Kontrollrummet

Gurano - ONTska

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Faen - har så jä....la ont i en tand så jag vet inte vad jag ska ta vägen  :(
Har gått upp tillfälligt i örat så jag hör inte heller om det är bra/skit....hmmm troligen skit

Såga gärna på!

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/ONTska.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Faen - har så jä....la ont i en tand så jag vet inte vad jag ska ta vägen  :(
Har gått upp tillfälligt i örat så jag hör inte heller om det är bra/skit....hmmm troligen skit
Såga gärna på!

Ingen anledning att såga men det är mycket full fart här med...

Det är nån slags bakgrundsmusik som passar i film där det är mycket bilåka (kanske biljakter) och gärna massor av Easy Rider-motorcyklar också.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Gillar dramtiken. Väntar bara på den kvinnliga rockvokalissan att ta stycket till än högre höjder och dra ut den onda tanden. Jättesnyggt bryt vid 01:10. Gång på gång hör jag helbra grunder från dig men saknar fulländningen med sång på dina låtar. Lite synd för de är verkligen värda att tas i hamn varenda en. Du måste hitta en sjungande co-labpartner! 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ingen anledning att såga men det är mycket full fart här med...
Det är nån slags bakgrundsmusik som passar i film där det är mycket bilåka (kanske biljakter) och gärna massor av Easy Rider-motorcyklar också.
Det var ju kul att det inte var nåt att såga på - men det är ett faktuk att du å jag har helt olika koncept kring vad som är ös/inte ös. För mig rullar denna på i sakta mak faktiskt liksom förra du tyckte var ösig :)
Håller med om känslan av att man åker.

Gillar dramtiken. Väntar bara på den kvinnliga rockvokalissan att ta stycket till än högre höjder och dra ut den onda tanden. Jättesnyggt bryt vid 01:10. Gång på gång hör jag helbra grunder från dig men saknar fulländningen med sång på dina låtar. Lite synd för de är verkligen värda att tas i hamn varenda en. Du måste hitta en sjungande co-labpartner! 
Sång skulle vara skitkul. Skulle passa på denna - synd bara att jag själv tycker att min sångröst är skit, men man får leva med det. OCh det finns nog ingen sångcolabbare som pallar mitt flöde av ideer så jag har slutat att fråga. Tack för att du tror på mina ideer i alla fall.

Tack båda för lyss å komment
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Sång skulle vara skitkul. Skulle passa på denna - synd bara att jag själv tycker att min sångröst är skit, men man får leva med det. OCh det finns nog ingen sångcolabbare som pallar mitt flöde av ideer så jag har slutat att fråga.

Tycker du inte själv det är tråkigt att inte bli färdig någon gång? Att bara presentera utkast och fråga efter mixtips och annat, ger det verkligen dig något på riktigt när det oftast inte blir klart?

Jag tycker absolut du ska försöka hitta en mer permanent sångcollabbare att jobba ihop med, här eller varför inte IRL och inte förse denne med samma flöde som du förser KR med låtar utan ett mer sansat tempo. Jag är övertygad om att du skulle känna mycket stor tillfredställese genom att på riktigt göra färdigt sådär 10 låtar och bunta ihop till en produkt. Jag håller på själv med en liknande grej.

Du har många bra idéer som jag tycker förtjänar att komma i mål.

Jag säger egentligen inte att du aldrig gör något färdigt, det är mer ditt enorma flöde som dränker dina färdiga alster tycker jag.

Mina högst personliga funderingar i all välmening.  :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tycker du inte själv det är tråkigt att inte bli färdig någon gång? Att bara presentera utkast och fråga efter mixtips och annat, ger det verkligen dig något på riktigt när det oftast inte blir klart?
Jag tycker absolut du ska försöka hitta en mer permanent sångcollabbare att jobba ihop med, här eller varför inte IRL och inte förse denne med samma flöde som du förser KR med låtar utan ett mer sansat tempo. Jag är övertygad om att du skulle känna mycket stor tillfredställese genom att på riktigt göra färdigt sådär 10 låtar och bunta ihop till en produkt. Jag håller på själv med en liknande grej.
Du har många bra idéer som jag tycker förtjänar att komma i mål.
Jag säger egentligen inte att du aldrig gör något färdigt, det är mer ditt enorma flöde som dränker dina färdiga alster tycker jag.
Mina högst personliga funderingar i all välmening.  :)
Tja
Ditt mail i all välmening kanske landade fel hos mig men så här tänker jag:
Nej det är inte tråkigt att inte bli färdig i den bemärkelsen du menar. Allt hänger på vilka ambitioner man har och vilken vilja man har, så att säga. Min ambition är inte att göra en platta, har inte tid, inte lust eller talang för detta. En del på KR anser sig vara så mycket bättre än andra med de levererar inte särskilt mycket (och enligt min smak inte så bra heller alla gånger). Jag ser det som mycket roligare att låta ideerna flöda och göra dem så bra jag kan inom givna förutsättningar med hjälp av min förmåga och KR. Vad som är klart för mig är inte klart för dig så eg är det tämligen tråkigt att du frågar mig om jag aldrig vill bli klar/komma i mål - har du lagt ribban på vad som ska anses klart?

Men du har väl rätt.... det är väl så att jag skickar upp för många idéer då det verkar vara stötande att ”inte nå era mål”.

Jag ska från och med nu sluta med att lägga upp på ofärdiga, så att det inte distraherar den ofantliga mängden med färdiga alster som läggs upp hela tiden på KR!

Over and Out
/G
« Senast ändrad: 04.02.2011, 14:47:08 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Gurano!

Tycker inte att du ska ta W:s kommentar så allvarligt, det e trots allt hans egna tankar!
Själv ser jag att just detta forums positiva delar att det ger en mäktigt utrymme just för nya försökande och trevande alster som behöver olika kommentarer och råd för att komma vidare. Och det är ju sen lyssnarnas egen sak om han/hon vill eller kan kommentera uppslängda alster.

Så hallå Gurano, vi e många som e glada för att du kommer med nya alster! :)

Nu glömde jag att lyssna på själva låten... stupid me.... :mellow:

Kör hårt Göran, du behövs!

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tycker du inte själv det är tråkigt att inte bli färdig någon gång? Att bara presentera utkast och fråga efter mixtips och annat, ger det verkligen dig något på riktigt när det oftast inte blir klart?
Jag tycker absolut du ska försöka hitta en mer permanent sångcollabbare att jobba ihop med, här eller varför inte IRL och inte förse denne med samma flöde som du förser KR med låtar utan ett mer sansat tempo. Jag är övertygad om att du skulle känna mycket stor tillfredställese genom att på riktigt göra färdigt sådär 10 låtar och bunta ihop till en produkt. Jag håller på själv med en liknande grej.
Du har många bra idéer som jag tycker förtjänar att komma i mål.
Jag säger egentligen inte att du aldrig gör något färdigt, det är mer ditt enorma flöde som dränker dina färdiga alster tycker jag.
Mina högst personliga funderingar i all välmening.  :)
Tja
Ditt mail i all välmening kanske landade fel hos mig men så här tänker jag:
Nej det är inte tråkigt att inte bli färdig i den bemärkelsen du menar. Allt hänger på vilka ambitioner man har och vilken vilja man har, så att säga. Min ambition är inte att göra en platta, har inte tid, inte lust eller talang för detta. En del på KR anser sig vara så mycket bättre än andra med de levererar inte särskilt mycket (och enligt min smak inte så bra heller alla gånger). Jag ser det som mycket roligare att låta ideerna flöda och göra dem så bra jag kan inom givna förutsättningar med hjälp av min förmåga och KR. Vad som är klart för mig är inte klart för dig så eg är det tämligen tråkigt att du frågar mig om jag aldrig vill bli klar/komma i mål - har du lagt ribban på vad som ska anses klart?

Men du har väl rätt.... det är väl så att jag skickar upp för många idéer då det verkar vara stötande att ”inte nå era mål”.

Jag ska från och med nu sluta med att lägga upp på ofärdiga, så att det inte distraherar den ofantliga mängden med färdiga alster som läggs upp hela tiden på KR!

Over and Out
/G


Personligen tycker jag det är skittråkigt med dom låtar som läggs upp direkt på färdiga och inte tillåts förbättras genom allas vår feedback. Så det lär du inte utvecklas av.

Over and out och från och med nu etc....? Slutsnackat menar du?
Äh, du behöver inte bli martyr nu för att jag säger vad jag tycker.

Det är väl jättebra om det inte blir tråkigt. Det menar jag uppriktigt. Jag förutsatte (felaktigt tydligen) att du ville ha sång på dina låtar. Det brukar låta så i trådarna ibland. " - Ja, är det nån som vill sjunga så varsågod..."

<AVSIKTLIG MISSUPPFATTNING>Våra mål? Menar du att jag och alla besökare på KR skulle sätta upp mål för dina låtar.</AVSIKTLIG MISSUPPFATTNING>

Rocka på nu!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Personligen tycker jag det är skittråkigt med dom låtar som läggs upp direkt på färdiga och inte tillåts förbättras genom allas vår feedback. Så det lär du inte utvecklas av.
Over and out och från och med nu etc....? Slutsnackat menar du?
Äh, du behöver inte bli martyr nu för att jag säger vad jag tycker.
Det är väl jättebra om det inte blir tråkigt. Det menar jag uppriktigt. Jag förutsatte (felaktigt tydligen) att du ville ha sång på dina låtar. Det brukar låta så i trådarna ibland. " - Ja, är det nån som vill sjunga så varsågod..."
<AVSIKTLIG MISSUPPFATTNING>Våra mål? Menar du att jag och alla besökare på KR skulle sätta upp mål för dina låtar.</AVSIKTLIG MISSUPPFATTNING>
Rocka på nu!
Jag är ingen martyr - det är bara töntigt men det är förbaskat tråkigt när andra lägger ribban på vad som är klart - du är inte den 1a - jag har till och med fått frågan åtminstone 1 gång tidigare förutom nu då, en annan fråga som dykt upp vid några tillfällen är varför jag lägger upp på ofärdiga då jag inte vill ha kritik.....?. För mig ett helt bisarrt påstående.

Du frågar implicit varför jag lägger upp även om de flesta utkasten inte blir klara - min motfråga blir ju då: hamnar alla dina alster som läggs upp på ofärdiga på Färdiga?

Jo jag har tidigare ofta frågat om folk vill sjunga, jag har till och med ofta lämnat det öppet för vem som helst om man känt sig hågad (jag tycker att en av KRs styrkor är möjligheten till collab), men jag måste säga att endast ett fåtal personer bjuder på sina förmågor trots allt.
Du skriver att det måste vara tråkigt att "bara" presentera utkast och fråga efter mixtips mm????? men är det inte det KR bla ska användas till är då min motfråga?

Hur många andra KR-medlemmar har du frågat varför de inte gör färdiga sina utkast?
Kan det vara så att ett utkast på KR ändå kan bli klar men inte landa på Färdiga?

Ja jag är kanske lite stingslig pga tandvärk, men ta mig rätt - det är inte kul att bli ifrågasatt om sådant som är KR grundprinciper: fråga så får man svar, tips, ideer och ibland en collabbare!

Ha det gott Wernis
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjou Gurano!
Tycker inte att du ska ta W:s kommentar så allvarligt, det e trots allt hans egna tankar!
Själv ser jag att just detta forums positiva delar att det ger en mäktigt utrymme just för nya försökande och trevande alster som behöver olika kommentarer och råd för att komma vidare. Och det är ju sen lyssnarnas egen sak om han/hon vill eller kan kommentera uppslängda alster.
Så hallå Gurano, vi e många som e glada för att du kommer med nya alster! :)
Nu glömde jag att lyssna på själva låten... stupid me.... :mellow:
Kör hårt Göran, du behövs!
h.   johan
Ja inte ska du glömma att lyssna - lyssna gärna och ge mig lite tips!

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Du frågar implicit varför jag lägger upp även om de flesta utkasten inte blir klara - min motfråga blir ju då: hamnar alla dina alster som läggs upp på ofärdiga på Färdiga?
Inte alls. Nästan aldrig faktiskt. Jag tycker egentligen uppdelningen mellan färdiga och halvfärdiga är ointressant. Är något färdigt så är det ju färdigt. Då behövs ju inte KR.

Jo jag har tidigare ofta frågat om folk vill sjunga, jag har till och med ofta lämnat det öppet för vem som helst om man känt sig hågad (jag tycker att en av KRs styrkor är möjligheten till collab), men jag måste säga att endast ett fåtal personer bjuder på sina förmågor trots allt.
Återigen kanske beror detta på flödet. Det kommer ju en ny Gurano i morgon liksom.  :)

Du skriver att det måste vara tråkigt att "bara" presentera utkast och fråga efter mixtips mm????? men är det inte det KR bla ska användas till är då min motfråga?
Ja alltså med risk för att bli grovt missuppfattad igen så menar jag så här: Jag menar inte att det är något annat man vill få hjälp med än mix mm. Det jag menar är, kommer mina tips leda till någonting. Blir alstret "färdigt"? Nu vet jag ju att färdigt kan betyda olika saker så den diskussionen lägger jag åt sidan.

Hur många andra KR-medlemmar har du frågat varför de inte gör färdiga sina utkast?
Kan det vara så att ett utkast på KR ändå kan bli klar men inte landa på Färdiga?
Inga andra tror jag. Flödet återigen. Du brukar skriva att "Det här gjorde jag idag efter jobbet. Vad tycker ni" Typ så. Absolut inget fel i det, men jag tror det är därför jag inte frågat någon annan. Ok?
Definitiv är det så att många trådar från halvfärdiga aldrig flyttas över till färdiga. Själv känner jag inget som helst behov av att något som är klart ska finnas på färdiga. Hur andra tänker har jag ingen aning om.

Ja jag är kanske lite stingslig pga tandvärk, men ta mig rätt - det är inte kul att bli ifrågasatt om sådant som är KR grundprinciper: fråga så får man svar, tips, ideer och ibland en collabbare!
Tandvärk är jäkla skit. Jag beklagar.

Ha det gott Wernis
Gurano
Tack så mycket. Nu häller jag upp en whisky.


Vad säger du. Ska vi fira detta med ett collab kanske?  :D


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Oj nu blev jag förvånad :lol: Colab mellan Gurano och Wernis - ja för tusan - två outstanding gitarrister på samma låt som söker sång av någon för närvarande helt oidentifierad - kan ju bli hur kul som helst. KÖR!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag fyller på (mitt glas med rött vin) och hoppas jag inte blir missförstådd. Vi hade tidigare en "Jay Thomas" på kontrollrummet (eller om det var Ocean music) som gjorde massor med musik, så mycket att det sällan var så många som hann kommentera innan nästa stycke presenterades. Nyligen fick jag en fråga om jag ville lägga en gitarr på en av hans låtar. Jag gjorde det efter en vecka och då hade han redan hunnit göra fler låtar.

Nåväl, gitarrspåret som jag lade, tyckte jag lät sådär bara och då jag lyssnade på stycket med gitarrspåret flera dagar i rad kom jag på att det skulle passa om man arbetade mer med gitarrspåret, om man dubblerade det och flyttade kopior av gitarrspåret några takter framåt, så att de kom efter original-gitarrspåret. Det gav komp samtidigt som solo och tvåstämmiga solon o.s.v. Då den idén vaknat till liv hos mig hade Jay Thomas redan lämnat stycket bakom sig. Det var färdigt.

Man ser en viss skillnad här. Jay Thomas flödar av idéer som sprutar ut och fastnar på hårddisken. Då han anser att det är klart vill jag att man ska göra mer, innan det är klart. Men för honom är det redan klart. Jag fortsatte bearbeta det här stycket själv och det blev så här. Flera har redan hör det i en annan tråd men det tåls att lyssna på igen.
Preset på Orgeln på slutet heter "Child in time"  B):
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/BlueTrolls_Feat_MaxBonguitarsitar.mp3[/mp3]


Det röda vinet är grymt gott! Man borde sticka ut till studion och göra musik. Inspirerad och taggad nu!
« Senast ändrad: 04.02.2011, 21:52:56 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
1 - Ja alltså med risk för att bli grovt missuppfattad igen så menar jag så här: Jag menar inte att det är något annat man vill få hjälp med än mix mm. Det jag menar är, kommer mina tips leda till någonting. Blir alstret "färdigt"? Nu vet jag ju att färdigt kan betyda olika saker så den diskussionen lägger jag åt sidan.

2. Inga andra tror jag. Flödet återigen. Du brukar skriva att "Det här gjorde jag idag efter jobbet. Vad tycker ni" Typ så. Absolut inget fel i det, men jag tror det är därför jag inte frågat någon annan. Ok?

3. Definitiv är det så att många trådar från halvfärdiga aldrig flyttas över till färdiga. Själv känner jag inget som helst behov av att något som är klart ska finnas på färdiga. Hur andra tänker har jag ingen aning om.

4. Tandvärk är jäkla skit. Jag beklagar.
Tack så mycket. Nu häller jag upp en whisky.

5. Vad säger du. Ska vi fira detta med ett collab kanske?  :D
1. Tja återigen vad är färdig, när bestäms graden av färdighet? som jag ser det så är det alltid musikanten själv i fråga som bestämmer. OCH är man orolig på att jag inte lär mig så är det ju bara att jämföra de 1a alstren med de sista så hör nog alla att det är hästskillnader.

2. Du är lite för fixerad på flödet. Som det sagts i många andras trådar så spelar det ingen roll om låten är gjord på 10 eller 1000 minuter.

3. Nu finns 2 chatteringar bland demosar - för mig betyder ofärdig fritt fram att kommentera, och färdig att låtskaparen är nöjd efter sin förmåga - så nu vet du det :)

4. Vill oxå ha wirre men får inte dricka pga av penicillinet som ska ta bort det onda :(

5. Collab skulle vara kul men tror du att vi kan samsas i samma låda :). Olika stilar, ljudbilder och troligen olika förebilder/ideal?
Its your call - jag hakar på. Im ready when you´re ready!

Ha det gott
Gurano


Tänkte att om ni nu vill höra att jag utvecklas lite jag med så kan man lyssna på denna skiten. Så vi kan väl lägga ner den här skiten med att fråga huruvida vi lär oss eller inte - alla lär sig hela tiden! :)

Gammal skit [mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/test9.mp3[/mp3]
Nu aktuell ONTska [mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/ONTska.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 05.02.2011, 00:55:17 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!

Ett samarbete med Wernborg då?
Kan bara säga att det lönar sig! Har själv haft turen att få göra collab med honom, gura o gurasolo ligger i hans händer som bara den!
Mannen e ju proffsig så det e bara att pressa på, han ställer nog opp på saklig förfrågan!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :lol: Gurano the quick embracer och Wernis den eftertänksamme en helt omöjlig kombination eller..... ??
För fasen kör så det ryker det här vill jag verkligen höra!!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Så vi kan väl lägga ner den här skiten med att fråga huruvida vi lär oss eller inte - alla lär sig hela tiden! :)

Ja. Vi lägger ner.

Vi ses i nya trådar.  :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
BUUU vilka uppgivna typer B)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
BUUU vilka uppgivna typer B)
Hehe som du vet - it´s Wernis call! Jag hakar om det blir aktuellt  B)

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
BUUU vilka uppgivna typer B)
Hehe som du vet - it´s Wernis call! Jag hakar om det blir aktuellt  B)

/G
Jag gillar inte denna låten, men den där Andas du gjorde tidigare tycker jag är bra.

Vad har du för idé med den eller får jag fria händer? Stems på allt i så fall.

 :D



Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Du frågar implicit varför jag lägger upp även om de flesta utkasten inte blir klara - min motfråga blir ju då: hamnar alla dina alster som läggs upp på ofärdiga på Färdiga?
Inte alls. Nästan aldrig faktiskt. Jag tycker egentligen uppdelningen mellan färdiga och halvfärdiga är ointressant. Är något färdigt så är det ju färdigt. Då behövs ju inte KR.

Jo jag har tidigare ofta frågat om folk vill sjunga, jag har till och med ofta lämnat det öppet för vem som helst om man känt sig hågad (jag tycker att en av KRs styrkor är möjligheten till collab), men jag måste säga att endast ett fåtal personer bjuder på sina förmågor trots allt.
Återigen kanske beror detta på flödet. Det kommer ju en ny Gurano i morgon liksom.  :)

Du skriver att det måste vara tråkigt att "bara" presentera utkast och fråga efter mixtips mm????? men är det inte det KR bla ska användas till är då min motfråga?
Ja alltså med risk för att bli grovt missuppfattad igen så menar jag så här: Jag menar inte att det är något annat man vill få hjälp med än mix mm. Det jag menar är, kommer mina tips leda till någonting. Blir alstret "färdigt"? Nu vet jag ju att färdigt kan betyda olika saker så den diskussionen lägger jag åt sidan.

Hur många andra KR-medlemmar har du frågat varför de inte gör färdiga sina utkast?
Kan det vara så att ett utkast på KR ändå kan bli klar men inte landa på Färdiga?
Inga andra tror jag. Flödet återigen. Du brukar skriva att "Det här gjorde jag idag efter jobbet. Vad tycker ni" Typ så. Absolut inget fel i det, men jag tror det är därför jag inte frågat någon annan. Ok?
Definitiv är det så att många trådar från halvfärdiga aldrig flyttas över till färdiga. Själv känner jag inget som helst behov av att något som är klart ska finnas på färdiga. Hur andra tänker har jag ingen aning om.

Ja jag är kanske lite stingslig pga tandvärk, men ta mig rätt - det är inte kul att bli ifrågasatt om sådant som är KR grundprinciper: fråga så får man svar, tips, ideer och ibland en collabbare!
Tandvärk är jäkla skit. Jag beklagar.

Ha det gott Wernis
Gurano
Tack så mycket. Nu häller jag upp en whisky.


Vad säger du. Ska vi fira detta med ett collab kanske?  :D

Ursäkta att jag ger mig av utanför "ämnet" men hur fasen gör du för att få med sådär många citat i samma svar?   :wacko:   
Finns säkert någon sida som förklarar detta ingående men jag är lat... ;)   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Vad har du för idé med den eller får jag fria händer? Stems på allt i så fall.
 :D
Vad innebär Stems på allt?
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
fuzzbub: Enkelt uttryck så citerar du samma sak många ggr. och raderar resten. Eller copy-and-paste övning. Titta på koden så ser du hur det är gjort.

Gurano: Ja, alltså filer för alla spår.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Gurano: Ja, alltså filer för alla spår.
Har jag förstått dig rätt att du vill ha separata ljudfiler på allt? - med de effekter jag har på spåren då alltså

I så fall kan jag skicka filerna till dig - men vissa har tyvärr klumpats ihop sedan tidigare - det får man leva med - säg till om du vill ha - och du får fria händer (men jag vill kunna tycka till om det innan det läggs upp om bra/dåligt för/nackdelar osv enligt min smak då annars är det ju inget collab  B) ).
/G
« Senast ändrad: 05.02.2011, 18:30:08 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


asti

  • Gäst
Fräcka gitarrer, men aningen enformigt. Det behövs nog lite mer variation om låten ska stå för
sig själv och inte bara vara bakgrundsmusik till en film, som någon nämnde.
Tycker att trummorna skulle höjas och behövas lite mer botten i dom. Kanske även basen ska höjas något...
Sång av en riktig "rockröst" skulle förstärka rejält! Håller med Eq om att du har många intressanta
uppslag, som är värda att jobbas vidare med!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Fräcka gitarrer, men aningen enformigt. Det behövs nog lite mer variation om låten ska stå för
sig själv och inte bara vara bakgrundsmusik till en film, som någon nämnde.
Tycker att trummorna skulle höjas och behövas lite mer botten i dom. Kanske även basen ska höjas något...
Sång av en riktig "rockröst" skulle förstärka rejält! Håller med Eq om att du har många intressanta
uppslag, som är värda att jobbas vidare med!
Tack Asti!
Jo ska den stå själv så behövs tex en bra sång (mina låtar är alltid öppna för KRs medlemmar att sjunga - sedan får vi se om det passar :) ), men jag skulle vara nöjd om den funkade som bakgrund till en åkafilm oxå. Kan kanske hålla med om basen (åtminstone delar av den). Trummorna kan nog låta lite låga - höjas jäpp.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick

Du frågar implicit varför jag lägger upp även om de flesta utkasten inte blir klara - min motfråga blir ju då: hamnar alla dina alster som läggs upp på ofärdiga på Färdiga?
Inte alls. Nästan aldrig faktiskt. Jag tycker egentligen uppdelningen mellan färdiga och halvfärdiga är ointressant. Är något färdigt så är det ju färdigt. Då behövs ju inte KR.

Jo jag har tidigare ofta frågat om folk vill sjunga, jag har till och med ofta lämnat det öppet för vem som helst om man känt sig hågad (jag tycker att en av KRs styrkor är möjligheten till collab), men jag måste säga att endast ett fåtal personer bjuder på sina förmågor trots allt.
Återigen kanske beror detta på flödet. Det kommer ju en ny Gurano i morgon liksom.  :)

Du skriver att det måste vara tråkigt att "bara" presentera utkast och fråga efter mixtips mm????? men är det inte det KR bla ska användas till är då min motfråga?
Ja alltså med risk för att bli grovt missuppfattad igen så menar jag så här: Jag menar inte att det är något annat man vill få hjälp med än mix mm. Det jag menar är, kommer mina tips leda till någonting. Blir alstret "färdigt"? Nu vet jag ju att färdigt kan betyda olika saker så den diskussionen lägger jag åt sidan.

Hur många andra KR-medlemmar har du frågat varför de inte gör färdiga sina utkast?
Kan det vara så att ett utkast på KR ändå kan bli klar men inte landa på Färdiga?
Inga andra tror jag. Flödet återigen. Du brukar skriva att "Det här gjorde jag idag efter jobbet. Vad tycker ni" Typ så. Absolut inget fel i det, men jag tror det är därför jag inte frågat någon annan. Ok?
Definitiv är det så att många trådar från halvfärdiga aldrig flyttas över till färdiga. Själv känner jag inget som helst behov av att något som är klart ska finnas på färdiga. Hur andra tänker har jag ingen aning om.

Ja jag är kanske lite stingslig pga tandvärk, men ta mig rätt - det är inte kul att bli ifrågasatt om sådant som är KR grundprinciper: fråga så får man svar, tips, ideer och ibland en collabbare!
Tandvärk är jäkla skit. Jag beklagar.

Ha det gott Wernis
Gurano
Tack så mycket. Nu häller jag upp en whisky.


Vad säger du. Ska vi fira detta med ett collab kanske?  :D

Lova att lägg upp den på "färdiga" sen!  :P Skämt åsido, kör hårt gubbs och god färd!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Om din tanke var att det ska ge vibbar till 80 talets b-filmer och låta transistorradio så har du lyckats.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tyckte inledningen var grym här. Fritt och obundet, sen blir det ett jävla harvande :D

Du har ju nåt som är coolt som satans i varje grund. Och jag är inte alls säker på att det behövs sång i 100% av alla fall. Kanske i den här. Men det beror ju enbart på det repetitiva...

Följer Andas :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kul att du gillar Divid.
Jo det harvar på, men det är tänkt/gjort för sång egentligen - vi får se om jag går vidare med denna.

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!