gittarrer, trummorna tycker jag är rätt snyggt gjorda också, kan iof inget om denna genre.

MEN, du sjunger för snällt! När du sjunger "i'm free at last" låter det som lättnaden man får av att gå ut ur afären när det inte ens va kö ;)

SÅ lite råare...mer utrryck, halskrik här och var. Bry det inte om då mycket att det låter "fint" eller ej, ta i mer :):)

Lovande förstapost, ta bort kompressor o limiter på mastern så får vi se :)

DåligtGehör:
Mycket är tydligare i denna låt/mix (jmf The Anger). Dock är det som redan påpekats en del saker som stör; knepiga klipp i nivåer/dynamik. Kompressor/limiter kanske - jag vet så lite om detta.

Sen har Emu en poäng med utrycket på sången - sen om det bara beror på det... kanske både dig och överanvändande av kompressor/limiter?

Sköna gitarrlinjer börjar vid ca: 3minuter!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion